• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4094 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ خرداد

مديركل تقسيمات كشوري وزارت كشور:

دستور اصلاح طرح تقسيم كازرون داده شده بود

وزير كشور دستور اصلاح طرح تقسيم كازرون را داده بود. اين را سعيد جلالي، مديركل تقسيمات كشوري وزارت كشور مي‌گويد و معتقد است كه عدم اطلاع‌رساني دقيق و درست اعتراضات با سوءبرداشت و هيجان همراه كرده است. اصل ماجراي اعتراضات در كازرون به يك مطالبه قديمي مربوط مي‌شود، اهالي قائميه از ضعف امكانات گلايه مند هستند و ترجيح مي‌دهند از كازرون جدا شوند، كازروني‌ها اما به اين خاطر كه با اين تقسيم‌بندي مناطق حاصلخيز و سرمايه‌هاي باستاني و فرهنگي را به قائميه واگذار خواهند كرد، مخالفت مي‌كنند. تاييد طرح تقسيمات ارضي كه رضازاده، نماينده كازرون ارايه كرده بود موجب بالاگرفتن اختلافات شده و به درگيري‌ انجاميد.

سعيد جلالي، مديركل تقسيمات كشوري وزارت كشور نيز در گفت‌وگويي با ايسنا در اين باره توضيح داده است. او با اشاره به اينكه «موضوع تقسيم كازرون از زمان سومين دوره مجلس شوراي اسلامي مطرح است» گفت: پيش از اعتراضات اخير با مردم اين شهر و روستاها و همچنين شهرستان پيشنهادي ديدار داشته و نظرات آنها را شنيدم. وزارت كشور ديدگاه‌ها و اعتراضات مردم را در اجراي اين طرح در نظر گرفت و وزير كشور نيز دستور اصلاح طرح پيشنهادي را داد تا رضايت مردم حاصل شود اما مردم به وسيله عوامل غيرمسوول تحريك شدند.

وي درباره دليل اعتراض مردم كازرون و به خشونت كشيده شدن اين اعتراضات بيان كرد: همين قدر مي‌توانم حدس بزنم كه اخبار به‌شكل درست منتقل نمي‌شد يا تحت‌تاثير بازار شايعات قرار مي‌گرفت يا نقل قولي كه از سوي فردي كه داراي پايگاه اجتماعي و سياسي بود موجب تهييج مردم منطقه مي‌شد.

جلالي در مورد اقدامات دولت در حوزه تقسيمات كشوري و سرنوشت لايحه مربوطه نيز گفت: كار مطالعه و تدوين لايحه جديد تقسيمات كشوري در وزارت كشور خاتمه يافته و با امضا وزير كشور براي دولت ارسال شد. بنا بر دستور وزير كشور مقرر شد در تدوين اوليه قانون نظرات نخبگان و دانشگاهيان و مردم اخد شود تا پيوند قانون با زندگي و واقعيت‌هاي اجتماعي حفظ شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون