• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4094 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ خرداد

اشكال از كجاست

علي محمد نمازي

بسيار درباره ويژگي‌هاي مثبت و عملكرد خوب آقاي برانكو در سه فصل گذشته نوشته شده و صحبت كرده‌اند كه نياز به تكرار آن نيست. نگارنده با توجه به نتايج تيم پرسپوليس در بازي‌هاي مهم و پس از شكست سنگين از الهلال در نيمه نهايي جام قهرمانان فصل قبل آسيا و به ويژه هفته‌هاي اخير، قصد دارد هيات‌مديره را مخاطب قرار داده، ضمن اشاره به افت تيم و بازي‌هاي نازيبا و صرفا نتيجه‌گراي پرسپوليس و جهنمي كه براي تماشاگران و بينندگان تلويزيوني و حتي خود بازيكنان رقم مي‌خورد، تا حدي كالبدشكافي شود. از سرمربي صاحب دانشي مانند برانكو انتظار نمي‌رود كه هر بار چه بعد از كسب پيروزي و چه پس از شكست از بازيكنان و نوع بازي تيم فقط تمجيد و تعريف كند. ناگفته پيداست وقتي تيم از رقيب در حد خود يا ضعيف‌تر شكست مي‌خورد يك جاي كار اشكال دارد و نتيجه چنين قضاوتي موجب مي‌شود كه براي رفع اشكالات، اقدامي صورت گيرد. به عنوان آخرين نمونه، در بازي رفت مقابل الجزيره پرسپوليس سه گل مفت دريافت كرد و اگر داور پنالتي را بر خلاف عرف تكرار نمي‌كرد قطعا الان پرسپوليس در مقابل ضعيف‌ترين تيم در مرحله يك هشتم نهايي ازصعود بازمانده بود. پرسپوليس پس از فصل اول كه تهاجمي و فوق‌العاده بازي مي‌كرد هرچه جلوتر آمده، دفاعي‌تر بازي كرده و فرصت‌هاي زيادي را در مقابل دروازه حريف از دست داده است. به تازگي به راحتي هم گل دريافت مي‌كند؟!!!!

لذا از هيات‌مديره كه به واسطه دولتي بودن تيم زحمت و گرفتاري زيادي هم ندارند و آقاي گرشاسبي كه زحمات قابل تقديري براي تيم متحمل شده، درخواست مي‌شود به منظور روشنگري اذهان به سوالات زير پاسخ دهند:

۱-آيا شما نيز مانند هواداران تيم و اهالي مطبوعات موافق افت و زيبا بازي نكردن تيم هستيد؟اگر به ادامه حضور تيم در جام قهرمانان آسيا اطمينان لازم نداريد و اگر باور داريد كه در فصل آينده با تيم‌هاي آماده‌تري در ليگ مواجه خواهيد بود، براي جبران موارد سابق الذكر چه كرده‌ايد؟ آيا مي‌خواهيد تسليم بي‌چون و چرا دربرابر برانكو باشيد؟

2- مگر مسلمان مرتكب چه جرم و تخلفي شده كه توسط سرمربي اين برخوردهاي تحقيرآميز با او مي‌شود؟پس چرا آقايان برانكو و مدير تيم دايم اعلام مي‌كنند كه با او مشكلي ندارند؟ اگر او مرتكب تخلف بزرگي شده، مگر تيم، كميته انضباطي ندارد؟چرا كميته تاكنون ايشان را جريمه نكرد، چرا سرمربي بازيكني در آن حد را از حيزانتفاع ساقط مي‌كند؟ از طرفي نقش سرمربي فوتبال همانند مدير يك آموزشگاه هست كه هم متولي آموزش دانش‌آموزان است و هم مسوول تربيت آنها. همان‌گونه كه پيشرفت بازيكنان جزو كارنامه سرمربي است، افت بازيكن هم متوجه عملكرد سرمربي است. نقل شده آقاي برانكو در جمع خواص گفته است، مدتي است تاريخ مسلمان نزد من گذشته؟!!!! اگر چنين است بار‌ها و حتي در مقابل تيم الجزيره او را از نيمكت بلند كرد تا وارد زمين كند. اگر آن سخن درست باشد پس قصد از نيمكت بلند كردن بازيكن و وارد زمين نكردن، شكنجه محسوب مي‌شود؛ لذا اكنون كه فراغتي پيش آمده موضوع مسلمان را حل كنيد؛ اجازه ندهيد آقاي برانكو با رفتارهاي خشك خاص كشورهاي بلوك شرق سابق بازيكناني كه مطيع محض نيستند را از بين برده و به تيم لطمه وارد شود. اگر هم نمي‌توانيد، منطق حكم مي‌كند مسلمان از تيم جدا شود، در ورزش حرفه‌اي اولويت با تعقل و تفكر و حفظ منافع تيم و بازيكنان هست.

۳-وقتي سال گذشته بشار رسن به تيم اضافه شد و با ضربه‌هاي كاشته فوق‌العاده و بازي‌سازي به كمك تيم شتافت، چرا بعضي بازيكنان فرصت زدن كرنر و ديگر ضربات كاشته را از او سلب كردند و رفته‌رفته هم نيمكت‌نشين شد؟ استعدادهاي بازيكنان در تيم چندان شكوفا نمي‌شود. نمونه آن نيز همين بازيكنان جوان تيم است.

4- چرا وقتي طارمي به تيم الغرافه پيوست، ايراد از دست دادن فرصت‌ها توسط ايشان برطرف شد؟ آيا سرمربي سهمي در اشكال از دست رفتن فرصت‌ها ندارد؟ آقايان، خيلي از طرفداران از آينده پرسپوليس نگرانند. به خود بياييد.

5- آيا بدهي طارمي كه اين همه به تيم لطمه وارد كرد دريافت شده است؟

6- با كساني كه دو بازيكن اوكرايني را براي تيم خريدند و به طور كلي با افرادي كه با خريدهاي اشتباه بسيار زياد، خسارت‌هاي فراوان بر تيم، دولت و هواداران تحميل كردند چه برخوردي صورت گرفت؟

7- آيا بر شما معلوم شد كه چرا رضاييان، آن دفاع راست جانانه ابتدا، نيمكت‌نشين و در ادامه از تيم اخراج شد؟

8- بالاخره آقاي طاهري، مدير قبلي در انجام وظيفه مقصر بوده‌اند يا خير، در صورت مثبت بودن پاسخ با ايشان چه كرديد؟

واقعا فداكارتر از هواداران تيم‌هاي فوتبال در ايران وجود ندارد. اين همه مصايب به جان مي‌خرند و در ورزشگاه حاضر مي‌شوند و حداقل در مورد تيم پرسپوليس تا پايان بازي هم ‌بايد شكنجه شوند و كسي هم پاسخگو نباشد.

اعضاي محترم هيات‌مديره روزهاي سخت در انتظار تيم است؛ در سايه كسب دو عنوان قهرماني ليگ كه بسيار قابل تقدير است، به خواب نرويد. از هم‌اكنون مرتب تيم و بازي‌هاي آن را آناليز كرده و ايرادها را تذكر دهيد. توجه داشته باشيد هم نتيجه مهم است و هم زيبا بازي كردن.

نماينده مجلس ششم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون