• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4096 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد

فيلمسازي كارگردان تئاتري و رشد سينماي ايران

روزهاي پاياني هفته و به مناسبت ايام ماه مبارك رمضان با افتتاح نمايشگاه گروهي ‌نقاشي خط «خط و معنا» در گالري ايده همراه است، از سوي ديگر آمارها خبر از رشد ميزان مخاطب و درصد فروش مخاطب سينما دارد.

 

رضا گوران و ساخت اولين فيلم سينمايي

رضا گوران، كارگردان تئاتر به زودي اولين اثر سينمايي خود را به تهيه‌كنندگي جواد نوروزبيگي جلوي دوربين مي‌برد. او به مهر گفت: به تازگي براي ساخت اولين اثر سينمايي‌ام اقدام كرده‌ام و اميدوارم هرچه سريع‌تر پروانه ساخت صادر شود تا فيلم را جلوي دوربين ببريم. وي اضافه كرد: نگارش فيلمنامه به صورت پراكنده هشت ماه طول كشيد و بعد از اين سه بار بازنويسي شد ولي با توجه به حساسيتي كه دارم باز هم تغييرات جزيي در فيلمنامه انجام مي‌شود. اين كارگردان تئاتر با اشاره به داستان فيلمنامه توضيح داد: اين متن رويكردي اجتماعي به جامعه دارد و سعي كرده‌ام بي‌تفاوت از كنار مسائل اجتماع نگذرم.

 

افزايش درصد مخاطبان سينما نسبت به  فروش فيلم‌ها

سينماي ايران با رشد 66 درصد مخاطب و 59 درصد فروش در ارديبهشت ماه نسبت به زمان مشابه سال گذشته روند افزايشي خود را ادامه مي‌دهد. به گزارش روابط عمومي سازمان امور سينمايي و سمعي بصري، ميزان فروش سينماي ايران در ارديبهشت ماه سال 1397 با 3 ميليون و 307 هزار و 641 نفر مخاطب مجموعا 26 ميليارد و 763 ميليون و 560 هزار و 723 تومان بوده كه شاهد رشدي معادل 66درصد در افزايش تماشاگر و 59 درصد در افزايش فروش بوده است. ميزان فروش سينماها در ارديبهشت سال گذشته 16 ميليارد و 862 ميليون تومان با تعداد مخاطب 2 ميليون و 4 هزار و 508 بيننده بوده است كه امسال نزديك به 10 ميليارد تومان فروش و يك ميليون نفر مخاطب افزايش داشته‌ايم.

 

گالري ايده ميزبان ‌ نقاشي خط‌هاي آسماني

نمايشگاه گروهي نقاشي خط «خط و معنا» به مناسبت ايام ماه مبارك رمضان در گالري ايده افتتاح مي‌شود. به گزارش روابط عمومي گالري ايده، نمايشگاه گروهي نقاشي خط «خط و معنا» به مناسبت ماه مبارك رمضان، با مجموعه‌اي از آثار جمعي از هنرمندان اين عرصه با موضوع «اسماء» خداوند روز جمعه چهارم خرداد در گالري ايده افتتاح مي‌شود. نمايشگاه «خط و معنا» از روز جمعه چهارم خرداد ۱۳۹۷ تا پنجشنبه ۱۰ خرداد در محل گالري ايده ميزبان علاقه‌مندان به آثار هنري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون