• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۴ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4097 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد

حكم معلمي كه موي 9 دانش‌آموز را كوتاه كرد، اين هفته صادر مي‌شود

امكان محكوميت معلم فسايي به پرداخت ديه

گروه اجتماعي| 24 ارديبهشت بود كه خبر رسيد معلم يك مدرسه ابتدايي در شهرستان فسا در استان فارس، موي 9 دانش‌آموز كلاس دومي خود را كوتاه كرد چون از نظر او «باعث مزاحمت براي ساير دانش‌آموزاني بود كه در نيمكت پشت سر آنها قرار داشتند. » حالا از آموزش و پرورش فسا خبر مي‌رسد كه حكم اين معلم در هفته جاري اعلام مي‌شود و اين معلم ممكن است محكوم به پرداخت ديه و بازنسشتگي پيش از موعد شود.

مسلم اميني‌نژاد، رييس آموزش و پرورش شهرستان فسا به خبرگزاري ايلنا گفته است: «ما پرونده اين معلم را به تخلفات اداري آموزش و پرورش فسا فرستاديم ولي هنوز حكمي صادر نشده است. همچنين يكي از اوليا هم به دادگاه فسا شكايت كرده‌ بود كه در آنجا نيز هنوز حكمي صادر نشده است، اما به زودي حكم صادر مي‌شود. البته الان مدارس ديگر تعطيل شده و تا زماني كه حكم صادر شود معلم به كار خود ادامه مي‌دهد. از ميان اين 9 دانش‌آموز، خانواده سه نفر از آنها شكايتي نداشته‌اند. والدين چهار نفر از دانش‌آموزان هم رضايت دادند. اما دو خانواده هستند كه شكايت دارند و همچنان پيگير ماجرا هستند. به هر حال اين معلم هم تخلف اداري كرده و هم به خاطر قيچي كردن موي دانش‌آموزان ممكن است مشمول ديه شود.» اميني‌نژاد از احتمال بازنشست شدن اين معلم خبر داد و گفت: «از آنجايي كه اولين‌بار است اين اتفاق مي‌افتد من نمي‌توانم پيش‌بيني كنم كه نتيجه حكم چه خواهد شد. از طرفي يك سال به بازنشستگي اين معلم مانده بود، اين امكان هست كه با وجود رخ دادن اين اتفاق معلم را با 29 سال سابقه كار بازنشست كنند.»

حكم قانون در مورد كوتاه كردن مو چيست و آيا فرد متخلف بايد به پرداخت ديه محكوم شود؟ شهناز سجادي، حقوقدان در پاسخ به اين پرسش «اعتماد» توضيح داد: «تمام اعضا و جوارح بدن انسان اگر دچار نقصان شوند، به آنها ديه تعلق مي‌گيرد. در مورد مو حكم بر اين است كه اگر كوتاه كردن مو به گونه‌اي باشد كه امكان رويش از آن گرفته شود يك حكم دارد و اگر مو دوباره برويد يك حكم. در اين مورد مشخص از آنجايي كه بخشي از موها كوتاه شده و امكان رويش مجدد دارد، ديه تعيين مي‌شود. اينكه ميزان اين ديه چقدر باشد و در چه صورتي به شاكيان تعلق مي‌گيرد موضوعي است كه بنا بر نظر پزشكي قانوني و حكم قاضي بايد مشخص شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون