• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4100 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد

ويژه

10 درصد آب شرب اصفهان از طريق چاه‌هاي جديد

معاون مهندسي و توسعه شركت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: حفر حدود 80 حلقه چاه در سطح استان اصفهان بايد در كمترين زمان ممكن به انجام برسد. برآورد شده است حداقل 10 درصد آب شرب از طريق چاه‌هاي جديدالحفر تامين شود. حميد حكمتيان در نشست با پيمانكاران با هدف هماهنگي بيشتر در تسريع روند اجراي پروژه‌هاي حفر و تجهيز چاه‌ها اعلام كرد: بحران كم‌آبي در استان اصفهان بسيار جدي است به گونه‌اي كه تامين آب در فصل تابستان با چالش‌هاي زيادي مواجه است. وي افزود: براي اينكه بتوانيم در فصل تابستان آب شرب مردم را تامين كنيم حتما بايد اين 80 حلقه چاه در مدار بهره‌برداري قرارگيرد در غير اين‌صورت احتمال اينكه تامين آب شرب مردم با سختي روبه‌رو شود، مي‌رود.

 

سناريويي براي جيره‌بندي آب اصفهان وجود ندارد

سخنگوي شركت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به كاهش 40 درصدي آب انتقالي به تصفيه‌خانه باباشيخ‌علي گفت: سناريويي براي جيره‌بندي در دستور شركت آب و فاضلاب استان اصفهان نيست و در صورتي كه روند كم‌آبي ادامه يابد، تصميمات جديدي در خصوص مديريت آب اصفهان اتخاذ خواهد شد. در مجموع 56 شهر و 300 روستا كه تحت پوشش طرح آبرساني اصفهان بزرگ قرار دارند به دليل محدوديت منابع آب طرح، به‌غير از تصفيه خانه باباشيخ‌علي، آب موردنياز اين مناطق نيز از 106 حلقه چاه، آبي برابر با 756 ليتر بر ثانيه تامين مي‌شود. اين ميزان آب كفاف نياز استان اصفهان را نمي‌دهد و با كمبود 30 درصدي آب مواجه هستيم.

 

كاهش آسيب‌ اجتماعي ناشي از خشكسالي ضروري است

احمد رضواني، فرماندار اصفهان، در نشست كارگروه فرهنگي _ اجتماعي و مديريت بحران خشكسالي شهرستان اصفهان گفت: لزوم برنامه‌ريزي همه‌جانبه براي سازگاري با كم‌آبي و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از خشكسالي بيش از پيش احساس مي‌شود. وي همچنين از اقدام شركت آب و فاضلاب استان اصفهان در توزيع اقلام كاهنده مصرف تقدير كرد. رضا رضايي، معاون خدمات مشتركين و درآمد آبفاي استان اصفهان نيز گفت: هرچند سرانه مصرف شهروندان اصفهاني در 10 سال گذشته از 189 به 154 ليتر در شبانه‌روز رسيده است اما براي عبور از بحران كم‌آبي بايد 30 درصد ديگر نيز در مصارف صرفه‌جويي كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون