• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4101 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ خرداد

اثرگذاري سليقه مخاطب بر صنعت فيلم

آرمان موسي‌پور، آهنگساز موسيقي فيلم، معتقد است آهنگسازان اين عرصه كار خود را به درستي انجام مي‌دهند اما موسيقي فيلم به عنوان يكي از مولفه‌هاي سينما در طول سال‌هاي اخير به عنصري تبديل شده كه فيلمسازان كمتر توجهي به آن نشان مي‌دهند. او مي‌گويد: «براي اغلب فيلمسازان ما موسيقي فيلم حكم يك آمبيانس را دارد كه برخي فضاهاي فيلم را پُر مي‌كند. از سوي ديگر سينماي امروز ايران برخلاف سينماي دهه 60 و 70 به سمت ساخت آثار تجاري سوق پيدا كرده است. به همين دليل است كه مي‌بينيم در طول سال آثار حرفه‌اي (هنري) كه روي پرده مي‌روند تعدادشان انگشت‌شمار است. البته منظور من از آثار هنري معطوف به همان ساخته‌هاي دهه 60 و 70 مي‌شود و مقصودم فيلم‌هايي نيست كه در جشنواره‌هاي بين‌المللي مثل كن و غيره حضور پيدا مي‌كنند.»

او معتقد است: «صنعت فيلمسازي نسبت به گذشته مدرن‌تر شده ولي در عين حال جواناني كه به اين عرصه پا گذاشته‌اند تعريف درست و دقيقي از موسيقي فيلم ندارند.» موسي‌پور درباره تجربه همكاري‌اش با فيلمسازان ايراني مي‌گويد: «من اگرچه با فيلمسازان زيادي همكاري كرده‌ام اما بايد بگويم كار كردن با كارگردان‌هاي پيشين اندكي راحت‌تر بود چون به موسيقي فيلم به اندازه ديگر ساختارهاي اثرشان اهميت مي‌دادند.»

او درباره تاثير نگاه و سليقه مخاطب بر صنعت سينماي امروز ايران مي‌گويد: «سينماي امروز چه بخواهيم باور كنيم چه نه از مخاطب تاثير فراواني گرفته است. فيلمسازان پيشين به اندازه امروز با مخاطب در ارتباط نبودند و همين دور بودن آنها از تفكر مخاطب باعث مي‌شد كه هر كاري مي‌خواهند برمبناي سليقه هنري‌شان انجام دهند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون