• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4103 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ خرداد

خبر

مادران و فرزندان‌شان به روايت آمار يك دهه اخير

بيشترين آمار ولادت ثبت شده كشور طي 10 سال گذشته در گروه سني مادران 25 تا 29 سال قرار دارد. در بررسي آمار گروه‌هاي سني مادران به هنگام تولد فرزند از سال 83 تا سال 86، مشخص شد زنان بيشتر در سنين 20 تا 24 سالگي صاحب فرزند مي‌شوند.

مادران اين سنين همچنان ركورد‌دار بيشترين آمار تولد در گروه سني خود بودند، اما با گذر زمان و در سال 87، مادران 25 تا 29 سال از اين گروه سني سبقت گرفتند و بيشترين آمار گروه‌هاي سني مادران به هنگام تولد فرزند را به خود اختصاص دادند و تا سال 95 اين گروه همچنان بالاترين آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

تعداد مادران كمتر از 15 سال در سال 83، يك هزار و 572 نفر بود. اين رقم در سال 93 به يك هزار و 713 نفر افزايش يافت و در سال 94، به يك هزار و 511 نفر رسيد و باز هم در سال 95 به يك هزار و 556 نفر افزايش يافت. روند صعودي اين ارقام در سال‌هاي متوالي يكسان نبوده و داراي فراز و فرودهاي بسياري است.

همچنين تعداد زناني كه هنگام تولد فرزند بيش از 49 سال سن داشته‌اند، در سال 83، 3‌هزار و 129 نفر بود كه اين رقم در سال 93 به 265 نفر كاهش و در سال 94 اين رقم بار ديگر افزايش يافت و به 290 نفر رسيد. اين رقم در سال 95 به 284 نفر تنزل يافت. روند نزولي اين آمار هم با شيب معيني نبوده است و حتي در سال‌هايي شاهد افزايش چشمگير آن بوديم، به عنوان مثال شمار زناني كه هنگام تولد فرزندشان بيش از 49 سال سن داشتند در سال 88 به 4 هزار و 522 نفر رسيده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان

 

آيين‌نامه تاكسي‌هاي اينترنتي در شوراي عالي ترافيك

محسن پورسيد آقايي؛ معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه آيين‌نامه تاكسي‌هاي اينترنتي براي تصويب به شوراي عالي هماهنگي ترافيك مي‌رود، گفت: «اين آيين‌نامه در شوراي عالي ترافيك كشور تصويب مي‌شود و اگر تاكسي‌هاي اينترنتي از آيين‌نامه پيروي نكنند؛ دادستاني مي‌تواند جلوي كارشان را بگيرد. اين آيين‌نامه براي همه تاكسي‌هاي اينترنتي تدوين شده و براساس آن مشخص خواهد شد كه تاكسي‌هاي اينترنتي چطور مجوز گرفته و اين مجوز بايد از سوي كدام نهاد صادر شود. همچنين براساس اين آيين‌نامه مشخص شده كه خودروهايي كه توسط تاكسي‌هاي اينترنتي به كار گرفته مي‌شوند بايد چه ضوابطي داشته باشد.» ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون