• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4103 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ خرداد

جلسه ويژه كميسيون اصل 90 براي بررسي موضوع آزار دانش‌آموزان

بادامچي: لايحه حمايت از حقوق كودكان به صحن مجلس آمد

گروه اجتماعي| با گذشت روزها و فاصله گرفتن از انتشار خبر آزار و اذيت جنسي گروهي از دانش‌آموزان در مدرسه‌اي در غرب تهران، واكنش‌ها به اين موضوع همچنان ادامه دارد اما حالا با احتياط بيشتري از آنچه در اين مدرسه رخ داد، صحبت مي‌شود و كلمه «تجاوز» به نسبت دو روز اول انتشار خبر، رنگ باخته است.

روزنامه شرق روز پنجشنبه نوشت: «هنوز مداركي براي اثبات اين اتهام به دست نيامده، اما قرار است دانش‌آموزان به پزشكي قانوني معرفي شوند تا از لحاظ جسمي و رواني مورد معاينه قرار گيرند. اتهام اين مرد تاكنون فقط ترغيب و تشويق به فساد و فحشاست و مداركي كه باعث ثبت اتهام جديد در پرونده شود به دست نيامده است. درهمين حال يك منبع آگاه انتظامي نيز گفت دانش‌آموزان ادعايي مبني بر وقوع تجاوز ندارند.» با اين حال اصل موضوع آزار و اذيت دانش‌آموزان به عنوان موضوعي محرز تلقي مي‌شود و فارغ از اينكه حكم قضايي در خصوص جزييات آن، چه باشد، همچنان انگشت اتهام به سوي آموزش و پرورش نشانه رفته است. يكي از نمايندگان مجلس خبر داد كه جلسه ويژه‌اي در كميسيون اصل 90 براي رسيدگي به اين موضوع برگزار مي‌شود. بهرام پارسايي به ايسنا گفته است: «حادثه اخير در مدرسه پسرانه غرب تهران باعث جريحه‌دار شدن افكار عمومي شده و كميسيون اصل ۹۰ به دنبال پيگيري و شفاف شدن اين اتفاق است. مجلس در هفته آينده تعطيل است، ولي به دليل اهميت موضوع از هيات رييسه كميسيون درخواست جلسه فوق‌العاده كردم كه اين جلسه احتمالا شنبه (امروز) تشكيل خواهد شد.» او مي‌گويد كه جدا از شفاف شدن اين پرونده در قوه قضاييه، مجلس خواهان ارايه توضيحات از آموزش و پرورش است: «طبيعتا وقوع اين حادثه آن هم در مكاني مثل مدرسه كه مامن فرزندان دلبند مردم عزيزمان بوده و داراي حرمت است به‌شدت نگران‌كننده و غيرقابل بخشش است. البته شخص خاطي قطعا مجازات مي‌شود، اما كساني كه در انتصاب مديران با مسووليت برخورد نكرده و كاهلي كرده‌اند و مسوولان بي‌توجه بخش نظارتي در هر رده‌اي بايد پاسخگو باشند و اين برخورد صرفا محدود به شخص خاطي يا مدير بي‌تفاوت نمي‌شود چرا كه حداقل گزينش افراد در مدارس مستلزم دقت بيشتر با نگرشي كارشناسانه است. بايد با عوامل و سهل‌انگاران اين‌گونه حوادث و موارد ناپسند به‌گونه‌اي برخورد شود كه التيامي بر زخم جامعه، خانواده و كودكان آسيب‌ديده‌شان باشد به هر حال اين حادثه دغدغه و نگراني زيادي را براي همه مردم خصوصا والدين دانش‌آموزان ايجاد كرده است كه اميدواريم با جديت و تدبير بتوان اعتماد از دست رفته را جبران كرد.»

بخش ديگري از مجلس هم در تلاش است تا به بهانه اين اتفاق لايحه معوق‌مانده حمايت از حقوق كودكان را دوباره به جريان بيندازد. محمدرضا بادامچي، نماينده مردم تهران و عضو كميسيون اجتماعي مجلس در صفحه توييتر خود نوشت: ‌«بالاخره با پيگيري‌ها و تلاش‌هاي بسيار، در روزهاي گذشته، لايحه حمايت از حقوق كودكان، از كميسيون قضايي به صحن آمد. پيگيري‌ها را ادامه مي‌دهيم تا اين لايحه، هرچه زودتر در دستور كار جلسه علني قرار گيرد. اميدوارم با تصويب آن، از تضييع حقوق كودكان و آزار آنان از جمله آزار جنسي كم شود.»

 


عضو كميسيون اجتماعي مجلس: «بالاخره با پيگيري‌ها و تلاش‌هاي بسيار، در روزهاي گذشته، لايحه حمايت از حقوق كودكان، از كميسيون قضايي به صحن آمد. پيگيري‌ها را ادامه مي‌دهيم تا اين لايحه، هرچه زودتر در دستور كار جلسه علني قرار گيرد. اميدوارم با تصويب آن، از تضييع حقوق كودكان و آزار آنان از جمله آزار جنسي كم شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون