• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3196 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند

خبر كوتاه

تيم درخشان با شش امتياز در صدر جدول گروه اول

برد ارزشمند پرسپوليس مقابل بنيادكار در تاشكند

پرسپوليس در دومين ديدارش در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا از سد ميزبان خود بنيادكار ازبكستان عبور كرد تا ضمن شكستن طلسم پيروز نشدن برابر اين تيم ازبكستاني، به روند رو به رشد خود در اين مسابقات ادامه دهد. ديروز (سه‌شنبه) از ساعت 30/16 تيم‌هاي بنيادكار ازبكستان و پرسپوليس ايران برابر هم به ميدان رفتند كه اين بازي با برتري يك بر صفر تيم پرسپوليس به پايان رسيد. در اين ديدار كه با قضاوت جين دانگ كيم از كره‌جنوبي برگزار شد، محمد نوري در دقيقه 20 و از روي نقطه پنالتي تك‌گل حساس سه امتيازي سرخپوشان را به ثمر رساند. اين خطاي پنالتي روي مهدي طارمي رخ داد كه روي حركت تركيبي با نوري و عاليشاه، توسط مدافع بنيادكار در محوطه جريمه اين تيم متوقف شد و داور هم نقطه پنالتي را نشان داد. دومين پيروزي متوالي شاگردان درخشان در آسيا نه تنها آرامش را تا حدود بسيار زيادي در اردوگاه سرخ حاكم كرد، بلكه باعث شد سرخپوشان پايتخت با 6 امتياز همچنان صدرنشين گروه A اين مسابقات باقي بمانند. حميد درخشان هم با اين برد، جايگاهش را روي نيمكت تيم پرسپوليس تحكيم بخشيد و به آينده اميدوارتر شد.

 

دوپينگ دو بسكتباليست و يك شناگر مثبت شد

قائم‌مقام ستاد ملي مبارزه با دوپينگ از مثبت شدن تست دوپينگ يك شناگر و دو بسكتباليست خبر داد. رامين طباطبايي گفته: پس از مثبت شدن نمونه دوپينگ اين سه ورزشكار در آزمايشگاه كلن آلمان، در ستاد ملي مبارزه با دوپينگ جلسه بازبيني اوليه براي اين سه ورزشكار برگزار شد تا از خود دفاع كرده و در صورت داشتن اسناد و مدارك كافي براي عدم اثبات تخلف، آنها را ارايه كنند. وي افزود: در صورتي كه اين سه بازيكن درخواست نمونه B نداشته باشند، روز شنبه هفته‌ آينده موضوع دوپينگ آنها در شوراي صدور راي مطرح و راي نهايي براي آنها صادر خواهد شد، اما اگر درخواست نمونه B داشته باشند به دليل اينكه درخواست آنها دوباره بايد به آزمايشگاه كلن آلمان فرستاده شود، پروسه اعلام راي نهايي در خصوص اين سه ورزشكار طولاني‌تر خواهد شد. طباطبايي با اشاره به اين مساله كه اين سه بازيكن از امروز 12 اسفند ماه به حالت تعليق در مي‌آيند، گفت: اين سه بازيكن از امروز تا زمان اعلام راي نهايي حق شركت در هيچ تورنمنت يا اردويي را نخواهند داشت. قائم مقام ستاد ملي مبارزه با دوپينگ در ارتباط با ميزان محروميت اين سه ورزشكار در صورت تاييد شدن تخلف آنها اظهار كرد: طبق قوانين دوپينگ، محروميت اين سه ورزشكار در صورتي كه تخلف آنها به اثبات برسد، دو تا چهار سال خواهد بود اما اگر آنها بتوانند با ارايه مدارك محكمه پسند هيات دادرسي را قانع كنند، ميزان تخلف آنها كمتر خواهد شد. به گفته طباطبايي، هر سه تست انجام شده از اين ورزشكاران در رقابت‌هاي ليگ ملي بسكتبال و ليگ شنا انجام شده است.

 

سليمي: تكليف وزنه‌برداري بايد زودتر مشخص شود

قهرمان المپيك لندن مي‌گويد تكليف فدراسيون وزنه‌برداري بايد هر چه زودتر مشخص شود و هر چقدر زمان را از دست دهيم به ضرر وزنه‌برداري خواهد بود. بهداد سليمي در حاشيه مراسم «درختكاري» در جمع خبرنگاران گفت: حركتي كه انجام داديم يك حركت جمعي و اتفاق قشنگي است كه ان‌شاءالله آثارش را در شهر تهران خواهيم ديد تا هواي تميزي داشته باشيم و شعاري كه مي‌دهيم «خط سفيد، زمين سبز و آسمان آبي» طي سال‌هاي آينده محقق شود. وي درباره تمرينات خود بيان كرد: تمرينات خوب است و در حال حاضر زير نظر حسين توكلي مشغول تمرين هستم. شرايط خوبي دارم، ولي به نظرم بايد تكليف فدراسيون وزنه‌برداري زودتر مشخص شود تا برنامه‌ريزي‌ها مشخص شود. الان فدراسيون در بلاتكليفي است در حالي كه كشورهاي ديگر برنامه‌هاي خود را آغاز كرده‌اند و ما هر چه زمان را از دست بدهيم به ضرر وزنه‌برداري خواهد بود. سليمي ادامه داد: سال آينده مسابقات جهاني امريكا را پيش‌رو داريم كه از دو جهت براي ما بسيار مهم است يكي سهميه المپيك و ديگري از لحاظ استراتژي و موقعيت سياسي كه بتوانيم در كشور امريكا پرچم ايران را بالا ببريم. بنابراين بايد برنامه خوب و ويژه‌اي داشته باشيم. وي درباره نامه تاماش آيان در حمايت از رضازاده نيز تصريح كرد: در اين مسائل دخالتي نمي‌كنم و هر كسي هر كاري كند براي من مهم نيست و من به اين كارها كاري ندارم. من نهايتا دو، سه سال در ورزش هستم و سعي مي‌كنم بهترين نتايج را در اين دو، سه سال كسب كنم بنابراين به جاي تمركز روي اين موضوع كه چه كسي چه كاري انجام مي‌دهد، تمركزم را روي تمرين مي‌گذارم تا نتيجه‌اش را ببينم. قهرمان المپيك لندن درباره اينكه گفته مي‌شود پاداش ركوردهايي كه در اينچئون شكسته، پرداخت نشده است، بيان كرد: بله! پاداش‌ها داده نشده است، اما آن طور كه شنيده‌ام مسوولان وزارت ورزش و جوانان به زودي آن را پرداخت مي‌كنند. اميدوارم كه اين كار انجام شود.

 

اولين اظهارنظر دبيركل تازه فدراسيون فوتبال

دبيركل فدراسيون فوتبال كشورمان گفت كه مشكل اصلي فرهنگ عدم عمل به گفته‌ها است. عليرضا اسدي در نشست مسوولان فرهنگي هيات‌هاي استاني كشور گفت: بحث فرهنگ در ورزش بسيار مهم و ارزشي است كه البته شرايط خاص و ويژه‌اي را مي‌طلبد. وي افزود: اولين نكته‌اي كه به آن بايد اشاره كنم، افرادي هستند كه در اين حوزه مي‌خواهند فعاليت كنند، چرا كه جنس افراد حاضر در حوزه فرهنگ موجب تحقق مباحث فرهنگي مي‌شود. دليل اصلي توجه من به اين موضوع، به احساسات و دركي كه مسوولان فرهنگي نسبت به اين حوزه دارند بازمي‌گردد. حوزه فرهنگ به طور كلي شامل دو جهت ديني و ملي مي‌شود كه بايد نسبت به جهت ديني، نگاه ويژه‌تري داشته باشيم. به نظرم تنها زماني مي‌توانيم در مقوله فرهنگ موفق شويم كه حرف‌هايي كه بيان مي‌كنيم با عمل‌مان يكي باشد. در واقع مشكل اصلي فرهنگ عدم عمل به گفته‌هاست. دبيركل فدراسيون با ابراز خوشحالي از حضور در اين نشست فرهنگي اظهار داشت: با همه سختي‌ها جمع شده‌ايم و به بيان برنامه‌ها و آيين‌نامه‌ها مي‌پردازيم اما در عين حال بايد عمل به گفته‌هاي‌مان را آغاز كنيم تا شاهد رشد آن در ورزش كشور به خصوص در فوتبال باشيم. بدون شك در اين حوزه خلاءهايي وجود دارد كه آنها را مي‌پذيريم و بايد به همه آنها رسيدگي كنيم. اسدي يادآور شد: معتقدم كار بسيار مهمي بر عهده داريد و فعاليت‌هاي شما بسيار تاثيرگذار است. همه هدف ما همسو شدن شما با برنامه‌هاي ما است و تاكيد مي‌كنم كه مورد حمايت ما قرار داريد تا به كمك يكديگر بتوانيم باورهاي فرهنگي خود را به عمل برسانيم. دبيركل فدراسيون فوتبال گفت: از جمله مسائلي كه در فرهنگ فوتبال شاهد آن نيستيم حوزه پيشكسوتان است و به اعتقادم بايد تلاش كنيم تا آنها كه شناسنامه ورزشي هر كشوري هستند در جايگاه اصلي خود قرار بگيرند.

 

تشكر مجيدي از هواداران استقلال

كاپيتان پيشين استقلال پس از انتخابش به عنوان محبوب‌ترين بازيكن اين تيم پيامي براي هوادارانش فرستاد. فرهاد مجيدي در نظرسنجي برنامه نود با ۵۹ درصد به عنوان محبوب‌ترين بازيكن دو دهه اخير استقلال انتخاب شد. او در صفحه شخصي خود ضمن تشكر از هواداراني كه او را انتخاب كرده‌اند، پيامي به شرح زير براي هواداران فرستاد: آنهايي كه همه عمر قلب‌شان براي استقلال تپيد، با شكست‌ها ساختند و با پيروزي بيقراري كردند و با همين عشق به زير خاك رفتند و ما نام هيچ‌كدام‌شان را نمي‌دانيم. به ياد آنهايي كه در راه ورزشگاه‌ها جان خود را از دست دادند و با مسابقه‌هاي استقلال قلب‌شان ايستاد. دلم مي‌خواست ضمن تشكر از همه عزيزاني كه دوشنبه شب به من لطف داشتند، يادي كنم از همه هواداراني كه به خدا پيوستند. محبوب‌ترين آنها بودند، روح‌شان شاد. . . .

 

تيم‌هاي فوتبال مردان و زنان بريتانيا در المپيك ۲۰۱۶ ريو

فدراسيون فوتبال انگليس اعلام كرد تيم‌هاي مردان و زنان بريتانيا در رقابت‌هاي المپيك ۲۰۱۶ ريودوژانيرو برزيل شركت مي‌كنند. اين فدراسيون هم اكنون مشغول برنامه‌ريزي براي آماده‌سازي تيم‌هاي فوتبال مردان و زنان بريتانيا در رقابت‌هاي ياد‌شده است. براساس اعلام مقام‌هاي اين سازمان، مكاتبه با فدراسيون‌هاي فوتبال اسكاتلند، ايرلند شمالي و ولز براي تشكيل و ديگر برنامه‌هاي آماده‌سازي جهت حضور در اين تورنمنت است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها