• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4106 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ خرداد

فضاي مجازي

كابينه اسپانيا در توييتر فاطمه حسيني

«آرايش #كابينه_جديد_اسپانيا با 11 وزير #زن. اين گام بزرگ يك كشور در راستاي #شايسته_سالاري بدون توجه به برخي #كليشه_هاي_جنسيتي در سطح كلان است. در كابينه #روحاني اما با همه وعده‌ها، حتي يك زن براي وزارت به مجلس پيشنهاد نشد! ما با تحقق #عدالت_جنسيتي در سطوح خرد و كلان فاصله داريم.» فاطمه حسيني، ‌نماينده عضو فراكسيون اميد مجلس دهم در توييتر خود با انتشار عكسي از كابينه جديد اسپانيا به موضوع عدالت جنسيتي در فضاي سياسي و انتخاب وزراي زن اشاره كرده است. موضوعي كه قرار بود دولت حسن روحاني نيز به آن توجه كند و به گفته خودش دست‌كم سه وزير زن براي كابينه دولت دوازدهم انتخاب كند. اتفاقي كه رخ نداد و روحاني تنها به يك جمله كوتاه در مراسم معرفي كابينه اكتفا كرد: مي‌خواستيم سه وزير زن انتخاب كنيم اما نشد.

دغدغه فوتبالي عضو شوراي شهر

«نظر به حضور تيم ملي ايران در مسابقات جام جهاني روسيه، ضروري است كه اقدامات لازم را براي #دورهمي_خانواده_ها در هريك از محلات،جهت #مشاهده_مسابقات_جام_جهاني، صورت پذيرد. به همين منظور اين نامه با امضاي اينجانب جهت ارسال به #شهرداري_تهران، تنظيم مي‌شود. #ارتقاء_نشاط_اجتماعي» زهرا نژاد بهرام، ‌عضو شوراي شهر تهران در نامه‌اي خطاب به محمدعلي افشاني، شهردار تهران از يك دغدغه ورزشي سخن گفته و در توييتر خود خبر داده كه طي اين نامه از شهردار تهران خواسته فضاي مناسبي جهت تماشاي مسابقات جام‌جهاني در نظر گرفته شود.

پست فوتبالي وزير دهه شصتي

«اين تيم ملي ايران است. با سيد جلال عزيز يا بي‌او. با همراهي نمايندگان يا بي‌آنها، شايد خوب بود كه سيد‌جلال با تيم بود اما انتخاب با سر‌مربي است و جامعه فوتبال كشور به او اعتماد كردند. خوب است سياستمداران يا چهره‌هايي كه حضورشان براي جوانان ملي‌پوش روحيه‌بخش است مثل ساير كشورها در كنار تيم حضور يابند، اما يادمان نرود كه اينها حواشي است. مردم چشم‌انتظار درخشش يوزهاي ايراني هستند، تيم ملي نيازمند حمايت يكپارچه همه است. فضاي ورزش را به اختلافات سياسي گره نزنيم و در شرايطي كه در گروه بسيار سختي قرار داريم، عزم ملي را بر تقويت روحيه ملي‌پوشان متمركز كنيم. شايد اين عرصه از محدود ميدان‌هايي است كه دهه شصتي‌ها و دهه هفتادي‌ ميدان دارند، آنها خواهند درخشيد. #جام _جهاني پ. ن: قطعا جاي ووريا غفوري هم در تيم ملي خالي است. تصور مي‌كنم او هم‌اكنون حامي تيم ملي است.» وزير دهه شصتي كابينه كه اغلب در حوزه تخصصي و مسووليتش موضع مي‌گيرد، ‌مي‌گويد يا مي‌نويسد اين‌بار ترجيح داده كمتر از يك هفته مانده به اولين بازي ايران در مسابقات جام جهاني در مورد فوتبال بنويسد و البته به كنايه بگويد كه اين مستطيل سبز شايد تنها زميني باشد كه دهه شصتي‌ها و دهه هفتادي‌ها ميدان دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون