• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4106 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ خرداد

از اركستر سمفونيك تهران تا نقد فيلمي از موساييان

درخبرهاي امروز علاوه بر خبري پيرامون اجراي اركستر سمفونيك تهران، خبرهايي از كمپاني فيلمسازي شهاب حسيني در امريكا، اجراي چهار نمايش جديد در تالارهاي تئاترشهر را نيز خواهيم خواند.

 

اجراي تابستاني اركستر سمفونيك تهران

اركستر سمفونيك تهران به رهبري شهرداد روحاني، چهاردهم و پانزدهم تير در تالار وحدت به روي صحنه مي‌رود.

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل بنياد رودكي، اركستر سمفونيك تهران بعد از اجرا در جام‌جهاني روسيه، آثاري از سرگئي راخمانينوف و آنتون دورژاك را در تالار وحدت تهران اجرا مي‌كند.

در اين اجرا، «وكاليز» و «كنسرت پيانو شماره ۲» اثر سرگئي راخمانينوف و «سمفوني شماره ۹» اثر آنتون دورژاك به اجرا درخواهد آمد. ميترا كوته به عنوان سوليست در «كنسرت پيانوي شماره‌‌۲» راخمانينوف حضور دارد.

آخرين اجراي اركستر سمفونيك، ۲۸ ارديبهشت‌ بود. در آن كنسرت، آثاري مانند «كارناوال حيوانات» اثر كاميل سن سانس، «آرواره كوسه» اثر جان ويليامز و «باروك فلامينگو» اثر دبورا هانسون روي صحنه رفت. اين اركستر پيش از آن نيز قطعاتي چون «آواهاي اسلواني» اثر آنتون دورژاك، «سوئيت درياچه قو» اثر پيتر چايكوفسكي، «در بازار ايراني» اثر آلبرت كتل‌بي، «دانزون شماره ۲» اثر آرتورو ماركز، «بر باد رفته» اثر ماكس اشتاينر و «رقص شمشير آرام» اثر خاچاطوريان را اجرا كرده است.

 

كمپاني فيلمسازي شهاب حسيني در امريكا

به گزارش ايلنا، شهاب حسيني با اشاره به روند تاسيس و راه‌اندازي كمپاني فيلمسازي در امريكا گفت: در پي فعاليتي كه از دو سال پيش آغاز كردم به لطف الهي موفق به تاسيس شركت نداي هفت آسمان شدم كه هدفي جز كشف آثار و استعدادهاي جوان را در حيطه‌هاي مختلف نمايشي اعم از تئاتر، سينما، فيلم‌هاي كوتاه، مستند، انيميشن دنبال نمي‌كند كه در راستاي هدفي است كه همواره در جهت اهميت به وجود منابع انساني براي خود تعريف كردم و اميدوارم به ياري يگانه يار، موفق به اين مهم شوم.

 

اجراي چهار نمايش جديد

در تالارهاي تئاترشهر

به گزارش ايلنا، برنامه نمايش‌هاي مجموعه تئاترشهر در حالي اعلام شد كه از هفته جاري چهار نمايش جديد ميزبان علاقه‌مندان تئاتر در تالارهاي چهارسو، سايه و پلاتو اجرا خواهند بود. اين در حالي است كه از روز ۲۷ خرداد نيز يك اثر نمايشي جديد در تالار قشقايي به صحنه خواهد رفت.

«دير راهبان» عنوان نمايش جديدي به نويسندگي فرايرا دكاسترو و كارگرداني كيومرث مرادي است كه از روز دوشنبه ۲۱ خرداد ساعت 20:30 به مدت ۷۰ دقيقه در تالار چهارسو روي صحنه مي‌رود. در تالار سايه نمايش جديد ديگري با عنوان «تياتر قجري» به نويسندگي و كارگرداني داريوش رعيت از روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه ساعت ۱۸ به صحنه مي‌رود، اين در حالي است كه در همين تالار يك نمايش جديد با عنوان «پلاس پلاس به توان دو» به نويسندگي و كارگرداني سينا شفيعي نيز از روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه ميزبان علاقه‌مندان خواهد بود، اين اثر نمايشي از تاريخ ياد شده ساعت ۲۰ روي صحنه مي‌رود.

نمايش «تصادف قطار ساعت 5:25» نوشته تورنتون وايلدر و كارگرداني شقايق فتحي عنوان يكي از تازه‌ترين آثار نمايشي مجموعه تئاتر شهر است كه از روز دوشنبه ۲۱ خرداد ساعت ۱۸، پذيراي دوستداران تئاتر خواهد بود.

در تالار اصلي نيز نمايش «مالي سوييني» نوشته برايان فري يل و با كارگرداني مرتضي ميرمنتظمي روي صحنه مي‌رود. اين نمايش روزهاي بيستم، بيست و يكم، بيست و سوم، بيست و چهارم، بيست و هشتم، سي و يكم خرداد و اول تيرماه در دو نوبت به صحنه مي‌رود كه بر اساس برنامه‌ريزي انجام گرفته نوبت اول اجراي اين اثر نمايشي در روزهاي ياد شده ساعت 18:30 و نوبت دوم اجرا ساعت ۲۱ خواهد بود. در تالار قشقايي نيز از روز يكشنبه ۲۷ خرداد نمايش جديدي با عنوان «تو مشغول مردنت بودي» به نويسندگي كامران شهلايي و كارگرداني مژگان خالقي روي صحنه خواهد رفت. نمايش محيطي «دريادلان» به كارگرداني اميرحسين شفيعي نيز هر روز ساعت ۲۱ در محوطه بوستان دانشجو اجرا مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون