• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4107 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ خرداد

شهردار تهران خبر داد

تعيين تكليف بدهي شهرداري به بانك‌ها

گروه اجتماعي| شهردار تهران از تشكيل كارگروهي براي تعيين تكليف بدهي شهرداري به بانك‌ها خبر داد.

محمد علي افشاني ظهر ديروز با حضور در جمع خبرنگاران در مورد ملاقات اخيرش با مديران عامل تعدادي از بانك‌ها گفت: اخيرا ملاقاتي با مديران عامل بانك‌هاي بزرگ داشتيم چرا كه حجم بدهي شهرداري به سيستم بانكي حدود 20 هزار ميليارد تومان است و بسيار زياد است و به همين دليل بانك‌ها از ارايه تسهيلات به شهرداري ممانعت مي‌كردند.

وي با بيان اينكه اين جلسه با مديران عامل بانك‌ها به درخواست آنها بوده است تا راهكارهاي پرداخت بدهي بررسي شود، گفت: خوشبختانه مقرر شد دو كارگروه بين بانك‌ها و شهرداري ايجاد شود كه دريك كارگروه تعيين تكليف بدهي به بانك‌ها و نحوه پرداخت آن بررسي خواهد شد و در يك كارگروه ديگر هم نحوه مشاركت بانك‌ها در پروژه‌هاي عمراني بررسي مي‌شود. وي در پاسخ به سوالي در مورد پروژه ايران مال گفت: من اخلاقم اينگونه است كه تا موضوعي به من اثبات نشود از بيان آن خودداري مي‌كنم. البته من نمي‌گويم كه تخلفي نشده اما پرونده در دست بررسي است و قطعا اگر تخلفات قابل رفع باشد، مرتفع خواهد شد. اما اجازه دهيد پرونده روند خود را طي كند. وي در مورد علت غيبت مديرعامل بانك شهر در جلسه اخير شهردار تهران با مديران عامل بانك‌ها گفت: خود مديران عامل نزد ما آمدند و عمدتا مديران بانك‌هاي بزرگ دولتي و خصوصي بودند. شهردار تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا مشكل عدم پرداخت تسهيلات بانكي به پروژه‌هاي شهري رفع مي‌شود يا خير؟ اظهار كرد: 700 ميليارد تومان در اسفند ماه مصوب شد كه بانك شهر اوراق مشاركت براي مترو منتشر كند كه بخشي از آن منتشر و اميدواريم مابقي آن نيز به زودي منتشر شود.

وي در مورد سرانجام افتتاح خط 7 مترو نيز گفت: اخلاقم اينگونه است كه تا پروژه‌اي آماده نباشد تاريخ دقيق افتتاح آن را بيان نمي‌كنم و چندي پيش جلسه‌اي در مورد خط 6 و 7 مترو داشتم و در هفته جاري نيز از اين دو خط بازديد مي‌كنم اما به نظر نمي‌رسد كل خط تا شهريور ماه تمام شود و ممكن است مقداري از خط يعني حدود 5 كيلومتر تا پايان شهريور ماه افتتاح شود. افشاني در مورد انتصابات در شهرداري تهران تصريح كرد: انتصابات از همين هفته به صورت موردي آغاز مي‌شود. وي با بيان اينكه هر تغيير و تحولي بايد با مطالبه و شناخت باشد، گفت: از اين هفته تغييرات آغاز مي‌شود و در حوزه معاونت شهرسازي، سازمان نوسازي و معاونت عمران انتصاباتي خواهيم داشت.

افشاني در پاسخ به اين سوال كه آيا مدير روابط عمومي نيز تغيير مي‌كند، افزود: اين موضوع صحيح نيست و بايد بگويم كه اين موارد تنها گمانه زني‌هاي رسانه‌اي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون