• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4108 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ خرداد

فضاي مجازي

هشدار به نمايندگان

پيامك‌هايي با مضمون توصيه و بعضا هشدار و تهديد به نمايندگان مجلس در روزهاي پيش از جلسه علني روز يكشنبه مجلس توسط افرادي كه خود را فعالان دانشجويي معرفي كرده بودند، ارسال شده است. موضوعي كه احمد مازني، عضو فراكسيون اميد با انتشار تصوير يكي از اين پيامك‌ها در حساب كاربري‌اش در توييتر نسبت به آن واكنش نشان داد و نوشت: «متاسفانه لابلاي پيامك‌هاي متنوع كه بسياري از آنها با ادبيات محترمانه است، بازهم پيام‌هاي تهديدآميز و موهن براي نمايندگان ملت ارسال مي‌شود. اين هم نمونه‌اي ديگر از رفتار نادرست اين جماعت.» در بخشي از متن پيامك آمده است: «و اما هشدار به نمايندگان موافق! خود را اصلاح كنيد وگرنه آتش به اختيار خودمان اصلاح‌تان مي‌كنيم؛ مگر از روي جنازه ما رد بشين كه اين سند تصويب بشه.» مازني پيش از برگزاري اين نشست پرحاشيه مجلس نيز متن پيامك ديگري را در توييترش هم‌رساني كرده بود كه علاوه بر استفاده از لحني سخيف و به دور از ادب و اخلاق، پر بود از ايرادها و اغلاط املايي؛ موضوعي كه ازقضا با واكنش برخي ديگر از كاربران نيز مواجه شده بود. همزمان عليرضا رحيمي، ديگر نماينده اصلاح‌طلب مجلس نيز به اين موضوع پرداخت و با درج هشتگ‌هايي ازجمله #برجام #مجلس #نماينده #امنيت #تروريسم، توييت كرد: «اكثريت مجلس پيوستن به كنوانسيون مقابله با تامين مالي تروريسم را به‌نفع كشور مي‌دانند و ملاحظات لازم در دولت و نيز مراجع مهم امنيتي كشور بررسي و تمهيد شده است. فضاسازي گسترده عليه مجلس و نمايندگان به تحريك كدام مراكز و پايگاه‌ها صورت مي‌گيرد؟!!»

 

پشت پرده مخالفت با مبارزه عليه پولشويي

همزمان با تعويق 2 ماهه در تصويب لايحه موسوم به CFT به عنوان يكي از شروط خروج ايران از فهرست سياه FATF و درحالي كه يكي ديگر از اين شروط اصلاح قانون مبارزه با پولشويي بود، محمود صادقي، نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در چند توييت مختلف به بيان نكاتي درباره پشت پرده مخالفت‌ها با شفافيت اقتصادي و اصلاح قانون مبارزه با پولشويي پرداخت. صادقي كه ازجمله فعال‌ترين نمايندگان و سياسيون در فضاي مجازي است، سوالي را پيش كشيد و نوشت: «فضاسازي‌ها عليه قوانين مبارزه با پولشويي با چه اهدافي انجام مي‌شود؟!» اين نماينده مجلس در توييتي ديگر اضافه كرد: «بنابر اعلام كارشناس مبارزه با #پولشويي وزارت اقتصاد در جلسه غيرعلني مجلس با اجراي مقررات مبارزه با پولشويي ظرف دو سال گذشته از بيش از 10 هزار ميليارد تومان #فرار_مالياتي جلوگيري شد. همچنين اجراي اين مقررات در رديابي و شناسايي #تروريست‌هاي مهاجم به مجلس موثر بوده است. » رييس فراكسيون شفاف‌سازي و سالم‌سازي اقتصادي و انضباط مالي در توييت بعدي خود بار ديگر سوالاتي در اين رابطه مطرح كرد و درنهايت توييت كرد: «ايران يكي از قربانيان بزرگ تروريسم است؛ شمار قربانيان ترور در ايران بيش از ۲۰ هزار نفر برآورد مي‌شود. همكاري‌هاي بين‌المللي در مبارزه با تامين مالي تروريسم مي‌تواند در قطع كمك‌هاي مالي به تروريست‌ها موثر باشد.»

 

تفحص از استقلال و پرسپوليس در آستانه جام جهاني

در روزهايي كه با نزديك شدن به برگزاري رقابت‌هاي جام جهاني فوتبال 2018 در مسكوي روسيه، تب فوتبال داغ‌تر و داغ‌تر شده، يك نماينده اصلاح‌طلب مجلس در حساب كاربري خود در توييتر از دستوركار فوتبالي امروز مجلس خبر داده است. سيدفريد موسوي كه از چندين ماه گذشته تاكنون به‌دنبال انجام تحقيق و تفحص از عملكرد دو باشگاه بزرگ فوتبال كشورمان است، توييت كرد: «طرح تحقيق و تفحص از دو باشگاه #استقلال و #پرسپوليس فردا در صحن علني مجلس شوراي اسلامي بررسي خواهد شد، اميدوارم با راى همكارانم به اين طرح بتوانيم ضمن ايجاد شفافيت در عملكرد اين دو باشگاه پرطرفدار، به سمت باشگاهداري با استانداردهاي جهاني حركت كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون