• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4109 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد

ترتيبات عجيب امنيتي در سنگاپور

البته در مورد رهبر كره شمالي مساله كاملا به چشم مي‌آمد، چرا كه او هر كجا ظاهر مي‌شد دسته‌اي از ماموران امنيتي را كنار خود داشت كه خبرنگاران به آنها سپر حفاظتي مي‌گفتند و اين افراد لباس‌هاي مشكي متحدالشكل به تن داشتند و طوري آقاي اون را جلو مي‌بردند كه گرداگرد او را پر مي‌كردند تا امكان هر گونه سوءقصد را به حداقل برسانند.

از جمله ترتيبات امنيتي آقاي «اون» همراه داشتن غذاي شخصي و كاسه توالت اختصاصي او است كه گفته مي‌شود در اين سفر نيز همراه او بود. روشن است كه غذاي شخصي براي جلوگيري از خوراندن سم به او است ولي كاسه توالت داستان جالبي دارد. در آخرين سفر رسمي برژنف صدر هيات رييسه اتحاد جماهير شوروي و قبل از فروپاشي به يكي از كشورهاي اسكانديناوي، غربي‌ها موفق شده بودند از طبقه زيرين اتاق خواب هتل به فاضلاب توالت او دست پيدا كنند و هر بار كه او به توالت مي‌رفت بخشي از ادرار و مدفوع او را به آزمايشگاهي كه همانجا مستقر كرده بودند مي‌فرستادند و از اين راه متوجه شدند كه آقاي برژنف سخت بيمار است و به زودي خواهد مرد. اين ماجرا بعدها به وسيله رييس اداره اطلاعات فرانسه در دوران رياست جمهوري ژيسكاردستن در چاپ خاطراتش اعلام شد و ظاهرا رهبر كره شمالي مي‌خواهد كاري كند كه جاسوسان دشمن چنين آزمايشي از او نكنند.

البته شايد آقاي ترامپ نيز رفتاري مشابه آقاي اون داشته باشد ولي كارگزاران امريكايي به گونه‌اي عمل مي‌كنند كه از چشم خبرنگاران و ناظران دور بماند، به هر حال دولتي كه خود مبدع عملياتي اينچنين براي جاسوسي است، خود نيز راه‌هاي مصون ماندن از آن را بلد است و حتما به كار مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون