• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4117 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۳ تير

نقل قول

70 درصد از كاربران  در تلگرام ماندند

عبدالصمد خرم‌آبادي، دبير كارگروه تعيين مـصــاديق محـتواي مجرمانه: يكي از عللي كه مدير تلگرام به فيلتر آن در ايران اعتراض نكرد، اين است كه برخي مسوولان فضاي مجازي كشور اجازه دادند هاتگرام و طلاگرام فيلتر تلگرام را دور بزنند و مانع از مهاجرت ۷۰ درصد كاربران ايراني به پيام‌رسان‌هاي داخلي شوند و از اين طريق براي تلگرام زمان خريده‌اند. بعد از فيلتر تلگرام حدود ۳۰ درصد كاربران آن فعاليت خود را به پيام‌رسان‌هاي داخلي منتقل كرده‌اند. اگر امكانات و پهناي باندي كه در اختيار هاتگرام و طلاگرام گذاشته شده به پيام‌رسان‌هاي داخلي داده شود، قطعا آنها خدماتي بهتر از تلگرام به مردم عرضه خواهند كرد. ايسنا

 

سيف از چه نمايندگاني شكايت كرده؟

ولي‌الله سيف، رييس كل بانك مركزي در مجلس شوراي اسلامي، در آخرين حضورش در مجلس كه براي ارايه توضيحاتي در خصوص موسسات غيرمجاز حاضر شده بود، مورد هتك حرمت برخي نمايندگان مجلس قرار گرفت. بعد از آن هم چنين ادعاهاي زيادي عليه رييس كل بانك مركزي از سوي برخي نمايندگان مطرح شد. سيف نيز در واكنش به اين اتفاقات از اين نمايندگان شكايت كرد. سايت اقتصاد نيوز از علي وقفچي نماينده زنجان، حسين مقصودي نماينده سبزوار، جبار كوچكي‌نژاد ارم ساداتي نماينده رشت، امير خجسته نماينده همدان را از جمله نمايندگاني دانست كه در ليست شكايتي سيف قرار گرفته‌اند.

 

سپنتا همچنان بلاتكليف

سيدمحمد صدر، عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام در گفت‌وگو با ايرنا، درباره رسيدگي به طرح حضور اقليت‌هاي ديني در انتخابات شوراها در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار كرد: رسيدگي به طرح «حضور اقليت‌ها در انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا» در دستور كار قرار نگرفت. بنده هم تذكر دادم كه چرا اين طرح در دستور كار قرار نگرفته است؛ به هر حال بايد اين كار را دبيرخانه مجمع تشخيص انجام مي‌داد.

او در پاسخ به چرايي عدم اين اقدام دبيرخانه و تعلل در رسيدگي به اين طرح گفت: نمي‌دانم؛ بايد علت را از دبير خانه مجمع تشخيص پرسيد.

صدر همچنين درباره اينكه «آيا در جلسه امروز، اعضا اعتراضي نسبت به نامنظمي جلسات داشتند يا خير؟» گفت: بله اكثر اعضا نسبت به اين موضوع اعتراض داشتند. به گزارش ايرنا، «طرح حضور اقليت‌ها در انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا» بعد از اختلاف‌نظر مجلس و شوراي نگهبان به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع شده است تا اين نهاد سرنوشت اقليت‌ها و از جمله سرنوشت سپنتا نيكنام، عضو زرتشتي شوراي شهر يزد را مشخص كند.

پيش از اين يك منبع آگاه اعلام كرده بود كه در جلسه گذشته مجمع تشخيص در هشتم ارديبهشت ماه اين طرح به صحن مجمع تشخيص مصلحت نظام آمد و موافقان و مخالفان آن نيز اظهارنظر كردند اما به مرحله راي‌گيري نرسيد. اين منبع به «اعتماد» گفته بود نظر كميسيون سياسي درباره طرح حضور اقليت‌ها در شوراهاي شهر مثبت بوده اما نظر كميسيون حقوقي با رياست صادق آملي‌لاريجاني منفي است.

 

بازي ديني با فوتبال

روزنامه جمهوري اسلامي: در ايران متاسفانه، در سال‌هاي اخير نوعي سوءاستفاده از فوتبال رسم شده كه بسيار خطرناك است؛ بازي ديني با فوتبال. به اين دو نمونه از اظهارنظر دينمداران درباره مسابقات جام جهاني فوتبال كه اين روزها در فضاي مجازي دست به دست مي‌شود توجه كنيد. امام جمعه يكي از شهرهاي بزرگ گفته:

«ورزش به آن نقطه‌اي رسيد كه توفيق صعود به جام جهاني براي ورزش ما پيدا شد. اين يك افتخار براي اسلام بود، يك افتخار براي نظام بود. يك حركت قوي عظيم در مقابل دشمني بود كه مي‌خواهد ما را بايكوت كند. اين جشنش مال نظام است، جشنش مال اسلام است... پيروزي‌مان مال اسلام بوده، پيروزي مال نظام بوده...» در مقابل، يك روحاني شناخته شده كه در ميان نيروهاي متدين وابسته به مجموعه‌هاي نظامي جايگاه ويژه‌اي دارد، گفته: «خاخام يهودي در كنيسه يهودي‌ها سخنراني مي‌كند و مي‌گويد ما بايد يك كاري بكنيم اينها نتوانند امام زمان‌شان را بياورند. اينها مي‌خواهند امام زمان‌شان را بياورند. اگر اينها امام زمان‌شان بيايد بساط ما را جمع مي‌كند. ما بايد يك كاري بكنيم كه نتواند بيايد. ما طرح‌هايي را درست كرديم فرستاديم تا ايران مشغول بازي بشود. ما فوتبال را توي دنيا داريم اوج مي‌دهيم. يك كاري بكنيد اينها غافل بشوند...» ملاحظه مي‌كنيد كه يك روحاني پيروزي در فوتبال را متعلق به اسلام مي‌داند و آن ديگري آن را درست در نقطه مقابل قرار مي‌دهد و مي‌گويد خاخام‌هاي يهودي از فوتبال براي جلوگيري از آمدن امام زمان (عليه السلام) بهره‌برداري مي‌كنند! اين دو نگاه متضاد با صراحت توسط دو فرد روحاني به اسلام نسبت داده مي‌شوند درحالي كه هيچ ربطي به اسلام ندارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون