• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4117 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۳ تير

صداي مخالف

دفاع از صدا و سيما

روزنامه «وطن امروز» در شماره ديروز انتقادات موجود نسبت به عملكرد صدا و سيما را «شورش عليه تلويزيون» خواند. سيدعابدين نورالديني طي يادداشتي در اين روزنامه علت عدم اجازه كارلوس پويول براي حضور در استوديو ويژه برنامه جام جهاني فوتبال و قهر فردوسي‌پور را نه شايعه كه دروغ مي‌نامد؛ دروغ‌هايي كه به گفته او عامدانه گفته مي‌شود تا مديران سازمان را وادار عقب‌نشيني از موضع خود كند. نويسنده يادداشت در مورد مسائل مالي مطرح در دعوت از پويول توضيحاتي ارايه كرده اما قهر كردن فردوسي‌‌پور را انكار نكرد.

اين روزنامه اصولگرا كه گويي قصد دارد خيلي نامحسوس از مديران قبلي صدا و سيما نيز انتقاد كند، فردوسي‌پور را «ميراث ساده‌فهمي» مديران گذشته اين سازمان مي‌داند و با اشاره به مصاحبه او با ظريف در ويژه برنامه شب يلدا، نوشته است: « اينكه يك تهيه‌كننده به دفعات روي آنتن زنده صداوسيما عليه مديريت سازمان صداوسيما اظهارنظر كند يا آنها را به چالش بكشاند از آن شاهكارهايي است كه در دوره مديريت گذشته صداوسيما بروز كرد و متاسفانه هنوز هم ادامه دارد. اما حالا به نظر مي‌رسد اين بچه ‌لوس تلويزيون، تبديل به يك سرطان براي صداوسيما شده و قاعدتا بايد سريع‌تر آن را معالجه كرد.»

نويسنده اين يادداشت نهايتا و صراحتا فوتبال را يك عرصه سياسي مي‌داند و مي‌گويد كه فردوسي ‌پور در حال تزريق گرايشات و اميال جرياني يك عده محدود به كالبد فوتبال ايران است.

 

امريكاي لاتين بهتر از شرق و غرب

«جهان‌نيوز» در گزارشي به انتقاد از سياست خارجي دولت دوازدهم پرداخته است؛ انتفاداتي كه اين‌بار از توجه به غرب و برجام هم فراتررفته و سفر اخير روحاني به چين را نيز بي‌نصيب نگذاشته است.

جهان‌نيوز در اين گزارش تحت عنوان «بازگشت به شرق يا بازگشت به شعار نه شرقي و نه غربي» مفصلا سياست توجه به غرب در دولت روحاني را مورد نقد قرار داده و در ادامه نيز با اشاره به همان سفر روحاني كه روزنامه سازندگي آن را «بازگشت به شرق» ناميده بود، نوشت: «اين افراط و تفريط در سال‌هاي گذشته مشكلاتي را براي كشورمان به همراه داشته است. در دولت حسن روحاني نيز در ابتدا تمركز بيش از حد وزارت خارجه به غرب و برجام همه توان ديپلماسي را مصروف يك پروژه كرد كه بعدها به «برجاميزه» كردن سياست خارجي معروف شد. پروژه‌اي كه در آن توسعه اقتصادي و حتي آب و محيط زيست و اشتغال و ازدواج جوانان به خارج از كشور و در دستان غرب و امريكا قرار گرفت.»

جمع‌بندي اين گزارش اما از همه جالب‌تر است. آنجا كه «جهان‌نيوز» به اين نتيجه مي‌رسد كه: «در اين حيطه نبايد فراموش شود اينكه ارتباط ايران با آفريقا و امريكاي لاتين كه هر كدام از اهميت خاصي برخوردار هستند در زماني به جهت موارد سياسي مورد تمسخر قرار مي‌گرفت، بيشتر نشان‌دهنده كم‌سوادي برخي رسانه‌ها و جريانات سياسي در حوزه بين‌الملل است.

 

برزخ در اقتصاد كشور

پرويز سروري، دبيركل جمعيت رهپويان يكي از اصولگرايان منتقد دولت است كه گمان مي‌كند كابينه دوازدهم از پس حل و فصل مشكلات اقتصادي كشور بر نمي‌آيد. از همين رو هم تاكيد كرده كه «تنها راه‌حل دولت براي سامان دادن به وضعيت اقتصاد كشور ترميم تيم اقتصادي كابينه در سريع‌ترين زمان ممكن است.»

وي با انتقاد از بي‌نظمي در تيم اقتصادي دولت، از مشاهده «لجام‌گسيختگي در مسائل اقتصادي كشور، گراني كالاهاي اساسي، افزايش قيمت ارز و سكه، اعتراضات برخي صنوف از جمله كاميون‌داران و...» انتقاد مي‌كند.

عملكرد تيم اقتصادي و كابينه تنها مساله مورد نقد او نيست و با ادامه برجام با اروپايي‌ها نيز نقد دارد. سروري گفته است: «وضعيت برزخي اقتصاد كشور با خروج امريكا از برجام شرايط متزلزل‌تري را تجربه مي‌كند، متاسفانه مسوولان دولتي پس از خروج امريكا از برجام به جاي اتخاذ تصميمي قاطع، به دنبال ادامه برجام با كشورهاي اروپايي هستند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون