• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4118 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۴ تير

صداي مخالف

انتقاد از حضور روحاني در تله‌كابين توچال

«مشرق نيوز» ديروز موضوع بازديد حسن روحاني از تله‌كابين توچال را كه در فضاي مجازي بسيار مورد انتقاد قرار گرفت از دست نداد و خيلي سريع با جمع‌آوري برخي توييت‌هاي انتقادي يك گزارش سرهم كرد. يكي از محورهاي اين گزارش اين بود كه چرا رييس‌جمهور در اين اوضاع بحران مديريت در اقتصاد و افزايش بي‌حساب و كتاب قيمت سكه و ارز براي بازديد از چنين مكان‌هايي وقت مي‌گذارد. نقد دوم كه كمي هم رنگ و بوي بهانه‌گيري داشت اين بود كه لباس و كلاه ورزشي روحاني خارجي است و اين با حمايت از كالاي ايراني سازگار نيست.

«خبرگزاري فارس» نيز در يادداشتي به قلم امين صبحي از اين بازديد روحاني انتقاد كرد و نوشت: «هواي توچال را خورديد حالا نوبت آب خوزستان است».

در اين يادداشت آمده است: «از بحران قيمت صعودي دلار، يورو، سكه، خودرو و انواع مايحتاج مردم و شرايط بين‌المللي نظير اوپك هم كه بگذريم شرايط رقت‌بار مردم خوزستان و اعتراضات آنان نسبت به آب شرب، موضوعي نيست كه بتوان از آن به‌سادگي گذر كرد، بنابراين ابهام ديگر اين است كه آقاي روحاني با كدام منطق به‌جاي بازديد از آن منطقه و حل مشكلات مردم، بازديد فرح‌بخش عصرگاهي را در برنامه كاري خود قرار داده است.»

در اين نوشتار نيز به لباس روحاني توجه ويژه شده و آمده است: «اميدواريم آقاي رييس‌جمهور در اين مورد نيز به قوانين بين‌المللي رجوع كنند و عملكرد روساي جمهور و رهبران اروپايي را كه آخرين مورد آن پوشش نخست‌وزير كانادا در اجلاس داووس و پوشش ملانيا ترامپ در بازديد از كمپ مهاجران را سرمشق خود قرار دهد، چرا كه در بسياري از موارد اين پوشش‌ها تبليغ براي برندها و شركت‌هاست كه متاسفانه دولتمردان ما به‌صورت خودجوش در اين عرصه حاضرند بدون اينكه برنامه‌اي را براي بهره‌مندي صحيح از اين فرصت اتخاذ كنند.»

 

درخواست‌هاي جهان‌نيوز از قوه قضاييه

جهان‌نيوز در گزارشي از قوه قضاييه خواست كه شفاف‌سازي كند. منظور جهان‌نيوز اما صرفا شفاف‌سازي در مورد پرونده‌هايي است كه به دولت، اصلاح‌طلبان و نزديكان‌شان مربوط مي‌شود. براي همين در اين گزارش به پرونده حسين فريدون و مهدي جهانگيري پرداخته شده است. جهان‌نيوز نوشته است «سرنوشت پرونده‌هاي برخي از نزديكان دولت كه در مقطعي بازداشت و امروز با قرار وثيقه‌هاي سنگين آزاد هستند، پس از گذشت چندين ماه به سوالي جدي براي مردم تبديل شده است.»پرونده ديگري كه هيچ‌وقت از قلم رسانه‌هاي اصولگرا نمي‌افتد «كرسنت» است. جهان‌نيوز نوشته است: «هنوز حكمي در رابطه با اين بخش از پرونده صادر نشده است. براي بسياري از متهمان اين پرونده حكم پيش از اين صادر شده بود.»در اين گزارش اشاره‌اي نيز به پرونده كاووس سيد‌امامي شده و آمده است: «در اين حوزه اخبار چندي از سيد‌امامي منتشر شد و ضدانقلاب نيز با رويه خاصي بر بي‌گناهي وي و شائبه خودكشي نكردن او در حال خبرپراكني است. به نظر مي‌رسد در مورد وي بايد اخبار و اطلاعات بيشتري از سوي قوه قضاييه منتشر شود». جهان‌نيوز در ادامه گزارش خود خواستار شفاف‌سازي در مورد پرونده كاوه مدني نيز شده است.

 

تعريف اصلاح‌طلبي از منظر وطن امروز

روزنامه وطن امروز در شماره ديروز خود طي يادداشتي با عنوان «اصلاحات چيزي كه نيست» از حال و روز اين روزهاي اصلاح‌طلبان نوشت؛ حال و روزي كه از نظر وطن امروز همچون برجام بحران‌زده است و سعي مي‌كند «خم به ابرو نياورد». نويسنده اين يادداشت از انتقاد به فهرست‌هاي اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس و شورا و پيشنهاد عباس عبدي براي ارايه كتاب رايگان به نمايندگان به آنجا مي‌رسد كه بنويسيد «بحران هويتي آنها [اصلاح‌طلبان] البته محصول امروز و ديروز نيست... شخص محمد خاتمي، 3 سال پس از پايان دوره دولت اصلاحات و در مرداد ماه 87 به اين فكر افتاده بود كه بايد اصلاحات را تعريف كنيم! اصلاح‌طلبان همواره مايل بوده‌اند در روزنامه‌هاي زنجيره‌اي‌شان به مثابه تريبون‌هايي يكطرفه، از همه سوال كنند و طلبكار باشند.» نكته قابل توجه در اين يادداشت اما رفتار دوگانه برخي از اصلاح‌طلبان است كه با نقد درون جرياني نيز مواجه است. وطن‌امروز نوشته است: «آنها هم مي‌خواهند در ساختار نظام باشند و هم دوست دارند با نهادهاي قانوني آن مبارزه كنند! هم مي‌خواهند قدرت را در دست داشته باشند و هم دوست دارند درباره هيچ چيز پاسخگو نباشند!... سوال اما اين است: حد يقف اين زيست چندگانه كجاست؟» ناگفته نماند كه وطن‌امروز از جمله غيرمتعارف معاون وزير صنعت نيز ساده نگذشته و در گزارشي كه به تيتر يك روزنامه تبديل شده از آن انتقاد كرد. سينكي گفته بود كه از رسانه‌ها انتظار دارد اينقدر «چرت و پرت» نگويند و دور از انتظار نبود كه اين عبارت مورد توجه رسانه‌هاي مخالف دولت قرار بگيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون