• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4118 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۴ تير

جدال آلمان و سوئد از نگاه نيويورك‌تايمز

نجات آلمان در يك آن

آندرو داس مترجم : بهار سرلك

آلماني‌ها با پاي چپ و راست شوت مي‌كردند و يك بار هم مهاجمي با سينه‌اش توپ را پرتاب كرد. به پا و كمر سوئدي‌ها حمله مي‌كردند و حداقل يك بار هم به دروازه‌بان‌شان. اما اجازه گل به آنها داده نمي‌شد. گويي هرگز قرار نبود گلي نصيب‌شان بشود و بعد در چشم بر‌هم‌زدني و در آخرين لحظه ممكن، گل زدند.

اميدهاي آلمان در جام جهاني 2018 با شوت پاي راست توني كروس زنده شد و پيروزي 2 بر 1 در مقابل سوئد را رقم زد؛ تا قبل از زدن اين گل، تساوي يك - يك طعم تلخ شكست را براي آلمان داشت. اين گل كه در 5 دقيقه وقت اضافه نيمه دوم و درست چند لحظه قبل از سوت پايان بازي زده شد به آلمان فرصت پيوستن به 16 تيم را در شبي كه با خطر حذف اين تيم شروع شده بود، داد. در شبي كه آلماني‌ها دو برابر سوئدي‌ها فرصت باز كردن دروازه را داشتند اما با اين حال پس از باخت يك بر صفر در پايان نيمه اول ، دوباره بايد براي حمله به زمين بازمي‌گشتند. با نزديك شدن به پايان بازي ژرومه بواتنگ توي پاي بازيكني تكل رفت و بعد از آن با كارت زرد دوم از بازي اخراج شد.

اما آلمان راهي براي بقايش پيدا كرد؛ گل كروس كه با ضربه ايستگاهي سازماندهي‌شده به دست آمد و سه امتياز حياتي را به آنها داد. در گروه F حالا آلمان با سوئد مساوي است و اين دو تيم يك امتياز از مكزيك عقب هستند. پيروزي در برابر كره‌اي‌هايي كه در اين تورنمنت تا به حال برنده هيچ مسابقه‌اي نبوده‌اند، آلمان را به دور بعد راه مي‌دهد. اگر آلمان با سوئد مساوي مي‌كرد هنوز شانس بقا در جام را داشت اما دچار تزلزل مي‌شد.

برنده شدن آلمان در اين بازي غيرمنتظره بود: كروس ضربه ايستگاهي سمت چپ محوطه جريمه را به شكل پاسي كوتاه به هم‌بازي‌اش ماركو رويس داد. رويس توپ را نگه داشت و كروس هم توپ را در هوا به گردش درآورد كه از دو مدافع سوئد و سپس از كنار رابين اولسون، دروازه‌بان عبور كرد و به كنج دروازه سوئد رفت. اين پيروزي آلمان را در اين جام جهاني پوياتر كرد. باخت به مكزيك در بازي نخست، پايگاه آلماني‌ها را لرزاند؛ آنها فهميده بودند باخت در مقابل سوئد، كه بازي نخست‌شان را برنده شده بودند، تضميني است بر اينكه مدعي قهرماني، بعد از دور اول بازي‌ها از جام جهاني خداحافظي مي‌كند. طي 90 دقيقه بازي استراتژي‌هاي آلمان ساده به نظر مي‌رسيدند: توپ را به مركز زمين يا جناح‌ها بردن، عرض دادن به بازي، سانتر روي دروازه و گل زدن. اگر سوئد توپ‌‌ را دفع مي‌كرد دوباره اين چرخه تكرار مي‌شد. حتي بعد از اينكه سوئد نتيجه را يك بر صفر به نفع خودش كرد، آلماني‌ها به حملات‌شان ادامه دادند. سانتر روي دروازه، شوت و خلق فرصت‌هاي بيشتر. دفع سوئدي‌ها و تكرار حمله آلماني‌ها.

سه دقيقه از نيمه دوم گذشته بود كه بالاخره اين استراتژي جواب داد. ورنر در كناره زمين صاحب توپ بود و آن را با ارسال كوتاه روي دروازه سوئد سانتر كرد و براي ماريو گومز فرستاد. توپ چند قدمي عقب‌تر از گومز بود و پاي او به آن نرسيد. اما رويس خودش را به توپ رساند و آن را وارد دروازه سوئد كرد تا نتيجه مساوي شود. استراتژي آلمان دوباره تكرار و تكرار شد تا اينكه در دقيقه 95 به گل دوم رسيدند. خيلي پيش‌تر از اينها و در دقيقه 32 اين سوئد بود كه دروازه آلماني‌ها را باز كرد. اشتباه كروس در ميانه زمين توپ را در جناح راست به كلاسن رساند و او هم با سانتري كوتاه و دقيق، تويوينن را در محوطه جريمه حريف با موقعيتي عالي روبه‌رو شد. او در نهايت آرامش توپ را زير پايش كنترل كرد و به آرامي به هوا فرستاد و وارد دروازه مانوئل نوير كرد. The New York Times

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون