• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4118 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۴ تير

خبر كوتاه

ميناسكانيان پاييز كنسرت مي‌دهد

رافائل ميناسكانيان، نوازنده و مدرس موسيقي كشوركه چندي پيش بر اثر سانحه تصادف در بيمارستان بستري شده بود از برگزاري يك كنسرت در پاييز سال ۹۷ خبر داد. اين موسيقيدان در گفت‌وگو با مهر عنوان كرد: «پس از سانحه تصادفي كه بهمن ماه سال گذشته برايم پيش آمد تلاش كردم تا زمان بهبودي كامل فعاليتي انجام ندهم، اما خوشبختانه هم‌اكنون هيچ مشكلي ندارم و حالم به لطف خدا خيلي خوب است. در اين روزها تهران نيستم اما مدتي است كه كارهاي مربوط به تدريس را دوباره آغاز كرده‌ام و بنا دارم در صورت فراهم شدن امكانات، پاييز امسال كنسرتي را در تهران برگزار كنم.»

رافائل ميناسكانيان زمستان سال گذشته بر اثر تصادف رانندگي دچار عارضه مغزي و در بيمارستان بستري شد. او از جمله هنرمندان شناخته شده موسيقي كشورمان است كه در جواني نزد كارل اولريش اشنابل و ايلونا كابوس به تكميل و فراگيري دانش موسيقي و نوازندگي پيانو پرداخت و تحصيلات خود را در مدرسه جوليارد نيويورك ادامه داد. اين نوازنده پيانو علاوه بر اجراي كنسرت، به تدريس نوازندگي پيانو در پرديس هنرهاي زيباي دانشگاه تهران و دانشكده موسيقي دانشگاه هنر مشغول بوده است.

 

بزرگداشت شايگان در خانه هنرمندان

مراسم بزرگداشت زنده‌ياد داريوش شايگان، انديشمند برجسته معاصر پنجشنبه ۷ تير ساعت ۱۸ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ايران برگزار مي‌شود. در اين مراسم رضا داوري اردكاني، غلامحسين ابراهيمي ديناني، غلامرضا اعواني، محمد صنعتي و آيدين آغداشلو به سخنراني خواهند پرداخت. داريوش شايگان متولد سال ۱۳۱۴ در تهران بود. او در تهران به مدرسه كاتوليك «سن‌لويي» كه درس‌هايش به زبان فرانسه تدريس مي‌شد رفت. بعد از آن براي تحصيل به خارج از كشور رفت و با اخذ درجه دكتري در رشته هندشناسي در سال ۱۳۴۷ به ايران بازگشت و به تحقيقات خود درباره اديان به‌ويژه اديان هندي ادامه داد كه حاصل آن كتابي دوجلدي بود به نام «اديان و مكتب‌هاي فلسفي هند» كه از سوي انتشارات اميركبير منتشر شد. دو كتاب «آسيا در برابر غرب» و «بت‌هاي ذهني و خاطره‌هاي ازلي» از مهم‌ترين آثار شايگان هستند. داريوش شايگان ۲ فروردين سال جاري در سن ۸۳ سالگي از دنيا رفت.

 

افتتاح تيرآرت با حضور 10 گالري

«تيرآرت»، نخستين اقدام منسجم در راستاي توسعه منابع و زيرساخت‌هاي لازم براي برگزاري يك آرت‌فر بين‌المللي در تهران است كه سه شنبه پنجم تيرماه در آوا سنتر آماده ديدار علاقه‌مندان است. به گزارش هنرآنلاين، در اولين نسخه «تيرآرت»، نمايشگاهي با مشاركت ده گالري واقع در تهران، با تمركز بر هنرِ معاصر و پيشروي ايراني برگزار خواهد شد. با وجود اينكه اين رويداد در شكل فعلي خود محدود به تهران است، طراحي و اجراي آن به نحوي بوده كه مطابق با استانداردهاي بين‌المللي باشد. «تيرآرت» ميزبان هفت نشست تخصصي درباره زواياي مختلف هنرهاي تجسمي نيز خواهد بود كه از پنجم تا نهم تير ماه با موضوعات مختلف و با حضور كارشناسان داخلي و خارجي برگزار مي‌شود. اين رويداد از سه‌شنبه تا شنبه، پنجم تا نهم تيرماه از ساعت دو تا هشت بعدازظهر آماده ديدار مردم است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون