• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4119 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۵ تير

سلامت

سامانه اطلاع از كمبود و موجودي داروها راه‌اندازي شد

گروه اجتماعي| ايرج حريرچي؛ سخنگوي وزارت بهداشت از راه‌اندازي سامانه‌اي در سايت سازمان غذا و دارو براي اطلاع از كمبودهاي دارويي و قيمت داروها خبر داد و گفت: «اين سامانه به آدرس IRB.FBA.GOV.IR است و مردم مي‌توانند براي اطلاع از كمبودهاي دارويي و قيمت داروها به آن مراجعه كنند. تا اوايل هفته آينده نسخه اندرويد اين سامانه را هم راه‌اندازي مي‌كنيم و مردم مي‌توانند با وارد كردن نام داروي مورد نظرشان از قيمت دارو و نزديك‌ترين داروخانه‌اي كه موجودي اين دارو را دارد، مطلع شوند. همچنين اگر كمبود يا مشكلي درباره دسترسي به دارو داشتند مي‌توانند با اين سامانه يا با سامانه ۱۹۰ مطرح كنند.»

همچنين غلامرضا اصغري؛ رييس سازمان غذا و دارو هم به ايرنا گفت: «ارز كافي در اختيار شركت‌هاي دارويي و تجهيزات پزشكي قرار گرفته است و اين شركت‌ها از ابتداي امسال تا پايان ماه گذشته 300 ميليون دلار ارز دريافت كرده‌اند.

اين رقم نسبت به مدت مشابه سال 1396، بيشتر است و ارز با نرخ چهار هزار و 200 تومان در اختيار تامين‌كنندگان دارو و تجهيزات پزشكي قرار گرفته و بنابراين شركت‌ها موظف هستند كه دارو و تجهيزات پزشكي خود را با قيمت مصوب بفروشند. افزايش قيمت داروها پيش از اين حدود 9 درصد اعلام شده است و افزايشي بيش از اين ميزان، نخواهيم داشت.»

 

ترك تحصيل ۱۵۱ هزار و ۴۶ دختر در سال جاري

عباس سلطانيان؛ معاون آموزش دوره متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش از ترك تحصيل ۱۵۱ هزار و ۴۶ دختر در سال جاري خبر داد و گفت: «تعداد دانش‌آموزان دختر ۱۵ و ۱۶ ساله در سال جاري، يك ميليون و هفت هزار و دو نفر است و از اين تعداد دانش‌آموز ۸۱۷ هزارو ۹۵۹ نفر الان مشغول به تحصيل هستند.

در سال95-94، حدود4.29 درصد از دانش‌آموزان دختر، در سال بعد 4.17 درصد ترك تحصيل كردند. تعدادي از اين دانش‌آموزان حالا كار مي‌كنند، تعدادي هم براي ادامه تحصيل و زندگي از كشور خارج شدند. دانش‌آموزاني متاسفانه فوت كردند يا دچار نقص عضو شدند و ترك تحصيل كردند. ترك تحصيل دختران به مراتب بيشتر از پسران است و شرايط متعددي موجب ترك تحصيل دختران مي‌شود و اين جزو چالش‌هايي است كه ما با آن روبه‌رو هستيم. پراكندگي روستاها، فقر فرهنگي بعضي از خانواده‌ها به خصوص مناطق مرزي و برخي استان‌هاي كشور، ازدواج زودهنگام دختران و عدم اجازه همسرشان براي ادامه تحصيل، كمبود معلم زن در بعضي مناطق كشور، منعطف نبودن شيوه‌هاي آموزشي يا حتي ساعت درسي با توجه به ويژگي‌هايي كه در مناطق مختلف كشور هست مي‌تواند عوامل ترك تحصيل دختران ما باشد.» ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون