• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4119 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۵ تير

خبر كوتاه

حمله استينگ به رهبران جهان

خواننده مشهور بريتانيايي رهبران غربي جهان را براي ناتواني آنها در حل بحران پناهندگان، نامرد و بزدل خواند. به گزارش رويترز، استينگ كه از شنبه در آتن حضور داشت و در برنامه‌اي كه از سوي آمنستي اينترنشنال و هواپيمايي بين‌المللي آتن ترتيب داده شده بود شركت كرد، گفت: «خدا را شكر كه يونان راه را نشان داد. شما نشان داديد كه چگونه بايد با پناهندگان رفتار كرد و اين در حالي بود كه ديگران دارند ديوار مي‌سازند. وقتي بچه‌ها از مادرهاي‌شان جدا مي‌شوند و به قفس مي‌افتند، شما با شفقت و سخاوت و شايستگي عمل مي‌كنيد. در حالي كه به اصطلاح رهبران غربي جهان، گروهي غم‌انگيز از نامردان و بزدلان؛ هيچ كاري براي يافتن راه‌حلي نمي‌كنند... اين يونان است كه بار ديگر متمدن بودن را به دنيا نشان داده است.» نزديك به نيم ميليون پناهنده سال ۲۰۱۵ وارد يونان و با حمايت آنها مواجه شدند و اين در حالي بود كه اين كشور خودش با بحران اقتصادي جدي روبه‌رو بود. ترامپ روز چهارشنبه در برابر اعتراض وسيع جهانيان، سياست جدا ساختن بچه‌هاي پناهندگان را از خانواده‌هاي‌شان متوقف كرد. استينگ در مصاحبه‌اي با رويترز نيز بر اين امر تاكيد كرد كه سياست جداسازي فرزندان از خانواده‌هاي‌شان وحشيانه و بربرانه است. رهبر پيشين گروه «پليس» در آتن بود تا در ۲ كنسرت جداگانه شركت كند. اين كنسرت‌ها بخشي از تور جهاني استينگ هستند. نوع برخورد نسبت به مهاجران اروپا را دو دسته كرده و حتي دولت مركل را در معرض خطر قرار داده و سياست‌هاي امريكا نيز در قبال مهاجران و پناهندگان كاملا زير ذره‌بين است.

 

«تهران- كابل» در قاب عكاسان ايراني و افغانستاني

نمايشگاه گروهي عكس «تهران-كابل؛ بازخواني دو پايتخت» جمعه هشتم تير در گالري شلمان افتتاح مي‌شود. به گزارش «مهر»، نمايشگاه گروهي عكس «تهران-كابل؛ بازخواني دو پايتخت» به كيوريتوري پژمان دادخواه و فاطيما حسيني جمعه ۸ تير در گالري شلمان افتتاح مي‌شود و تا ۱۳ تير ادامه دارد. در اين نمايشگاه آثار عكاسان ايراني و افغانستاني شامل آرمان استپانيان، محمد شهاب اسلامي، كوروش اديم، موسي اكبري، ناصر بيات، نصير تركمني، فاطيما حسيني، مريم حسن پور، نجلا دادبر، پژمان دادخواه، احسان رافتي، تهمينه سليم، مجيد سعيدي، فرشاد عصيان، صمد قربان زاده، كارين كريم‌مسيحي، يوريك كريم‌مسيحي، محمد محسني‌فر، علي مزارعي، آرين مصلح، وسيم ميرزايي، محبوبه هزاره، رحمان هك هگير و داوود هلمندي به نمايش درمي‌آيد.

 

«تنگه ابوقريب»اكران مي‌شود

فيلم بهرام توكلي به زودي به نمايش در مي‌آيد. به گزارش روابط عمومي پروژه، فيلم سينمايي «تنگه ابوقريب» به كارگرداني بهرام توكلي و تهيه‌كنندگي سعيد ملكان بعد از فيلم سينمايي «داركوب» اكران مي‌شود. اين فيلم كه در جشنواره سي و ششم فيلم فجر با تحسين مخاطبان و منتقدان همراه بود قرار است پس از فيلم سينمايي «داركوب» در گروه سينمايي استقلال به اكران عمومي درآيد. تنگه ابوقريب با بازي امير جديدي، جواد عزتي، حميدرضا آذرنگ و مهدي پاكدل محصول فيلم و سريال سازمان اوج است و توانسته 6 سيمرغ بلورين جشنواره سي و ششمين فيلم فجر را از آن خود كند.

 

ديويد لينچ ترامپ را نقد كرد

كارگردان مشهور امريكايي مي‌گويد دونالد ترامپ از اين نظر خوب بوده كه تمام نقصان‌هاي سيستم سياسي ايالات متحده را به نمايش گذاشته است. به گزارش خبرگزاري مهر و به نقل از د رپ، ديويد لينچ هرگز كسي نبوده كه از گفتن چيزهاي عجيب و تعجب‌برانگيز خجالت بكشد. اين‌بار هم او گفته دونالد ترامپ ممكن است بتواند به عنوان يكي از بزرگ‌ترين رييس‌جمهورهاي تاريخ به ثبت برسد. لينچ در مصاحبه‌اي كه چند روز پيش با گاردين داشت، درباره وضعيت سياسي ايالات متحده هم صحبت‌هايي كرد و گفت: «ترامپ مي‌تواند به عنوان يكي از بزرگ‌ترين رييس‌جمهورهاي تاريخ به ثبت برسد چون تا حد بسيار زيادي همه‌چيز را به‌هم ريخت. هيچ كس ديگر نمي‌تواند با اين‌ آدم به شيوه‌اي هوشمندانه مقابله كند. اما چنين چيزي به اين معني نيست كه او از كاري كه ترامپ انجام مي‌دهد راضي است». لينچ موضع‌گيري خود را اين‌طور توضيح داد كه ترامپ با رفتارهاي عجيبش توانسته بسياري از مشكلات سيستم سياسي‌ امريكا را به وضوح به نمايش بگذارد. او گفت: «اين افراد به ظاهر رهبر نمي‌توانند كشور را جلو ببرند، نمي‌توانند هيچ كاري انجام بدهند. آنها درست مانند تعدادي كودك هستند و رفتارهاي ترامپ تمام اين چيزها را نشان داده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون