• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4120 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۶ تير

خبر

هبوط در خانه سيدامامي

محمود صادقي، نماينده مجلس شامگاه دوشنبه با انتشار توييتي خبر از ورود برخي اشخاص به منزل كاووس سيدامامي، فعال محيط زيستي كه در زندان خودكشي كرد جهت تهيه مستند هبوط داد. اين خبر با واكنش فعالان فضاي مجازي روبه‌رو شد تا جايي كه عكسي از همسر سيدامامي در آمبولانس منتشر و ادعا شد كه پس از ورود به منزل او در اثر فشار عصبي به بيمارستان منتقل شده است. آرش كيخسروي، وكيل مدافع خانواده سيدامامي ضمن تاييد اين خبر به ايسنا گفت: «در پي مراجعه شب گذشته‌ام به منزل كاووس سيدامامي مشاهده كردم كه افرادي آنجا رفته بودند و به من اجازه ورود ندادند كه خانم ممبيني را ببينم و هر چقدر هم اصرار كردم من به عنوان وكيل اين حق را دارم كه با موكلم ديدار داشته باشم نپذيرفتند و گفتند كه مي‌توانيد برويد و از ما شكايت كنيد.»

وي افزود: آنها مجوزي با امضاي يك مقام قضايي به همراه داشتند و اعلام كردند كه اين نامه را براي تهيه فيلمي تحت عنوان «هبوط» دريافت كرده‌اند.

جعفري‌دولت‌آبادي، دادستان تهران نيز با تاييد اين خبر با اشاره به توييت صادقي كه در آن گفته شده حين فوتبال ديشب عده‌اي وارد منزل سيدامامي شدند، گفت: ورود به منزل افراد با مجوز قضايي صورت مي‌گيرد اين مورد هم مجوز را داشته است و هدف از آن جمع‌آوري برخي مستندات بوده است.

دولت از تحقق مطالبات عقب‌نشيني نكرده است

معصومه ابتكار، معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌و گو با ايسنا گفت: دولت براي حل مسائل تلاش مي‌كند و به هيچ عنوان از تحقق مطالبات كوتاه نيامده و عقب‌نشيني نكرده ولي در شرايط جديد بين‌المللي قرار گرفته و اين شرايط بين‌المللي طبعا دولت را به تغيير يك سري سياست‌ها واداشته است. وي افزود: ما در برابر اين تهديدات بايد بتوانيم كشور را در آرامش نگه داريم و معيشت مردم را حفظ كنيم و تدابير لازم را بينديشيم؛ تدابيري كه در بسياري از كشورهاي دنيا بدون اين تهديدات وجود دارد، از الان مهم‌ترين مساله همراهي با دولت است. مردم مي‌توانند به صورت خودجوش با دولت همراهي كنند، سياست‌هاي دولت در همراهي با مردم و جلوگيري از سودجويي‌ها و شفافيت بيشتر و مطالبه‌گري در چارچوب قانون است.

ناكامي تروريست‌ها براي نفوذ به كشور

روابط عمومي قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه در اطلاعيه‌اي از درگيري رزمندگان اين قرارگاه با يك تيم تروريستي از گروهك‌هاي تكفيري، شامگاه چهارم تيرماه در منطقه ميرجاوه خبر داد. به گزارش خبرگزاري مهر در متن اين اطلاعيه آمده است: «يك تيم تروريستي وابسته به گروهك‌هاي تكفيري از منطقه تهلاب ميرجاوه (ميل 96) قصد نفوذ به عمق خاك جمهوري اسلامي ايران و انجام اعمال خرابكارانه و تروريستي را داشتند كه با هوشياري رزمندگان مستقر در منطقه مرزي، ناكام و پس از درگيري و دادن تلفات متواري شدند.» اين اطلاعيه مي‌افزايد: «در درگيري و تبادل آتش بين رزمندگان قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه و تروريست‌ها، سه تروريست تكفيري به هلاكت رسيده و تعدادي زخمي شدند و مابقي آنان نيز به عمق خاك كشور پاكستان گريختند.»

ليست اموال مسوولان را نتوانستيم بگيريم

عزت‌الله يوسفيان‌ملا، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي در گفت‌و گو با اعتمادآنلاين اظهار كرد: بعضي مسوولان فكر مي‌كردند اگر وام تبصره‌اي با سود و بهره كم هست، اشكالي ندارد كه ‌بگيرند. متاسفانه بده بستان‌هايي پيش آمد كه قبح مساله ريخته و قوانين و مقررات به آن معنا رعايت نشد. حتي قوانين و مقرراتي هم تصويب مي‌شد كه به اين مسائل دامن زد. پيش از اين در مجلس مصوب كرديم تا مسوولان اموال‌شان را در ليستي اعلام كنند اما موفق نشديم. زماني‌كه ليست اموال را نتوانستيم بگيريم، اموال را مي‌توانيم پس بگيريم؟ اين موضوع هچل هفتي است كه نه تنها به جايي نمي‌رسد بلكه ايجاد توقع و ناامني مي‌كند. با توجه به قانون بايد ليست اموال مسوولان را بگيريم و ببينيم مسوولان چه اموال و دارايي‌هايي دارند. اما متاسفانه با وجودي كه 3 سال از تصويب اين قانون مي‌گذرد اجرا نشده است.

اجازه دهيم دانشجو حرفش را بزند

محمد قمي، عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاين اعلام كرد: كار قوه قضاييه برخورد با متخلف است، هركسي كه مرتكب جرمي مي‌شود قوه قضاييه و نيروهاي امنيتي بايد با آن برخورد كنند. منتها دانشجو يك مقوله خاصي است و در يك شرايط سني توام با شور و نشاط جواني است و نسبت به همه مسائل احساساتي برخورد مي‌كند. او ادامه داد: يك دانشجويي با توجه به جواني و عدم تجربه لازم و به دليل حس وطن‌دوستي و احساس انقلابي‌گري‌اش ممكن است حرف و مساله‌اي را بيان كند اما بايد حال دانشجو را درك كنيم و تا جايي كه امكان دارد راهنمايي شود تا برخورد. افراد با تجربه بايد تجارب خود را به دانشجو منتقل كنند و آنها را از عواقب سوء يكسري از برخوردها كه احتمالا ممكن است بيگانگان از آن سود ببرند، آگاه كنند. بايد اجازه دهيم دانشجويان حرف‌شان را بزنند اما راهنمايي‌شان كنيم. اين نماينده مجلس گفت: گاهي به ندرت اتفاق مي‌افتد كه دانشجوياني تحت تاثير برخي گروهك‌ها و عوامل خارجي قرار مي‌گيرند و در دام اين افراد مي‌افتند طبيعتا بايد در اين شرايط مراقبت كرد و به هر دستي نبايد دست داد. ممكن است برخي افراد هدف‌هاي خاصي داشته باشند و شكار خود را گزينش كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون