• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4120 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۶ تير

اجراي 143 طرح صنعتي با تامين مالي بانك صنعت و معدن

مديرعامل بانك صنعت و معدن با بيان اينكه 143 طرح با تامين مالي 37 هزار ميليارد توماني اين بانك در حال اجراست، گفت: اين طرح‌ها مي‌تواند براي بيش از 30 هزار نفر شغل مستقيم ايجاد كند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن، وي كه در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان همدان سخن مي‌گفت، افزود: نگاه به بخش بازار داخلي و ظرفيت داخلي نگاهي كاملا محدود است و توليدكننده بايد علاوه بر بازار داخلي براي توليد انبوه و ايجاد بازار بين‌الملل به بازار خارج نيز نگاه كند.

وي ادامه داد: جنسي كه در بازار بين‌الملل توسط يك توليدكننده داخلي فروخته مي‌شود، از كيفيت، نوآوري، قيمت رقابتي، زمان تحويل به موقع، خدمات پس از فروش، خدمات قبل از فروش و... بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.

افخمي به صادرات خارجي كشورهاي ژاپن و سنگاپور به ترتيب به ارزش 400 و 373 ميليارد دلار اشاره كرد و افزود: كشور ما با دارا بودن ذخاير معادن، نفت، گاز و... حدود 90 ميليارد دلار صادرات خارجي داشته كه نشان مي‌دهد بايد ديدگاه و نگاه همه ما در بخش اقتصادي تغيير كند. وي با تاكيد بر اينكه نبايد از رقابت در بازار بين‌الملل و در بخش صادرات و توليد ترسيد خاطرنشان كرد: در 30 سال قبل بانك‌هاي كشور چين جزو بانك‌هاي طراز اول دنيا نبودند اما امروز با تغيير نگرش، پنج بانك چيني جزو بانك‌هاي تراز اول دنيا هستند.

مديرعامل بانك صنعت و معدن بيان داشت: امكان مطرح شدن بخش‌هاي صنعت، توليد و بانك‌هاي كشور در بازارهاي بين‌الملل وجود دارد و بايد در كشور ما نگاه‌ها در اين حوزه‌ها تغيير كند چراكه كشورهايي همچون چين و ژاپن از بازار بين‌المللي كسب و كار نترسيدند.

وي افزود: بانك صنعت و معدن افتخار دارد كه با ايجاد و تامين تسهيلات 3.2 ميليارد دلاري تا دو سال آينده 8 ميليون تن به توليد فولاد كشور اضافه مي‌كند.

افخمي در خصوص ديگر اقدامات بانك صنعت و معدن گفت: در حوزه راه‌آهن توسعه مسير سريع‌السير تهران - اصفهان با 1.8 ميليارد دلار و مسير تهران- مشهد با تسهيلات 1.7 ميليارد دلاري توسط بانك صنعت و معدن عملياتي شده است.

وي تصريح كرد: اعتماد و سرمايه اصلي بانك‌ها اعتمادسازي است و بانك‌ها با پرداخت تسهيلات به توليدكنندگان مي‌توانند با ايجاد هر شغل، امنيت را در كشور افزايش دهند.

مديرعامل بانك صنعت و معدن در پايان خاطرنشان كرد: در حال حاضر بانك صنعت و معدن 143 طرح در حال اجرا دارد كه مي‌تواند براي بيش از 30 هزار نفر شغل مستقيم ايجاد كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون