• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4120 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۶ تير

خبر كوتاه

دعوت آكادمي اسكار از 3 سينماگر ايراني

آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي اسكار با ركورد دعوت از ۹۲۸ نفر از سينماگران فعال از سراسر جهان از سه چهره ايراني براي پيوستن به اين نهاد سينمايي دعوت به عمل آورد. به گزارش ايسنا، ۹۲۸ فرد دعوت شده براي عضويت در آكادمي اسكار نقش موثري در صنعت سينما ايفا كرده‌اند و در صورتي كه اين دعوت را بپذيرند به عضويت اين آكادمي در سال ۲۰۱۸ در خواهند آمد. عباس كيارستمي آخرين چهره ايراني بود كه روز ۱۰ تير ۱۳۹۵ براي عضويت در آكادمي اسكار دعوت شد اما فرصت نكرد به دعوت اين نهاد سينمايي پاسخ دهد و چهار روز بعد در سن ۷۶ سالگي در پاريس درگذشت. سال گذشته در مجموع ۷۷۴ چهره براي عضويت در آكادمي اسكار دعوت شدند اما شمار دعوت‌شدگان امسال با حدود ۲۰ درصد افزايش ركورد جديد به ثبت رساند.

 

جايزه «جورج اورول» به مك‌گاروي رسيد

جايزه «جورج اورول» به عنوان مهم‌ترين جايزه كتاب سياسي جهان به اثري به قلم يك نويسنده اسكاتلندي رسيد. به گزارش گاردين، «دارن مك‌گاروي» براي نگارش كتاب «فقر سفري» كه به بررسي فقر در بريتانيا مي‌پردازد موفق به كسب جايزه «جورج اورول» ويژه بهترين كتاب سياسي شد. «مك‌گاروي» كه اولين كتاب خود را نوشته بيشتر به عنوان يك خواننده سبك رپ و فعال اجتماعي و سياسي با نام مستعار «لوكي» در اسكاتلند شناخته مي‌شود. «فقر سفري» برگرفته از تجربه‌هاي خود «دارن مك‌گاروي» از بزرگ شدن در گلاسكو در كنار مادري خشن و معتاد به الكل و همچنين بر اساس اظهارات مردمان جوامع محروم در گوشه و كنار بريتانياست. او با اين اثر در تلاش براي مطرح كردن اين موضوع است كه جناح چپ و راست درك صحيحي از فقر ندارند.

 

«هيچ در هيچ» هوشنگ كامكار منتشر شد

آلبوم «هيچ در هيچ» به آهنگسازي هوشنگ كامكار و خوانندگي ارسلان كامكار از ديروز در بازار موسيقي منتشر شد. به گزارش خبرگزاري مهر، آلبوم «هيچ در هيچ» با آهنگسازي هوشنگ كامكار و اشعار سپيد بيژن جلالي و مولانا است كه در آن ارسلان كامكار با همراهي صبا كامكار به عنوان خواننده و همخوان حضور دارند. اين اثر در ژانر موسيقي ملي معاصر و فضاي موسيقي كلاسيك مدرن است و شامل قطعاتي با «هيچ در هيچ»، «با هر غم»، «تو از در آمدي»، «نقشي بر دل»، «اگر جهان به سر آيد» و «مرثيه‌اي براي شاعر» مي‌شود. اين آلبوم توسط نشر و پخش جوان به بازار موسيقي عرضه شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون