• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4128 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۶ تير

حمايت مجلس از اجراي برنامه ضربتي عليه محتكران و گرانفروشان

شهاب نادري، عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي درباره ايجاد آرامش در بازار گفت: بايد پذيرفت تداوم روند صعودي قيمت ارز در بازار باعث شده تمامي بازارها با التهاب جدي روبه‌رو شود كه اين موضوع معيشت خانوارها را تحت تاثير قرار داده است. مردم و اصناف مطالبات اقتصادي دارند؛ بنابراين بايد به اين مسائل رسيدگي جدي شود تا دشمنان نتوانند سوءاستفاده كنند. ايجاد بازار ثانويه ارز در صورت اعمال نظارت موثر از سوي بانك مركزي مي‌تواند از فضاي رانتي كه در بازار ارز ايجاد شده جلوگيري كند.

وي ادامه داد: اينكه برخي‌ها براي واردات كالا، ارز با نرخ دولتي دريافت كنند اما كالاهاي وارداتي را با نرخ دلار در بازار آزاد به مردم بفروشند فاجعه است.

نادري تصريح كرد: اجراي برنامه ضربتي عليه محتكران و گرانفروشان از سوي سازمان تعزيزات حكومتي اقدام خوبي است و مجلس از انجام اين مهم، حمايت مي‌كند. نتيجه اين اقدامات بايد به مردم گزارش شود. نبايد كسي به خود اجازه دهد تا اجناس را با قيمت غيرمنطقي به مردم بفروشد. علاوه بر جريمه متخلفان ارزي بايد با به نحوي برنامه‌ريزي شود كه زمينه استفاده از رانت در اقتصاد وجود نداشته باشد. به طور مثال نبايد اجازه داده مي‌شد در شرايط فعلي اقتصاد كشور، يك شخص بتواند هزاران سكه طلا خريداري كند.

خانه ملت

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون