• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4128 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۶ تير

صدای مخالف

بازتاب اظهارات ترامپ در رسانه‌هاي اصولگرا

روزنامه وطن‌امروز از زاویه‌ای دیگر به ماجراي نامه قاسم سردار سلیمانی به حسن روحانی نگاه کرد وطن امروز در تحلیل انتشار نامه قاسم سلیمانی معتقد بود: «این نامه به معنای آن است که به بیرون از مرزها این پیام را برساند که سیاست ایران برای مقابله با تحریم نفتی که از سوی حسن روحانی اعلام شد، بسیار جدی است و ایران آمادگی لازم را برای اجرای این سیاست دارد.» نویسنده اين روزنامه معتقد است: «اگر تا پیش از این تصور می‌شد سیاست نظام برای جلوگیری از تحریم نفتی، به تهدیدها در خلیج‌فارس و تنگه هرمز محدود می‌شود اما نامه حمایت‌آمیز سلیمانی به روحانی می‌تواند این پیام را مخابره کند که سیاست ایران استفاده از همه ظرفیت‌های خود در منطقه است تا اگر زمانی صادرات نفتی ایران متوقف شد، از تمام این ظرفیت استفاده شود تا مانع صادرات نفتی سایر کشورهای منطقه شود.» وطن امروز در نهایت مي‌نويسد: «نیروی قدس سپاه پاسداران در منطقه غرب آسیا از عراق تا ساحل مدیترانه و از جنوب تا باب‌المندب و سواحل عمان و یمن نفوذ چشمگیری دارد.

 

مشرق در دفاع از قالیباف

سایت مشرق که بعد از خارج کردن قالیباف از انتخابات به نفع رئیسی و خروج او از شهرداری به مدافع او تبدیل شد در گزارشی به بهانه مصاحبه میرزایی نماینده تهران با خبرگزاری ایلنا که به تحرکات اخیر قالیباف پرداخته بود، می‌نویسد:‌ به نظر می رسد که بخشی از بدنه اصلاح‌طلبان که هنوز در طیف «طرفداران دولت» محسوب می شوند، در همان حال و هوای اردیبهشت ۹۶ و مقطع رقابت‌های انتخاباتی هستند و هنوز در خواب انتخاباتی که بیش از یک سال از آن گذشته به سر می برند. ظاهرا سایه سنگین «مدیریت جهادی» قالیباف و ناکامی اولین گزینه اصلاح‌طلبان (کسی که شخصا توسط لیدر اصلاحات برای شهرداری انتخاب شده بود) در اداره شهر و استعفا بعد از ۶ ماه، چنان بر سر این بخش از طرفداران دولت سنگینی می‌کند که انتشار عکسی از حضور قالیباف در خرمشهر، این چنین آنها را برمی آشوبد، تا آن حد که از «دستگاه‌های امنیتی» خواهان برخورد با او می شوند! گزارش مشرق با بی‌توجهی نسبت به راه‌انداختن بحث معاون اولی قالیباف که از سوی جریان اصولگرا طرح و دامن زده شد در کنایه‌ای به مدیران اصلاح طلب آورده: «فرق است بین مدیری که سفرهای پیاپی به «کیش» را به حل معضلات و مسایل بزرگ و کلان ابر-شهر تهران ترجیح می دهد، و مدیری که آن اندازه کارنامه مدیریت جهادی‌اش تابناک است که رسانه‌های جریان اصلاحات خود درباره پیشنهاد «معاون اولی» به او از سوی دولت خبرسازی می کنند و خود هم درباره این خبرسازی مشغول ارایه توهمات توطئه می شوند.»

 

حمله رسایی و بهاری‌ها به فرمانده سپاه قدس

نامه سردار سلیمانی به حسن روحانی از سوی طیفی از اصولگرایان با استقبال زیاد روبه‌رو شد، اما بخش دیگری از آنها به بهانه این نامه، فرمانده سپاه قدس را مورد حمله قرار دادند. در این باره علاوه بر رسایی تیم احمدی‌نژادی‌ها هم منتقد این نامه بودند. در این فقره نیز بهاری‌های نزدیک به احمدی‌نژاد و بقایی معتقدند که نظیر موضع‌گیری‌ حسن روحانی را بارها و بارها احمدی‌نژاد حتی در روزهای آخر دولتش نیز در مجامع بین‌المللی بیان کرده بود اما با چنین استقبالی روبه رو نشده بود. علاوه بر آنها برخی از فعالان مجازی اصولگرا که خود را بصیرت‌مدار می‌دانند نیز به این نامه انتقاد کردند. روزنامه رسالت در نقد این دسته افراد نوشت: «‌آنها که «ژست بصیرت» گرفته‌اند و مواضع روحانی را منافقانه می‌بینند فاصله‌شان زیاد است با سردارسلیمانی.» در این مقاله آمده بود: «انتشار این نامه در زمانی‌است که بسیاری برای استقبال از مواضع انقلابی ريیس جمهور دچار «وسواس سیاسی» شدند. برخی دیگر با «ژست بصیرت گونه» از نفاقش گفتند. برخی دیگر به قاعده رقابت‌های سیاسی گذشته سکوت کردند تا در آینده راه بازگشتی داشته باشند و با هر اشتباه روحانی کری بخوانند که «ای بی‌بصیرت‌های ساده لوح، دیدید که گفتیم...»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون