• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4128 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۶ تير

لزوم ساخت 370 مخزن آب اضطراري در تهران

احمد مسجدجامعي، عضو شوراي شهر تهران در بازديد از قديمي‌ترين مركز اداره آب در شهر تهران با اشاره به اينكه سطح آب زيرزميني در شهر تهران كاهش پيدا كرده است، گفت: در ادامه بازديدها به مشاهده عملكرد چرخه تصفيه آب مي‌پردازيم و خواهيم ديد كه چگونه مي‌توانيم دوباره آب را در طبيعت به جريان بيندازيم، چرا كه مصرف بهينه آب و بازگشت آن به طبيعت از اهميت زيادي برخوردار است. تيم تهرانگردي در مرحله دوم بازديد خود از نخستين مخزن آب شرب تهران واقع در خيابان يوسف‌آباد ديدن كردند. به گفته مسوول اين مجموعه، به‌طور كلي ۸۰ مخزن آب در تهران وجود دارد. همچنين بخش‌هايي از اين مخازن آب براي نگهداري آب در شرايط اضطراري پيش‌بيني شده است كه اولين آن در پارك شهر تاسيس شد. به گفته مسجدجامعي به‌طور كلي لازم است كه ۳۷۴ مخزن آب براي شرايط اضطراري در تهران وجود داشته باشد كه تاكنون تنها سه عدد از آنها ساخته شده است. گفتني است كه اين مخازن آب مي‌توانند در شرايط اضطراري تا ۲۴ ساعت تامين‌كننده آب مناطق تهران باشند.

در ادامه اين بازديد اعضاي تيم تهرانگردي به تصفيه‌خانه فاضلاب جنوب تهران رفتند، اين تصفيه‌خانه، آب منطقه اوين –دركه را بازچرخاني و تصفيه مي‌كند و اين آب مي‌تواند كل فضاي سبز منطقه را آبياري كند. اين تصفيه‌خانه بخش مهم و بزرگي از تصفيه خانه شهر ري است كه حجم زيادي از فاضلاب‌هاي شهر تهران به اين تصفيه‌خانه مي‌رسد. همچنين به گفته مسجدجامعي آب تصفيه شده از تصفيه‌خانه فاضلاب جنوب به ورامين نيز راه پيدا مي‌كند.

مسجدجامعي در ادامه بازديدهاي خود از سيستم‌هاي تصفيه و بازچرخاني آب در تهران، با اشاره به اينكه در شوراي شهر تهران مصوبه‌اي براي بازچرخاني آب در منطقه ۲۲ شهرداري تهران و استفاده از آب فاضلاب تصفيه شده براي فضاي سبز داشتيم، گفت: متاسفانه تاكنون هيچ اقدامي در اين راستا انجام نشده است. وي ادامه داد: متاسفانه در منطقه ۴ تهران براي آبياري فضاي سبز از آب خام استفاده نمي‌شود، قرار است كه با مشاركت اداره آب و فاضلاب منطقه ۴ براي آبياري فضاي سبز از آب فاضلاب تصفيه شده استفاده شود. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون