• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4129 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۷ تير

خبر

چهارمين جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي برگزار شد

در چهارمين جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي با حضور روساي قوه قضاييه و مجلس و به رياست حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني، پيشنهادهايي در جهت توسعه اشتغال، رونق توليد و بازار سرمايه و نيز تامين تسهيلات لازم براي اين هدف در بازار مالي كشور مطرح و تصويب شد. در اين جلسه كه روز شنبه تشكيل و جمعي از مسوولان اقتصادي كشور نيز حضور داشتند، پس از گزارش مسوولان ذي‌ربط؛ در راستاي گسترش فرصت‌هاي شغلي براي جوانان و اجراي طرح‌هاي اشتغال فراگير (كه در تبصره 18 قانون بودجه سال 1397 پيش‌بيني شده است)، پيشنهادهايي براي تامين بخشي از منابع مالي لازم بررسي و تصويب شد.

همچنين در راستاي تشويق و حمايت از گسترش بازار سرمايه و هدايت نقدينگي به سرمايه‌گذاري، به پيشنهاد وزارت امور اقتصادي و دارايي، تصويب شد كه به مدت يك سال‌، نرخ ماليات فروش سهام و حق تقدم سهام از 0.5 درصد ارزش فروش به 0.1 درصد كاهش يابد.
در ادامه اين جلسه براي حمايت عملي دولت از سرمايه‌گذاري براي توسعه طرح‌ها و ايجاد فرصت‌هاي شغلي بيشتر توسط بخش خصوصي و غيرخصوصي، مصوب شد تا «در صورتي كه شركت‌ها تصميم بگيرند بخشي از سود تقسيم نشده خود را به حساب سرمايه منتقل كنند و با افزايش سرمايه شركت، به اجراي طرح‌هاي توسعه بپردازند، از ماليات بر درآمد آن بخش كه به افزايش سرمايه تخصيص يافته است، معاف خواهند شد.» رييس‌جمهور در اين جلسه، با اشاره به مذاكرات خود با مقامات عاليرتبه اروپايي، در سفر اخير و گفت‌وگوهاي تلفني، تاكيد كرد كه كشورهاي اروپايي، اراده سياسي براي ادامه همكاري‌هاي اقتصادي براساس توافق هسته‌اي برجام دارند؛ ولي تحقق اين امر، نياز به برداشتن گام‌هاي عملي و اتخاذ تصميمات اجرايي مشخص دارد كه بايد در زمان تعيين شده به نتيجه برسد. ايسنا

 

واكنش روزنامه جمهوري اسلامي به حمايت سردار سليماني از روحاني

مسيح مهاجري در روزنامه جمهوري اسلامي نوشت: موضع‌گيري صريح و قاطع رييس‌جمهور روحاني در برابر سخن مداخله‌گرانه، سلطه‌جويانه و استكباري دونالدترامپ رييس‌جمهور بي‌منطق امريكا كه تهديد كرده بود مانع صدور نفت ايران خواهد شد، در عين حال كه لازم و به موقع بود و در سطح بين‌المللي بازتاب گسترده‌اي داشت، در داخل كشور با حواشي غيرلازمي همراه شد. حواشي غيرلازم داخلي پاسخ رييس‌جمهور روحاني به تهديد رييس‌جمهور امريكا، از ورود نظاميان به اين ماجرا شروع شد. ترديدي نيست كه اعلام حمايت نظاميان كشورمان، از موضع رييس‌جمهور روحاني در برابر سخن بي‌منطق و مداخله‌جويانه دونالدترامپ با نيت خيرخواهانه و در جهت تقويت موضع رييس‌جمهور بود، اما نكته‌اي كه در اين زمينه بايد مورد توجه و تامل قرار گيرد اين است كه در اين مرحله از رويارويي كه مرحله سياسي است، نيازي به ورود نظاميان به اين موضوع نيست. اكنون به نيروهاي مسلح محبوب و صاحب اقتدار بيش از هرزمان ديگري نيازمند است. اين نياز، مخصوص امروز نيست، اگر قرار است نظام جمهوري اسلامي با هويت واقعي خود باقي بماند طبعا دشمني‌ها هم ادامه خواهد يافت و نياز به نيروهاي مسلح نيز ادامه خواهد داشت. درست به همين دليل است كه اعتبار و اقتدار نيروهاي مسلح بايد حفظ شود و همواره ارتقا يابد.

 

جلسات فوق‌العاده مجلس  درباره تخصيص ارز ۴۲۰۰ توماني

سيدحسن حسيني‌شاهرودي، نايب‌رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي از برنامه‌ها و سياست‌هاي دولت در زمينه ساماندهي بازار ارز انتقاد كرد و گفت: طبق اخباري كه به كميسيون رسيده، ارز با نرخ دولتي 4200 توماني به واردات كالاهاي غيرضروري اختصاص يافته كه اين موضوع در جلسات ويژه كميسيون اقتصادي مجلس بررسي مي‌شود. وي افزود: برنامه‌ريزي كرديم تا نشست‌هاي فوق‌العاده‌اي براي بررسي علل تخصيص ارز 4200 توماني به برخي كالاهاي غيرضرور در كميسيون اقتصادي مجلس تشكيل دهيم. در اين جلسات نمايندگاني از وزارت اقتصاد، بانك مركزي و مركز پژوهش‌هاي مجلس حضور دارند. نايب‌رييس كميسيون اقتصادي مجلس تصريح كرد: نشست‌هاي فوق‌العاده كميسيون اقتصادي براي بررسي علل تخصيص ارز 4200 توماني به برخي كالاهاي غيرضروري در اسرع وقت تشكيل مي‌شود، اما زمان دقيق آن هنوز مشخص نيست. تسنيم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون