• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4130 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۹ تير

خبر كوتاه

اجراي گروه «شهبانگ» در نياوران

 

كنسرت گروه موسيقي «شهبانگ» به سرپرستي غلامرضا رضايي و مزدا انصاري روز سه‌شنبه نوزدهم تيرماه در تالار خليج فارس فرهنگسراي نياوران تهران برگزار مي‌شود. به گزارش «مهر»، اين كنسرت كه تنظيم قطعات آن را مزدا انصاري بر عهده دارد در ۲ بخش سه‌گاه و شور اجرا خواهد شد. گروه «شهبانگ» در اين برنامه ترانه‌هايي از آثار بزرگان موسيقي ايران را براي مخاطبان اجرا مي‎كند. غلامرضا رضايي (خواننده)، مزدا انصاري (نوازنده پيانو)، نيلوفر هراتي (نوازنده تمبك) اعضاي اين گروه را تشكيل مي‌دهند.

نمايش «بي‌تابستان»  در جشنواره آوينيون

نمايش «بي‌تابستان» به نويسندگي و كارگرداني اميررضا كوهستاني اجراهاي خود را در بخش اصلي فستيوال آوينيون آغاز كرد. به گزارش «ايسنا»، نمايش «بي‌تابستان» (Summerless) جديدترين توليد گروه تئاتر «مهر» به نويسندگي و كارگرداني اميررضا كوهستاني است كه به عنوان يكي از آثار شركت‌كننده در بخش اصلي هفتاد و دومين فستيوال بين‌المللي آوينيون اجراهاي خود را آغاز كرده است. اين نمايش در اين فستيوال هفت اجرا خواهد داشت. گروه تئاتر «مهر» در سال ۱۳۹۵ با نمايش «شنيدن» اولين گروه تئاتري ايراني بود كه در بخش اصلي فستيوال آوينيون حضور پيدا كرد و اين براي دومين بار است كه گروهي از ايران در بخش اصلي اين فستيوال حضور دارد. اين جشنواره هرساله در شهر آوينيون كشور فرانسه برگزار مي‌شود. داستان جديدترين نمايش كوهستاني در يك مدرسه ابتدايي اتفاق مي‌افتد و سعيد چنگيزيان، ليلي رشيدي و مونا احمدي بازيگران اين نمايش‌ هستند.

پايان آماده‌سازي مستند «توشيهيكو ايزوتسو»

مراحل توليد مستند «توشيهيكو ايزوتسو» ساخته مسعود طاهري كه به زندگي اسلام‌شناس ژاپني مي‌پردازد، به پايان رسيد.

توشيهيكو ايزوتسو، انديشمند، فيلسوف، اسلام‌شناس و قرآن پژوه ژاپني است كه نه تنها در ميان جامعه علمي ايران در حوزه و دانشگاه شناخته شده است بلكه در ساير كشورهاي اسلامي از جمله تركيه، مصر، لبنان و مالزي نيز يك اسلام شناس و قرآن پژوه خوشنام است. در اين فيلم بيش از 60 تن از سراسر جهان در مورد زندگي، آثار و افكار اين شخصيت علمي ژاپني به اظهارنظر پرداخته‌اند قرار است كه اين فيلم در كشورهاي ايران، ژاپن و كانادا اكران خصوصي و مراسم رونمايي داشته باشد و براي ساير كشورها نيز رايزني‌ها در جريان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون