• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4130 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۹ تير

از پرو تا مسكو

سهيل سراييان

اريك الكساندر، دانشجوي رشته علوم سياسي است. اريك پرويي است. در دانشگاه مسكو درس مي‌خواند. ۴ سالي مي‌شود كه مسكو زندگي مي‌كند و حالا هرروز به عنوان داوطلب در متروي مسكو‌ به توريست‌ها كمك مي‌كند. اريك روزهاي شلوغي‌ را پشت سر مي‌گذارد. از او درباره جام جهاني پرسيدم و زندگي‌اش در روسيه.

چه كاري اين روزها براي جام جهاني انجام مي‌دهي؟

«حدودا از ۲ ماه قبل از جام جهاني متروي مسكو اقدام به استخدام كساني كرده كه مي‌توانند به چندين زبان صحبت كنند و به توريست‌ها راهنمايي كنند كه در متروي مسكو گم نشوند. من هم به اين خاطر كه در تعطيلات تابستاني هستم و جام جهاني براي من تجربه متفاوتي است اين كار را قبول كردم.»

آشنايي من با اريك در يكي از ايستگاه‌هاي مترو اتفاق افتاد. من منتظر يكي از دوستانم نشسته بودم كه اريك آمد و پرسيد كه من نياز به كمك دارم يا نه؟ اما من تصميم گرفتم كه با او گفت‌وگو كنم.

در طول مدتي كه در روسيه زندگي مي‌كني، شرايط اينجا را چگونه ديدي؟

«روسيه براي كسي مثل من كه از پرو آمده‌ام هواي سردي دارد. نزديك به 7-6 ماه هوا سرد و برفي است. اما از نظر تحصيلي امكانات و موقعيت‌هاي خوبي را براي من فراهم كرده‌اند و از شرايط راضي هستم.»

آيا تفاوتي ميان قبل و بعد از جام جهاني در اخلاق و فرهنگ روس‌ها هست؟

«اين سوال را خيلي‌ها از من مي‌پرسند. قطعا مي‌توانم بگويم كه هيچ تفاوتي نيست. آنها هميشه مهربان و عاشق اين هستند كه به شما كمك كنند. مثل اين مي‌ماند كه وقتي به دنيا مي‌آيند كسي به آنها آموزش مي‌دهند كه به همه كمك كنند.»

جام جهاني را دوست داشته‌اند؟

«بعضي‌هاي‌شان خيلي ناراحت هستند كه جام جهاني رو به پايان است اما گروه ديگري هم دارند كه بعد از جام جهاني و به خاطر ميزباني‌شان شرايط توريستي كشور بهتر شود.»

كار كردن در مترو چطوري است؟

«متروي مسكو بسيار زيباست و قطعا كار كردن در مترو يكي از بهترين تجربه‌هاي زندگي من است. هرروز با تعداد زيادي توريست مواجه مي‌شوم و اينكه مي‌توانم به آنها كمك كنم تا از جام جهاني لذت ببرند برايم اتفاق خوبي است.»

اريك بعد از جام جهاني براي ديدار با خانواده‌اش يك ماهي به پرو بر‌مي‌گردد و مثل همه دانشجو‌ها دوباره به مسكو براي ترم جديد بر‌مي‌گردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون