• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4132 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۱ تير

خبر

علي مطهري:

صداوسيما با پخش اعترافات مرتكب جرم شده است

علي مطهري در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: پخش اعترافات يك دختر نوجوان از فعاليت خلاف اخلاق اينستاگرامي او با حالت گريه و بي‌پناهي از صداوسيما، عواطف مردم را به نفع او تحريك كرد. بايد نبض روانشناسي جامعه در دست مديران صداوسيما باشد تا نقض غرض نكنند. مردم هميشه طرفدار مظلومند هر چند كار او را و راه و فكر او را درست ندانند. نايب‌رييس مجلس ادامه داد: علاوه بر اين پخش اين اعترافات در حالي كه هنوز در دادگاه صالح حكمي دريافت نكرده است، بدون اجازه متهم از صداوسيما جرم ديگري است كه اين سازمان مرتكب شده است و البته صداوسيما يد طولايي در اين رويه دارد. پخش صحنه‌هايي از زندگي خصوصي مرحوم سيدامامي فعال محيط‌زيست كه متهم به جاسوسي بود يا پخش دادگاه‌هاي معترضان انتخابات سال ۸۸ در حالي كه هنوز اتهام آنها ثابت نشده بود، مشتي از خروار است. اين عضو فراكسيون اميد مجلس در پايان گفت: به هر حال كساني كه در اين ماجرا حق‌شان ضايع شده است مي‌توانند از طريق شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما شكايت كنند تا بر اساس ماده واحده مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام به آنها فرصت داده شود تا دو برابر زماني كه به ضرر آنها صحبت شده است، از خود دفاع كنند.

 

وزير دادگستري:

دستگاه قضا به دنبال انتقام گرفتن از دانشجويان بازداشتي نيست

سيدعليرضا آوايي در گفت‌وگو با ايلنا، درخصوص رايزني‌هايش با قوه قضاييه در رابطه با احكام صادرشده براي دانشجويان دستگيرشده در ناآرامي‌هاي دي‌ماه 96 گفت: معمولا كساني كه اينگونه محكوم مي‌شوند، بسته به نوع سلوك و رفتارشان در زندان، كمتر پيش مي‌آيد كه 8 سال در زندان بمانند؛ چون نظام و سيستم قضايي دنبال انتقام گرفتن از اين بچه‌ها نيست. وي افزود: معمولا پس از مدتي با دادن عفو به اين افراد كمك مي‌شود مخصوصا زماني كه دوستان احساس كنند كه اشتباه صورت گرفته، قابل جبران است يا مشي‌شان عوض شده باشد. وزير دادگستري در پاسخ به اين سوال كه تا چه اندازه احتمال تخفيف در آراي صادرشده وجود دارد، خاطرنشان كرد: احكام صادرشده، احكام دادگاه‌هاي بدوي است. مشي بر اين است كه در زمان تجديدنظر، تخفيف مي‌دهند و كمك مي‌كنند. از سويي، اگر فرد شرايطش را داشته باشد، به اين افراد با عفو كمك مي‌شود.

 

يك فروند جنگنده نيروي هوايي ارتش دچار سانحه شد

به گزارش خبرگزاري مهر، يك فروند جنگنده «اف-۴ دي» نيروي هوايي ارتش پيش از ظهر امروز حين پرواز آموزشي در حوالي شهرستان سرباز استان سيستان و بلوچستان دچار سانحه شد. پيش از ظهر روز گذشته يك فروند هواپيماي «اف۴ دي» حين پرواز آموزشي دچار سانحه شد. بر اساس اين گزارش اين هواپيما حين پرواز آموزشي، حوالي شهرستان سرباز در استان سيستان و بلوچستان دچار سانحه شد كه خلبانان به سلامت از هواپيما بيرون پريدند (ايجكت كردند) . اين حادثه هيچ‌گونه تلفات جاني در پي نداشته است.

 

مديركل تعزيرات حكومتي تهران خبر داد

بررسي مدارك شركت‌هاي دريافت‌كننده ارز دولتي

محمدعلي اسفناني، مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به پيگيري‌هاي سازمان تعزيرات حكومتي درخصوص شركت‌هاي دريافت‌كننده ارز دولتي، اظهار كرد: برآورد اوليه مبني بر مراجعه 40 شركت براي دريافت ارز دولتي است كه اين مساله بايد در وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسي و تبديل به گزارش شود و بعد گزارش را براي ما ارسال كنند. مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران اظهار كرد: از 35 شركت، مدارك 17 شركت دريافت شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال بررسي مدارك اين شركت‌ها هستند. اسفناني تاكيد كرد: به محض اينكه وزارت صنعت و سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان تخلفي به ما اعلام كردند، سازمان تعزيرات وارد رسيدگي مي‌شود، ولي با توجه به اينكه مرجع اعلام تخلف آنها هستند و سازمان تعزيرات مرجع رسيدگي است، هر زمان كه تخلفي به ما اعلام كنند سازمان تعزيرات به موضوع رسيدگي خواهد كرد.

 

برگزاري رزمايش هسته‌اي  با محوريت حفاظت از مردم

به گزارش ايلنا، سردار جلالي در ابتداي ديدار با استاندار بوشهر تشريح وظايف و ماموريت‌‌‌‌‌هاي راهبردي و عملياتي سازمان پدافند غيرعامل، به نقش استانداران در تحقق سياست‌ها و اهداف سازمان پدافند غيرعامل با توجه به قرار گرفتن استان بوشهر در مجاورت تاسيسات هسته‌‌‌اي و ايجاد آمادگي‌‌‌‌هاي لازم جهت مقابله با تهديدات احتمالي اشاره كرد. رييس سازمان پدافند غيرعامل و استاندار بوشهر در اين ديدار با تاكيد بر به كارگيري روش‌هاي مناسب از مشاركت مردم و ظرفيت‌هاي مردمي در زمينه پيشگيري و مقابله با حوادث احتمالي و لزوم آگاه‌سازي عمومي، مباحثي درخصوص در دستور كار قرار گرفتن آموزش‌هاي عمومي دستگاه‌هاي متولي براي آشنايي دستگاه‌ها و مردم به وظايف خود در‌راستاي تسهيل موانع و مشكلات و كمك به امدادگران و حادثه‌ديدگان را مطرح كردند. در خاتمه مقرر شد ضمن توسعه همكاري، هماهنگي لازم جهت برگزاري رزمايش هسته‌‌اي در سال ۹۷ با محوريت حفاظت از مردم انجام پذيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون