• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4142 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ مرداد

خبر كوتاه

گروه ليان در لندن كنسرت اجرا مي‌كند

گروه موسيقي «ليان» بوشهر به سرپرستي محسن شريفيان ششم مرداد با حضور در فستيوال ورلدميوزيك لندن به دبيري پيترگابريل به اجراي برنامه مي‌پردازد.

به گزارش مهر، گروه موسيقي «ليان» بوشهر به سرپرستي محسن شريفيان ششم مرداد با حضور در فستيوال ورلد ميوزيك لندن (womad) به دبيري پيترگابريل به اجراي برنامه مي‌پردازد. در اين كنسرت محمد بحراني، بازيگر و صداپيشه به معرفي سوژه‌هاي طنز در موسيقي جنوب ايران خواهد پرداخت.

در اين اجرا اكلو فرامرزي و محمد بحراني به عنوان خواننده، همايون نصيري و حميد اكبري به عنوان نوازنده‌هاي پركاشن و حسين تابان با نوازندگي عود، ني انبان محسن شريفيان را همراهي خواهند كرد.

فستيوال ورلد ميوزيك لندن كه براي اولين‌بار در سال ۱۹۸۲ با حضور ۲۷ كشور آغاز به كار كرد و تاكنون نيز ۲۵۰ دوره‌ آن برگزار شده، با هدف كشف جهان بدون مرز و معرفي فرهنگ، موسيقي و هنر در كشورهاي مختلف دنيا علاوه بر لندن، در ۲۷ نقطه جهان از جمله ابوظبي، استراليا، اتريش، كانادا، امريكا، يونان، فرانسه برگزار شده است. اين فستيوال از روز ۲۶ تا ۲۸ جولاي مصادف با ششم تا هشتم مرداد در منطقه شارلتون پارك در نزديكي مالزبري لندن ميزبان دوستداران موسيقي است. در كنار اين گردهمايي جهاني، نمايشگاهي براي معرفي غذاهاي كشورهاي مختلف به نام «طعم دنيا» نيز وجود دارد كه برخي از هنرمندان، غذاهاي سنتي كشورشان را در غرفه‌هايي ارايه كرده و به فروش مي‌رسانند. دبير اصلي اين فستيوال پيترگابريل، آهنگساز، خواننده و موسيقيدان انگليسي است كه پرداختن به موسيقي ملل و توزيع موسيقي به اشكال نوين از پروژه‌هاي جدي او است. گروه «ليان» در تاريخ ۲۹ جولاي (۷ مرداد) در لندن و در تاريخ ۳۱ جولاي (۸ مرداد) در منچستر نيز روي صحنه خواهد رفت.

 

جكي چان يكي از بازيگران پردرآمد جهان شد

جكي چان با كسب درآمد 45.5 ميليون دلاري در سالي كه گذشت در مكان ۵۹ پردرآمدترين چهره‌هاي مشهور جهان ايستاد.

به گزارش مهر و به نقل از چاينانيوز سرويس، در فهرستي كه به تازگي از سوي نشريه فوربس با تعيين درآمد چهره‌هاي مشهور دنياي هنر و سرگرمي و ورزش منتشر شد، جكي چان جايگاه ۵۹ را كسب كرد.

بازيگر ۶۴ ساله در سال گذشته (از يكم ژوئن ۲۰۱۷ تا يكم ژوئن ۲۰۱۸) موفق به كسب درآمدي 45.5 ميليون دلاري شد. وي در اين بازه زماني با ۶ فيلم ديده شد كه ايفاي نقشي متفاوت در فيلم اكشن علمي تخيلي «خون فولادين» به كارگرداني لئو ژانگ كه ۲۰۱۸ در امريكا اكران مي‌شود و «بيگانه» تريلر جاسوسي به كارگرداني مارتين كمپبل كه در برابر پيرس برازنان بازي كرد، از جمله آنها بودند.

«كونگ فو يوگا»، «عمليات آجيلي ۲»، «فيلم لگو نينجا» و «ناميا» فيلم اقتباسي از يك رمان چيني كه تنها در چين اكران شد، ديگر فيلم‌هاي او در سال ۲۰۱۷ را تشكيل داده بودند. البته وي درآمدهاي ديگري نيز داشت كه از تهيه‌كنندگي و فروش سينماهايي كه در چين دارد، كسب شد. امسال در ميان بازيگران جرج كلوني مكان دوم، دواين جانسون مكان پنجم، رابرت داوني جونيور مكان بيستم، كريس همسورث مكان ۳۱، كوين هارت مكان ۳۹، ويل اسميت جايگاه ۷۱، اسكارلت جوهانسون جايگاه ۷۶، آدام سندلر جايگاه ۷۸، سلمان خان جايگاه ۸۲ را در فهرست پردرآمدترين سلبريتي‌ها به خود اختصاص دادند.

 

فيلم «دنزل واشنگتن» صدرنشين گيشه امريكا شد

قسمت جديد از فيلم اكشن «ايكوالايزر» با بازي «دنزل واشنگتن» در هفته نخست اكران در سينماهاي امريكا در صدر گيشه فروش قرار گرفت. به گزارش ايسنا و به نقل از ورايتي، «ايكوالايزر ۲» در اولين هفته اكران در ۳۳۸۸ سالن سينماي امريكا به روي پرده رفت و با ثبت فروش 35.8 ميليون دلاري و در رقابتي نزديك با فروش 34.4 ميليون دلاري فيلم «ماما ميا!» در صدر گيشه فروش هفتگي قرار گرفت.

«ايكوالايزر ۲» اولين فيلم دو قسمتي «دنزل واشنگتن» در طول نزديك به ۴۰ سال فعاليت سينمايي اين بازيگر برنده اسكار است كه همزمان با سينماهاي امريكا در ۱۱ بازار خارجي نيز به روي پرده رفت و به فروش آغازين 3.3 ميليون دلاري دست يافت. فروش آغازين «ايكوالايزر ۲» در امريكا از قسمت اول آن پيشي گرفته است. قسمت اول اين فيلم در سال ۲۰۱۵ در هفته نخست اكران ۳۵ ميليون دلار فروخته بود و در نهايت نيز به فروش جهاني ۱۹۲ ميليون دلاري رسيد كه ۱۰۱ ميليون دلار آن از محل گيشه داخلي (امريكا) حاصل شد.

«آنتوني فوكوآ» كارگرداني قسمت دوم فيلم «ايكوالايزر» را همچون قسمت اول بر عهده دارد و در اين فيلم «پدرو پاسكال»، «اشتو ساندرز»، «مليسا لئو» و «بيل پولمن» در كنار «دنزل واشنگتن» مقابل دوربين رفته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون