• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4142 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ مرداد

تكذيب ناپديد شدن 100 هزار تن گندم

در پي چاپ خبري با عنوان «100 هزار تن گندم غيب شد» شركت بازرگاني دولتي ايران جوابيه‌اي به شرح زير ارسال كرد:

روزنامه اعتماد در تاريخ 28/4/1397 به نقل از نماينده محترم مردم شريف شهرستان سبزوار نسبت به درج خبري با عنوان «100 هزار تن گندم غيب شد» اقدام نموده است كه ضمن رد اين ادعا، ‌موارد ذيل جهت تنوير افكار عمومي و ارايه اطلاعات صحيح در خصوص عمليات خريد تضميني گندم ايفاد مي‌گردد.

1- فرآيند خريد تضميني گندم با بهره‌گيري از دو سامانه متشكل پهنه‌بندي وزارت جهاد كشاورزي و سامانه خريد شركت بازرگاني دولتي ايران انجام مي‌گيرد و هر گونه ورود و خروج اطلاعات و كالا در اين سامانه‌ها با انجام مراحل احراز هويت، كنترل و نمونه‌برداري، آزمايش و توزين و با صدور اسناد قانوني توسط عوامل تشخيص و عوامل ذيحساب انجام مي‌شود.

2- با توجه به قراردادهاي منعقده با طرف‌هاي قرارداد و تعهدات حقوقي و قضايي فيمابين، هرگونه تخلف احتمالي قابل رديابي و وصول و از طريق تضامين مراكز خريد طرف‌هاي قرارداد خواهد بود.

3- در هر يك از مراكز خريد در هنگام عمليات خريد يك نفر عامل تشخيص و يك نفر عامل ذيحساب از كاركنان دولت مستقر مي‌باشند، كه اين افراد بر تمامي فرآيند خريد نظارت دارند و همه اسناد قريب به 1.5 ميليون محموله دريافتي از كشاورزان به تاييد آنها مي‌رسد و در برابر اسناد كيفيت گندم و مطابقت آن با وجه پرداخت شده به كشاورزان مسووليت قانوني داشته و پاسخگو هستند.

4- يادآوري اين نكته لازم به نظر مي‌رسد كه اجراي سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي و واگذاري امور در چارچوب اين قانون در همه ماموريت‌هاي مرتبط در اولويت اين شركت
قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون