• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4142 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ مرداد

شهري

بخشدار مركزي ماسال از جمع‌آوري منظم و موثر زباله‌هاي اين منطقه گردشگري خبر داد

گروه اجتماعي| ماسال، اين روزها حضور جوان‌هاي آموزش ديده‌اي را شاهد است كه با لباسي متحد‌الشكل با كلاه‌هايي حصيري و كيسه‌اي در دست منظره‌هاي زيبايي كه به زباله آلوده شده بودند را دوباره احيا كرده‌اند. اين فعاليت بخشي از برنامه مديريت و جمع‌آوري پسماند در اين منطقه گردشگري است. نصب سطل‌هاي زباله مدرن و پرتعداد، سرويس‌هاي بهداشتي مجهز، گيت‌هاي ورودي هدفمند با مشاركت حداكثر مردمي در حفظ پاكيزگي ماسال بخشي از اقداماتي است كه براي كيفيت‌بخشي به جذب گردشگر در اين منطقه شده است. محمد ابروفراخ در بخشداري مركزي ماسال درباره چگونگي اجراي اين برنامه با ورود تعاوني دهياري‌ها گفت: پس از هماهنگي‌هاي اوليه كميسيون پسماند استان موضوع را مصوب كرد كه شما مديريت پسماند را انجام دهيد و اگر از محل مديريت پسماند هم درآمدي حاصل شد براي همان كار هزينه شود. ما هم كار را آغاز كرديم 42 روز به صورت آزمايشي تعاوني‌هاي دهياري‌ها كار كردند و فقط در روزهاي اول بالاي 12.5 تن زباله تنها در ييلاقات ماسال جمع‌آوري شد. حدود 20 جوان بيكار جمع شدند و هم به آنها كار داده شد و روزانه حقوق ۶۵ هزار توماني گرفتند كه در ماه مبلغي حدود دو ميليون تومان مي‌شود. صبحانه و ناهار و عصرانه و وسيله اياب و ذهاب نيز براي آنها فراهم شد.

 

ممانعت شهرداري كرج از اجراي حكم كميسيون ماده صد

گروه اجتماعي| بيمارستان شهيد مدني واقع در منطقه 8 شهر كرج با وجود داشتن راي كميسيون ماده صد مبني برتعطيلي و اعمال قانون، همچنان به فعاليت خود به صورت غيرقانوني ادامه مي‌دهد. براساس اين گزارش، جمعي از شهروندان منطقه 8 شهرداري در اعتراض به بهره‌برداري غيرقانوني از بيمارستان شهيد مدني و با وجود داشتن راي كميسيون ماده صد شهرداري، از استانداري درخواست كردند تا با اجراي حكم كميسيون ماده صد از ادامه فعاليت اين بيمارستان جلوگيري كنند.

به دنبال اين درخواست مسلم عادلي، مديركل امنيتي- انتظامي استانداري البرز نيز طي نامه‌اي خطاب به احمدي‌نژاد، سرپرست شهرداري كرج، خواستار اجراي اين حكم و توجه به اعتراض‌هاي شهروندان شده است.

با اين وجود تلاش‌هاي «اعتماد»براي كسب اطلاع در اين خصوص از شهردار كرج و اعضاي شوراي شهر آن بي‌نتيجه مانده، تنها يكي- دو تن از اعضاي شورا كه حاضر به گفت‌وگو در اين زمينه شدند، از مفاد اين نامه و راي كميسيون ماده صد و همچنين اعتراض شهروندان اظهار بي‌اطلاعي كرده و تنها به وعده دادن براي پيگيري ماجرا اكتفا كردند.

 

نحوه واگذاري مسكن رايگان به معتادان بهبود‌يافته

انوشيروان محسني‌بندپي، رييس سازمان بهزيستي كشور در تشريح نحوه واگذاري مسكن رايگان به معتادان بهبود يافته و همچنين بيمه درماني آنها گفت: «در سال گذشته 72 هزار نفر از معتادان ساماندهي شده‌اند و 7 هزار نفر از اين افراد كه در مراكز درماني بهبود كامل را كسب كردند، با ارايه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي به چرخه زندگي بازگشتند. هم‌اكنون 15 مركز براي آموزش و توانمندسازي معتادان بهبود‌يافته پيش‌بيني شده و يكي از سياست‌هاي حمايتي سازمان از معتادان بهبود‌يافته واگذاري مسكن به اين افراد است كه البته اين برنامه در راستاي عدم بازگشت اين افراد به چرخه اعتياد انجام مي‌شود. مسكن به افرادي واگذار مي‌شود كه از زمان پاكي‌ آنها حداقل 5 سال گذشته باشد و كارشناسان نيز آن را تاييد كنند. بعد از واگذاري مسكن هم بازديدهاي مستمري از معتاد بهبود يافته انجام مي‌شود ضمن اينكه طبق توافق صورت گرفته خدمات درماني در فرآيند درمان معتادان تحت‌پوشش بيمه قرار گرفته است و در آينده نيز اين خدمات گسترش خواهد يافت.» تسنيم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون