• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4142 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ مرداد

در سفر وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به استان آذربايجان شرقي

كلنگ احداث خانه اميد شهرستان اهر به زمين زده شد

وحيده حاجي محمدياري

 

 

طي آييني باشكوه و با حضوردكترعلي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، جمشيد تقي‌زاده، مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري، مجيد خدابخش استاندار آذربايجان شرقي، بيت‌الله عبدالهي نماينده مردم شهرستان‌هاي اهر، هريس در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسوولان كشوري و استاني و حضور پرشور بازنشستگان و مردم شهرستان اهر، كلنگ احداث خانه اميد شهرستان اهر به زمين زده شد.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در مراسم كلنگ‌زني خانه اميد شهرستان اهر با تاكيد بر لزوم رسيدگي به معيشت، منزلت، رفاه و درمان بازنشستگان گفت: اميدواريم با آغاز به كار اين مجتمع رفاهي شاهد ارايه خدمات گوناگون فرهنگي و رفاهي بيشتر به اين قشر زحمتكش جامعه در منطقه باشيم.

علي ربيعي با اشاره به پيگيري‌هاي نماينده مردم اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي ومسوولان شهرستان در خصوص تقويت مراكز درماني و بيمارستاني اين شهرستان افزود: با توجه به سياست اين وزارتخانه در جهت تامين و تقويت زيرساخت‌هاي درماني، درمانگاه تامين اجتماعي اين شهرستان به تجهيزات و امكانات جديد جهت ارايه خدمات مطلوب به افراد تحت پوشش تامين اجتماعي مجهز مي‌شود.

وي ادامه داد: ساخت بيمارستان تامين اجتماعي در اين شهرستان به دليل كمبود اعتبارات لازم در حال حاضر ميسر نيست. در صورت رفع موانع محدوديت منابع و تامين اعتبار لازم براي احداث بيمارستان تامين اجتماعي، اولويت با شهرستان اهر خواهد بود.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: بايد فرهنگ مهارت‌آموزي در جامعه و به خصوص در بين قشر جوان و خانواده‌ها و فرهنگ توليد و اجتماع براي توليد در جامعه به خصوص شهرستان اهر ترويج شودو با راهكارهاي لازم كوشش شود در كنار تحصيل مهارت‌آموزي در اولويت قرار گيرد و اين وزارتخانه آماده حمايت از اين طرح‌ها است.

ربيعي درخصوص خانه اميد شهرستان اهر گفت: اين پروژه با سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي كشوري حدود 2 ميليارد تومان در زميني به مساحت 1270 مترمربع در محل پارك فرهنگيان اهر احداث مي‌شود و ظرف 12 ماه آينده به مرحله بهره‌برداري خواهد رسيد.

ربيعي در پايان افزود: در راستاي اشتغال و رونق اقتصادي در جوامع شهري و روستايي بايد كانون توسعه اهر در زمينه اقتصادي و گردشگري را تشكيل داد و بر تلاش مضاعف مسوولان ذي‌ربط و همراهي مردم در تحقق اين امر تاكيد كرد.

مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري نيز با حضور در اين آيين با اشاره به اينكه با دستور و پيگيري‌هاي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي قدم‌هاي ارزشمندي در جهت بهبود معيشت بازنشستگان كشور برداشته شده، گفت: 3 درصد جمعيت بازنشستگي كه بين 10 تا 12 سال خدمت كرده‌اند حداقل حقوقي كه مي‌گيرند يك ميليون و 200 هزار تومان است.

جمشيد تقي‌زاده افزود: حقوق دريافتي مابقي بازنشستگان كشور به يك ميليون و 800 هزار تومان تا دو ميليون و يكصد هزار تومان افزايش يافته و درواقع حقوق‌ها به صورت پلكاني و همسان‌سازي شده افزايش مي‌يابد.

وي با بيان اينكه براي همسان‌سازي حقوق بازنشستگان كشور به 25 هزار ميليارد تومان نيازمند هستيم، ادامه داد: با وجود تلاش‌هاي صورت گرفته براي همسان‌سازي حقوق بازنشستگان اميدواريم زمينه براي افزايش حقوق بازنشستگان كشور براي سال آينده فراهم شود.

مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري از ارايه بسته درمان بازنشستگان كشور تا 20 روز آينده خبر داد و گفت: 400 هزار نفر از بازنشستگان كشور وام 5 ميليون توماني دريافت مي‌كنند و اين وام‌ها از مهرماه سال جاري به بازنشستگان پرداخت مي‌شود.

تقي‌زاده تصريح كرد: خانه اميد شهرستان اهر، چهل و هشتمين خانه اميدي است كه در كشور احداث مي‌شود و پيش از اين طبق دستوري كه وزير كار دادند، تاكيد كردند اولويت احداث خانه اميد در كشور با شهرستان اهر باشد.

وي خاطرنشان كرد: آنچه را امروز براي رسيدن به آن تلاش مي‌كنيم نتيجه را بازنشستگان خواهند ديد كه كارت منزلت چه مفهومي دارد و مزاياي استفاده از اين كارت را در جاي جاي كشور به وضوح لمس مي‌كنند. مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري از افزايش كمك‌هزينه سفر بازنشستگان خبر داد و گفت: از ابتداي مردادماه جاري كمك هزينه سفر از 330 هزار تومان به 370 هزارتومان افزايش مي‌يابد.

تقي‌زاده افزود: همچنين هزينه عينك از 100 هزار تومان به 150 هزار تومان، هزينه سمعك از 150 هزار تومان به 350 هزار تومان و هزينه عصا از 25 هزار تومان به 40 هزار تومان افزايش يافته است.

وي همچنين در پايان از رونمايي كارت منزلت بازنشستگان در آينده نزديك خبر داد.

نماينده مردم شهرستان‌هاي اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي با حضور در اين آيين گفت: احداث بيمارستان تامين اجتماعي از درخواست‌ها و مطالبات بحق مردم از دولت تدبير و اميد است و مطمئنم دولت نيز در اين راستا تلاش خواهد كرد.

بيت‌الله عبدالهي با اشاره به اينكه مردم شهرستان‌هاي اهر، هريس، هوراند، كليبر، خداآفرين، ورزقان و حتي مشكين شهر و پارس‌‌آباد براي دريافت خدمات درماني به تبريز سفر مي‌كنند، افزود: بعد مسافت و خطرات احتمالي لزوم احداث بيمارستان تامين اجتماعي در شهرستان اهر را دوچندان مي‌كند ولي تا آن زمان تامين نيروي انساني و تجهيزات مورد نياز براي دو شيفت كاري در درمانگاه تامين اجتماعي در اولويت است.

وي درادامه با اشاره به آمار بالاي بيكاران در اين شهرستان، گفت: ايجاد و رونق زمينه اشتغال، سرمايه‌گذاري و توليد در اين منطقه بايد مورد توجه ويژه مسوولان و دولتمردان قرار گيرد.

مديركل صندوق بازنشستگي استان آذربايجان شرقي در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار روزنامه ايران گفت: آمار بازنشستگان استان تا پايان سال 96، 68783 نفر است.

بهروز قاسمي با اشاره به كلنگ زني خانه اميد شهرستان اهر گفت: با حضور وزيرتعاون، كار و رفاه اجتماعي 5 كلنگ احداث پنجمين خانه اميد در آذربايجان شرقي در شهرستان اهر به زمين زده شد.

وي ادامه داد: بالاترين آمار احداث خانه اميد در كشور مربوط به استان آذربايجان شرقي است و خانه اميد شهرستان اهر ظرف مدت 12 ماه آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.

مديركل صندوق بازنشستگي استان آذربايجان شرقي از پرداخت 16 هزار وام چهار ميليون توماني طي 10 مرحله در سال 96 خبر داد و گفت: مرحله يازدهم 5 مرداد ماه و مرحله دوازدهم 5 شهريورماه پرداخت خواهد شد.

قاسمي با اشاره به آغاز ثبت‌نام وام 5 ميليون توماني در شهريورماه جاري افزود: پرداخت اين وام كه با نرخ كارمزد 4 در صد است يك ماه پس از ثبت‌نام و قرعه‌كشي به حساب آنان واريز مي‌گردد.

وي خاطرنشان ساخت: بازنشستگان در صورتي كه بيماري خاص داشته باشند با وجود دريافت وام در دوره‌ قبل مي‌توانند از اين وام 5 ميليوني برخوردار شوند.

مديركل صندوق بازنشستگي استان آذربايجان شرقي در ادامه با اشاره به ميزان تعهدات بيمه تكميلي بازنشستگان گفت: اين تعهدات 15 ميليون تومان است كه با ارايه مستندات براي بيماران خاص تا سقف 50 ميليون تومان قابل افزايش است.

قاسمي از برگزاري جشنواره فرهنگي- ورزشي در رشته‌هاي مختلف از جمله شطرنج و تنيس روي ميز با حضور 300 نفر از بازنشستگان در ارديبهشت ماه سال جاري خبر داد و گفت: نفرات برتر اين جشنواره به جشنواره سراسري فرهنگي- ورزشي كه مهرماه در تهران برگزار مي‌شود اعزام مي‌شوند.

وي همچنين از عقد قرارداد با يك شركت جهت برگزاري تورهاي زيارتي، سياحتي براي بازنشستگان خبر داد و افزود: با اجراي اين قرارداد بازنشستگان به عتبات عاليات، مشهد مقدس و شهرهاي توريستي اعزام خواهند شد وطي يك ماه گذشته 150 نفر از بازنشستگان به عتبات عاليات اعزام شده‌اند.

مديركل صندوق بازنشستگي استان آذربايجان شرقي در پايان گفت: براي اولين‌بار كلاس‌هاي پيشگيري از آلزايمر با همكاري انجمن آلزايمر ايران در 20 جلسه طي سال 96 برگزار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون