• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4145 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

«اردبيل» قطب گردشگري طبيعي ايران مي‌شود

گروه اجتماعي|اگر فقط نيمي از آنچه مديران ارشد دولت در همايش بزرگداشت «هفته اردبيل» وعده دادند؛ محقق شود؛ مي‌توان اميدوار بود كه اين استان در مسير توسعه قرار بگيرد و بخشي از راه‌هاي نرفته و كارهاي نكرده گذشته؛ جبران شود. هفته گذشته، به مناسبت چهارم مردادماه روز بزرگداشت شيخ صفي‌الدين اردبيلي، بيش از 30 رويداد فرهنگي، هنري و اجتماعي در اين استان ذيل عنوان رويدادهاي هفته اردبيل برگزار شد تا نشانه‌اي باشد از كوششي دوباره براي احياي هويت فرهنگي و اجتماعي اين استان تاريخي كشور و شايد قدمي براي گشوده شدن مسير توسعه اقتصادي و اجتماعي اين استان.

علي اصغر مونسان، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ميهمان ويژه همايش پاياني هفته اردبيل بود. او در پايان سفر دو‌روزه‌اش به استان اردبيل، پنجشنبه گذشته به سالن فدك اين شهر آمد تا از طرح‌هاي سازمان تحت مديريتش براي توسعه صنعت گردشگري بگويد. مونسان ابتدا از اهميت گردشگري در جهان گفت و اينكه «گردشگري رتبه سوم اقتصاد جهان» را در اختيار دارد و به زودي به اقتصاد اول جهان بدل مي‌شود. او درباره رشد سريع اقتصاد گردشگري در جهان گفت: «از حدود 30 سال پيش تاكنون شمار گردشگران از 35 ميليون نفر به يك ميليارد و 300 ميليون نفر رسيده است و گردش مالي اقتصاد گردشگري به طور مستقيم رقمي در حدود 2400 ميليارد دلار رسيده است.» رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اين مقدمه به سراغ ايران آمد و از طرح‌هاي دولت براي توسعه اين بخش سخن گفت: «گردشگري يك صنعت درآمدزاست. ايران در زمينه جذب گردشگر خارجي و گردشگري داخلي از پتانسيل‌هاي بسيار بالايي برخوردار است. در دولت آقاي دكتر روحاني اتفاقات خوبي در زيرساخت‌هاي گردشگري انجام شده است. هزار و 700 طرح گردشگري در كشور در حال
اجراست كه تا پايان دولت هزار و 200 طرح به نتيجه مي‌رسد.» مونسان سپس با تعريف و تمجيد از پتانسيل‌هاي «كم‌نظير» استان اردبيل در حوزه گردشگري طبيعي وعده اصلي‌اش را به زبان آورد: «طبيعت گردي محور اصلي توسعه صنعت گردشگري در استان اردبيل خواهد بود. برنامه ما اين است كه استان اردبيل را به قطب گردشگري طبيعي تبديل كنيم.» به گفته او ويژگي‌هاي طبيعي اردبيل اين امكان را فراهم كرده تا هم در نيمه اول و هم در نيمه دوم سال اين صنعت رونق بگيرد. مونسان وعده داد طرح مشخصي براي توسعه زيرساخت‌هاي متناسب با گردشگري در فصل زمستان هم مهيا شود. معاون رييس‌جمهور همچنين اظهار اميدواري كرد طرح تعطيلات زمستاني در كشور با همكاري مجلس مصوب و اجرايي شود تا گردشگري زمستاني هم در ايران بيش از پيش رونق بگيرد.

 

نواي موسيقي در شب‌هاي اردبيل

برنامه بزرگداشت هفته اردبيل محدود به سخنراني‌هاي مديران دولتي نبود. برگزاري شب شعر و موسيقي و برپايي نمايشگاه‌هاي تجسمي از جمله برنامه‌هايي بود كه پاي شهروندان اردبيلي را به برنامه‌هاي بزرگداشت هفته اردبيل باز كرد. چهارشنبه شب در سالن فدك شهر اردبيل گروه‌هاي موسيقي برنامه اجرا كردند. حضور چهره‌هاي سرشناس موسيقي از جمله مونس شريف اف، نوازنده كمانچه كه از كشور آذربايجان به اين مراسم آمده بود با اقبال مخاطبان روبه‌رو شد. از همين رو بود كه گروه‌هاي موسيقي پنجشنبه‌شب در «شورابيل» شهر اردبيل به ميان جمع چند هزار نفري مردم رفتند و موسيقي اجرا كردند. همچنين برگزاري شب شعر و همايش‌هاي تخصصي در حوزه توسعه اجتماعي و... پاي نخبگان اين استان را در تمام روزهاي هفته گذشته به مراكز فرهنگي اردبيل باز كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون