• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4153 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ مرداد

روز سرد سكه

بازار طلا و ارز روز گذشته را در تب اعلام بسته سياست ارزي دولت با كاهش قيمت‌ها پشت سر گذاشت و سكه و طلا روال نزولي خود را همچون هفته قبل ادامه دادند. سكه كه در هفته گذشته روال كاهش قيمت خود را آغاز كرده بود روز پرتنشي را پشت سرگذاشت و در حالي كه در مقطعي تا 500 هزار تومان هم كاهش داشت در نهايت طبق اطلاعات سايت اتحاديه طلا و جواهر تا ساعت 18 روز گذشته سكه امامي بهار آزادي به 3ميليون و 699 هزار تومان رسيد كه نسبت به قيمت 3ميليون و 849هزار توماني كه در همين ساعت روز شنبه ثبت شده بود 150 هزار تومان كاهش داشته است. اين كاهش قيمت براي سكه قديم بهار آزادي به 190 تومان رسيد و قيمت سكه قديم بهار آزادي در روز گذشته 3 ميليون و 335هزار تومان ثبت شد اين عدد در روز شنبه ساعت 18 به 3 ميليون و 525 هزار تومان رسيده بود. همچنين قيمت هر نيم‌سكه بهار آزادي نيز به يك ميليون و 773 هزار تومان رسيد كه نسبت به قيمت يك ميليون و 843 هزار توماني كه در روز شنبه ثبت شده بود 70 هزار تومان كاهش داشت. ربع سكه بهار آزادي هم با كاهش 20 هزار توماني به قيمت 922 هزار تومان بفروش رسيد.

فعالان بازار ارايه بسته سياست ارزي دولت را كه قرار است يكشنبه شب توسط عبدالناصر همتي، رييس كل بانك مركزي اعلام شود مربوط مي‌دانند و معتقدند كه بازار با توجه به برخي خبرها كه در مورد اين بسته به گوش رسيده، روال نزولي در پيش گرفته و به نظر مي‌رسد كه اين روال نزولي همچنان تا روز سه‌شنبه ادامه داشته باشد.

ايسنا در گزارشي كه در مورد اين بسته نوشته، آورده است: «نامشخص بودن جزييات بسته جديد ارزي و اينكه اجرايي شدن آن چه تاثيري بر قيمت‌ها در بازار غير‌رسمي خواهد داشت موجب شده از ساعاتي پيش معاملات در اين بازار به حداقل رسيده و تقريبا متوقف شود و معامله‌گران در انتظار شفاف شدن وضعيت باشند. قرار است همتي- رييس كل بانك مركزي- درباره بسته جديد ارزي كه چند روزي است مسوولان دولتي و بانكي و البته نمايندگان مجلس از آن سخن گفته و اجرايي شدن آن را راهگشاي مشكلات موجود بازار ارز اعلام كرده‌اند، توضيحاتي ارايه كرده و جزييات اين بسته را اعلام كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون