• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4155 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

خبر كوتاه

نزهت اميري رهبر مهمان اركستر ملي

نزهت اميري، رهبر مهمان اركستر ملي ايران مي‌شود. نزهت اميري- موسيقيدان و رهبر اركستر- به عنوان رهبر مهمان، اركستر ملي ايران را هشتم شهريور ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت رهبري مي‌كند. در اين اجرا قطعات كنسرتينو براي سنتور و اركستر، كنج مناجات، سربداران، بيژن و منيژه، ماهور براي ويلن و اركستر، سرود گل، هزار دستان، اسمر و رقص دايره توسط نوازندگان اركستر نواخته مي‌شود. نزهت اميري‌زاده ۲۲ آذر ۱۳۳۹، رهبر اركستر و از موسيقيدانان معاصر ايران است. از او به عنوان تنها رهبر اركستر زن ايراني ساكن ايران و اولين بانوي ايراني در زمينه رهبري اركستر نام برده مي‌شود. اميري از تابستان ۱۳۹۶ رهبري اركستر ملي «نغمه باران» به سرپرستي علي اميرقاسمي را بر عهده گرفت وي در هفتمين شب از
سي و سومين جشنواره موسيقي فجر ۹۶ در تالار وحدت با اين اركستر به روي صحنه رفت.

 

«من مي‌ترسم» بهنام بهزادي در راه

شوراي صدور پروانه ساخت در جلسه اخير خود با ساخت ۲ فيلمنامه موافقت كرد. به گزارش روابط عمومي سازمان امور سينمايي، سمعي و بصري، فيلمنامه «من مي‌ترسم» به تهيه‌كنندگي، كارگرداني و نويسندگي بهنام بهزادي با موضوع اجتماعي مجوز ساخت گرفت. بهزادي آخرين فيلمش با نام «وارونگي» را سال ۹۴ ساخته بود.
«آقاي گل» به تهيه‌كنندگي غلامرضا گمركي و نويسندگي و كارگرداني بيژن شيرمرز با موضوع كودك و نوجوان نيز موافقت شوراي ساخت سازمان سينمايي را اخذ كرد.

 

خداحافظي «رابرت ردفورد» از دنياي بازيگري

«رابرت ردفورد» بازيگر و كارگردان كهنه‌كار امريكايي اعلام كرد كه پس از ۶۰ سال از دنياي بازيگري خداحافظي مي‌كند. به گزارش گاردين، اين بازيگر ۸۱ ساله گفت كه پس از پايان بازي در فيلم «پيرمرد و اسلحه» از دنياي بازيگري كناره‌گيري مي‌كند اما فعاليت خود را در عرصه كارگرداني همچنان ادامه مي‌دهد. وي درباره تصميمش‌ توضيح داد: «به اين نتيجه رسيدم كه بايد از بازيگري كناره‌گيري كنم چون از سن ۲۱ سالگي مشغول ايفاي نقش هستم و فكر كردم ديگر كافي باشد.» «ردفورد» در سال ۲۰۱۶ اعلام كرده بود پس از بازي در دو فيلم ديگر بازنشسته مي‌شود.» اين سينماگر كهنه‌كار از سال ۱۹۶۰ در عرصه بازيگري فعال است، زماني كه كار خود را در چندين برنامه تلويزيوني آغاز كرد و سپس نقشي كوتاه در درامي به نام «تال استوري» به دست آورد. وي در اين دهه به موفقيت خود ادامه داد و در فيلم‌هايي چون «تعقيب» و «پابرهنه در پارك» نيز بازي كرد و پس از آن در فيلم «بوچ‌كسيدي و ساندنس كيد» با «پل نيومن» همبازي شد.
وي در دومين همكاري خود با «نيومن» در سال ۱۹۷۳ در فيلم «نيش» بازي كرد كه موفق‌ترين فيلم او در گيشه نام گرفت و براي اين فيلم تنها نامزدي اسكار بازيگري خود را به دست آورد. «ردفورد» ‌اولين فيلم خود را نيز به نام «مردم عادي» در سال ۱۹۸۰ كارگرداني كرد و براي اين اثر اسكار كارگرداني گرفت.

 

جشنواره قصه‌گويي با دبيري سروش صحت

سروش صحت طي حكمي به عنوان دبير هنري بيست و يكمين «جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي» كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منصوب شد. به گزارش ايسنا، محمدرضا زمرديان، رييس بيست و يكمين جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي كانون در اين حكم به سوابق، تجربيات و توانايي‌هاي صحت اشاره كرده و نوشته است: «قصه‌گويي به عنوان يك رسم كهن، راهي براي ارتباط مناسب ميان اعصار و نسل‌ها و انتقال سينه به سينه فرهنگ، رسوم، آداب، درس‌ها و عبرت‌هاست؛ راهي براي سهيم كردن ديگران در شيريني‌ها، موفقيت‌ها و دستاوردهاي زندگي.»

 

پايان «هوم‌لند» با فصل هشت

به گزارش ورايتي، رييس شبكه شوتايم اعلام كرد سريال «هوم‌لند» پس از فصل هشتم ادامه پيدا نمي‌كند. ديويد نوينس مديرعامل شبكه شوتايم با اعلام اين مساله گفت: «در حالي كه فصل هشتم شايد بهترين فصل اين سريال بود مسوولان اين شبكه برنامه‌اي براي ادامه آن ندارند.» فصل هشتم اين سريال از ژوئن ۲۰۱۹ روي آنتن مي‌رود. اين شبكه فصل ۶ و ۷ را پس از اينكه گفته بود اين سريال را ادامه نمي‌دهد، ساخت. ستاره اين سريال يعني كلير دانس نيز پيش‌تر اعلام كرده بود كه فصل هشتم، آخرين فصل اين سريال است. وي در اين مصاحبه گفته بود يك حس متضاد دارد زيرا در حالي كه آمادگي اتمام آن را دارد، اما شخصيت كري حرف زيادي براي گفتن دارد. اين سريال در مورد يك مامور سازمان اطلاعات مركزي امريكا به نام كري است كه بيماري دوقطبي دارد. آخرين قسمت فصل هفتم اين سريال آخر آوريل ۲۰۱۷ روي آنتن رفت. در اين سريال كلير دانس در نقش كري متيسون نقش‌آفريني مي‌كند. وي ۲ بار براي بازي در اين نقش برنده جايزه گلدن‌گلوب شد.اين مجموعه از ۲ اكتبر ۲۰۱۱ روي آنتن رفت و چندين جايزه از جمله جايزه امي آخرشب براي بهترين مجموعه درام، بهترين بازيگر مرد و بهترين بازيگر زن در سال ۲۰۱۲ و جايزه گلدن‌گلوب براي بهترين مجموعه تلويزيوني- درام در سال‌هاي ۲۰۱۲ را كسب كرد.

 

بزرگداشت «استاد محمد بهرامي» در ارسباران

آيين سپاس «استاد محمد بهرامي» از پيشگامان نقاشي وگرافيك به پاس يك عمر فعاليت هنري به همراه افتتاح نمايشگاهي از آثار استاد پنجشنبه 18 مرداد ساعت 18 با حضور جمع كثيري از استادان گرافيك و نقاشي در فرهنگسراي ارسباران برگزار مي‌شود و نمايشگاهي نيز با آثار «استاد محمد بهرامي» در اين برنامه گشايش مي‌يابد. تمبر يادبود «استاد محمد بهرامي» با حضور استادان آيدين آغداشلو، رضا بانگيز، قباد شيوا، علي‌اكبر صادقي، حسين محجوبي، مجيد بلوچ، عباس مشهدي‌زاده، ابراهيم حقيقي، فرزاد اديبي، كورش قاضي‌مراد، جمشيد حقيقت‌شناس و سيروس آقاخاني در اين برنامه رونمايي مي‌شود. محمد بهرامي متولد سال 1305 است. وي طراح گرافيك، نقاش، نگارگر و از پايه‌گذاران گرافيك نوين ايران است و در صنايع مستظرفه نزد استادان نقاشي ملي و سنتي ايران به فراگيري اين هنر پرداخت و از دانشكده هنرهاي زيبا فارغ‌التحصيل شد. او دوره عكاسي را در انستيتو عكاسي نيويورك با درجه ممتاز به پايان رساند. بهرامي سال 1325 نخستين آتليه خود را به نام «آرك» از نخستين آتليه‌هاي گرافيك ايران را با همكاري شاگردش جواد هاتف در خيابان لاله‌زار تاسيس كرد و بسياري از استادان گرافيك و هنرهاي تجسمي از جمله مرتضي مميز، آيدين آغداشلو، محمد احصايي، علي‌اكبر صادقي، پرويز كلانتري، ‌محمد تجويدي، بوريس آسيريان، علي شاه‌ميري، حسين اسلاميان، محمدعلي زاويه، علي‌اصغر معصومي، عباس كوه‌زاد و بيوك احمري در اين آتليه با او همكاري داشتند. محمد بهرامي سال‌هاست به تاليف كتاب «تاريخ هنر ايران» مشغول است و بدين منظور چند كتاب ديگر را نيز ترجمه كرده است. وي همچنين با تصويرسازي و نگارگري شاهنامه مجموعه نفيسي را به چاپ ‌رسانده است كه دسامبر سال 1972برابر با آذر1351 از سوي بخش فرهنگي سازمان ملل متحد در مقر اين سازمان در نيويورك به نمايش درآمد. همچنين نمايشگاه آثار استاد بهرامي تا 28 مرداد در گالري شماره يك ارسباران براي بازديد عموم به نمايش گذاشته مي‌شود.

 

۷۰ حضور و ۱۹جايزه جهاني براي «روتوش»

فيلم كوتاه «روتوش» به كارگرداني كاوه مظاهري در سال۹۷ موفق شده است ۷۰ حضور و ۱۹ جايزه بين‌المللي را به نام خود ثبت كند. به گزارش مهر، فيلم كوتاه «روتوش» به كارگرداني كاوه مظاهري در ادامه موفقيت‌هاي جهاني خود، در سال ۹۷ موفق شده است ۷۰ حضور و ۱۹ جايزه را به نام خود ثبت كند.

 

دكتر نون در تئاتر شهر

هادي مرزبان اعلام كرد كه قصد دارد نمايش «دكتر نون» را بهار سال ۹۸ در سالن اصلي مجموعه تئاتر شهر روي صحنه ببرد. هادي مرزبان كارگردان تئاتر كه اين روزها مشغول تمرين نمايش «آميز قلمدون» براي اجرا در پرديس تئاتر شهرزاد است، درباره تغييرات ايجاد شده نسبت به اجراي پيشين در تماشاخانه ايرانشهر به مهر گفت: در اجراي جديد نمايش «آميز قلمدون» پريسا مقتدي، اكرم حاجي‌حسيني و شراره رنجبر جايگزين بازيگران اجراي قبلي شدند و در كنار ايرج راد و فرزانه كابلي به ايفاي نقش مي‌پردازند. وي ادامه داد: به غير از تغيير در گروه بازيگري، تغيير ديگري در اجراي جديد «آميز قلمدون» ايجاد نشده است. اين كارگردان تئاتر درباره وضعيت اجراي نمايش «دكتر نون» بعد از چندين سال پيگيري، اظهار كرد: بعد از چند سال پيگيري قرار است نمايش «دكتر نون» را بهار سال۹۸ روي صحنه ببرم. مرزبان درباره مكان مدنظر براي اجراي نمايش «دكتر نون» اعلام كرد: بهترين سالن براي اجراي اين نمايش تالار وحدت بود كه ۲ سال است به دليل مديريت تالار وحدت از حضور در اين سالن تئاتري منصرف شده‌ام. با آقاي اسدي، رييس مجموعه تئاتر شهر مذاكره‌اي داشتيم و قرار شد بهار سال آينده «دكتر نون» را در سالن اصلي مجوعه تئاتر شهر روي صحنه ببرم .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون