• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4155 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

خبر

«اعتماد» در شماره فردا فساد در واردات كاغذ را بررسي مي‌كند

گروه اجتماعي| انبارهاي كاغذ رو به خالي شدن‌اند و رسانه‌هاي مكتوب و ناشران در وضعيت نامطلوبي قرار گرفته‌اند. در اين شرايط معلوم نيست كه بيش از 260 ميليون دلار ارز 4200 توماني اختصاص يافته براي واردات كاغذ چه سرنوشتي پيدا كرده است. اعتماد آنلاين، ديروز در گزارشي اين موضوع را بررسي كرد. بنا بر اين گزارش بخشي از واردات كاغذ صرفا شكل صوري داشت و واردكنندگان با ارز دولتي به جاي كاغذ، كالاهاي ديگر و بعضا غيرضروري و گران وارد كشور كردند. حسن ميرباقري، رييس انجمن واردكنندگان كاغذ و مقوا هم گفته است كه بيش از ۹۰ درصد اين شركت‌ها عضو انجمن نيستند و ۸۰ درصد آنها را اصلا نمي‌شناسم. اغلب ارقامي كه دريافت شده هنوز كالايي وارد نكرده‌اند. اين افراد يا اساسا كالاي خود را وارد نمي‌كنند يا به موقع وارد نمي‌كنند. بنابراين گزارش محتكرين 170 هزار تن كاغذ را در سوله‌ها و گاوداري‌ها انبار كرده‌اند.

تشديد بحران كاغذ در كشور موجب شد تا تصميم بگيريم در «اعتماد» اين موضوع را بررسي كنيم. گزارش «اعتماد» از بحران كمبود كاغذ در كنار گفت‌وگو و يادداشت‌هايي در همين زمينه را در شماره فردا بخوانيد (پنجشنبه) بخوانيد.

 

شهردار تهران در مراسم روز خبرنگار:

هر چه نقد آزادانه باشد فساد كمتر مي‌شود

گروه اجتماعي| محمدعلي افشاني شهردار تهران در مراسم گراميداشت روز خبرنگار كه ديشب از سوي شهرداري تهران برگزار شد، گفت: يكي از مهم‌ترين وظايف اصحاب قلم جهت دادن به جامعه است. خبرنگاران چشم بيناي مسوولان و صداي رساي مردم‌اند و از همين رو مسوولان بايد به خبرنگاران به مثابه صداي مردم توجه كنند. شهردار تهران افزود: خبرنگار بيش از دو چيز انتظار ندارد؛ يكي آزادي و ديگري حرمت داشتن كه بايد صاحبان قدرت به اين دو مولفه توجه كنند. شهردار تهران وجود آزادي نقد را يكي از رويه‌هاي ضد فساد دانست و تاكيد كرد: نقد با ميزان فساد رابطه معكوس دارد. بنابراين هر چه نقد آزادانه باشد فساد كمتر است. نقدهاي خبرنگاران نيش زدن نيست بلكه از روي آگاهي آنان است و ما از آن امر استقبال مي‌كنيم. شهردار تهران همچنين بر اهميت جايگاه شبكه‌هاي اجتماعي در فضاي رسانه‌اي تاكيد كرد و گفت: امروز شبكه‌هاي مجازي ديگر مجازي نيستند و واقعي هستند به‌طوري كه در انتخابات تعيين‌كننده هستند. افشاني در بخش ديگري از سخنانش با تكريم جايگاه خبرنگاران و با بيان اينكه خبرنگاران مصلحان حقيقي جامعه هستند و نقش هدايت و راهبري دارند، گفت: امروز روزي است كه بايد به همه افرادي كه در راستاي آگاهي قدم بر مي‌دارند، تبريك گفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون