• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4155 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

آثار لوور از تهران به پاريس برگشت

جبرئيل نوكنده، مديركل موزه ملي ايران از بسته‌بندي و ارسال مجموعه آثار نمايشگاه «لوور در تهران» در سه‌شنبه ۱۶ مرداد از تهران به مقصد پاريس خبر داد. جبرئيل نوكنده گفت: نمايندگان موزه لوور از روز سه‌شنبه نهم مردادماه براي جمع‌آوري نمايشگاه و بازگشت آثار در موزه ملي مستقر شدند و پس از پايان عمليات كنترل وضعيت آثار و بسته‌بندي، مجموعه با هماهنگي اسكورت پليس پيشگيري، يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و همراهي موزه‌دار لوور به فرودگاه امام خميني(ره) منتقل و در ساعت يازده صبح سه‌شنبه تهران را ترك كرد.وي با بيان اينكه در مدت زمان برگزاري نمايشگاه، در مجموع ۲۵۱ هزار و ۶۹۰ نفر از اين نمايشگاه بازديد كردند كه از اين تعداد ۲۴۸ هزار و ۹۴۵ نفر گردشگر داخلي و بقيه گردشگران خارجي را شامل مي‌شدند، افزود: پس از نمايشگاه «منشور كوروش» در سال ۱۳۸۹ كه۴۲۴ هزار و ۷۳۰ نفر از آن بازديد داشتند، نمايشگاه «موزه لوور در تهران» پر‌بازديد‌‌ترين نمايشگاه موزه ملي ايران بود.

او ادامه داد: آثار دوره قاجار موزه ملي ايران و مجموعه ميراث‌جهاني كاخ گلستان نيز كه در نمايشگاه «امپرطوري گل سرخ: شاهكارهاي ايراني قرن نوزدهم» به نمايش درآمده بودند، جمعه ۱۲ مردادماه به سلامت به ايران بازگردانده شدند. اين نمايشگاه در فروردين‌ماه گذشته در موزه لوور-لانس افتتاح شد و در اواخر تيرماه به پايان رسيد. در اين نمايشگاه دو اثر از موزه ملي ايران و ۱۹ اثر از مجموعه ميراث جهاني كاخ گلستان شركت داشتند، ۱۵۲ هزار و ۵۰۴ نفر از اين نمايشگاه ديدن كردند.

نوكنده افزود: شمار بازديدكنندگان نمايشگاه موزه لوور در تهران نزديك به يكصد هزار نفر بيشتر از نمايشگاه قاجار در لوور لانس بود. اين استقبال بي‌سابقه، علاقه‌مندي مردم كشور به فرهنگ‌هاي كهن جهان را نشان مي‌دهد و گامي بزرگ در ترويج فرهنگ موزه‌گردي و بازديد از موزه‌هاست. اين توجه عمومي مسووليت موزه ملي ايران را بيشتر مي‌كند و اميدواريم با تداوم برگزاري نمايشگاه‌هايي از آثار ساير موزه‌هاي جهان در ايران، به اين توجه و استقبال پاسخي شايسته دهيم. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون