• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4158 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد

خبرخوان

ارز مسافرتي به قيمت بازار

با وجود اينكه قرار بود طبق مصوبه دولت و در قالب بسته جديد ارزي، ارز مسافرتي در صرافي‌ها و با نرخي حدود يك درصد بالاتر از بازار ثانويه ارايه شود، با توجه به عدم آماده بودن ساز و كار لازم فعلا ارز مسافرتي با اين نرخ‌ها وجود نداشته و هم‌قيمت با بازار آزاد است. روز گذشته، متقاضيان ارز مسافرتي، دلار را به قيمت 10 هزار و 600 تومان دريافت مي‌كردند، 100 تومان بالاتر از نرخ بازار.

 

 ايرلاين‌‌ خارجي بليت به ريال بدهد

مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد: شركت‌هاي هواپيمايي خارجي به فروش بليت هواپيما در ايران با پول رايج كشور ملزمند. تارنماي سازمان هواپيمايي كشوري، شنبه توضيح داد: پس از نوسان‌هاي ارزي كشور با وجود ابلاغ بخشنامه نرخ تسعير ارزي در هجدهم مردادماه امسال به شركت‌هاي هواپيمايي و الزام شركت‌ها به نمايش همه بليت‌هاي صادر شده و به فروش رسيده در كشور براساس واحد پول رسمي كشور، شنيده شده است برخي عرضه‌كنندگان بليت‌هاي خارجي شركت‌هاي هواپيمايي، از متقاضيان خواسته‌اند بليت‌هاي خود را با ارز خارجي خريداري كنند نه ريال. وي افزود: همه شركت‌هاي هواپيمايي خارجي فعال در ايران شامل دفتر نمايندگي كل شركت‌هاي هواپيمايي خارجي (جي.اس.آ) و نمايندگي‌ها به عرضه بليت در كشور براساس واحد رسمي پول كشور موظفند، بر اين اساس در صورت دريافت گزارشي از بازرسان سازمان هواپيمايي كشوري مبني بر عدول از بخشنامه و توصيه‌هاي اين سازمان، برابر مقررات برخورد مي‌شود.

 

پژو بايد جريمه پرداخت كند

محسن صالحي‌نيا با اشاره به اينكه تعليق همكاري فرانسوي‌ها با ايران باعث كاهش حجم توليد تعدادي از محصولات شركت‌هاي خودروساز داخلي شده است، اظهار داشت: اين موضوع مقطعي است و خودروسازان درصدد تامين قطعات اين خودروها از داخل كشور هستند. او افزود: ايران‌خودرو درصدد است يكي از محصولاتي كه قرار بود در ايكاپ توليد شود را به صورت مستقل و با اعمال تغييراتي در ساختار آن به عنوان خودروي ايراني توليد كند. معاون وزير صنعت با اعلام اينكه در محصولات تندر90 يك سري از قطعات در ساختار بين‌المللي و توسط تامين‌كنندگان خارجي تامين مي‌شود، گفت: همين موضوع عاملي شده اگر طرف فرانسوي هم بخواهد، تامين‌كننده خارجي حاضر به ارايه قطعات به طرف ايراني نيست. شركت پژو هم با اين استدلال نمي‌تواند قطعات اين محصولات را به ايراني‌ها تحويل دهد. صالحي‌نيا با اشاره به جلسات خودروسازان با شركت پژو افزود: پژو در اين جلسات اعلام كرد كه با شرايط جديد بين‌المللي نمي‌تواند با ايكاپ ادامه مي‌دهد. البته آنها تاكيد كردند كه همكاري خود را با طرف ايراني به اميد گشايش معلق خواهند گذاشت و به صورت كامل همكاري را قطع نمي‌كنند. تسنيم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون