• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4160 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد

نگراني اقتصادي در روسيه

در حال‌حاضر تحريم‌هاي ايالات متحده عليه روسيه اين نگراني را به وجود آورده كه ارزش روبل روسيه به اندازه لير تركيه در برابر دلار سقوط كند. آژانس خبري روسي ريانووستي گزارش داد كه اگرچه تحريم‌هاي امريكايي بر بازار اوراق بهادار روسيه آسيب وارد مي‌كند اما در حال حاضر هيچ برنامه‌اي براي تعطيلي شركت‌هاي امريكايي در روسيه براي مقابل به مثل كردن اين تحريم‌ها وجود ندارد.

روز جمعه نيز ديميتري مدودف، نخست‌وزير روسيه اعلام كرد كه هرگونه حركت ايالات متحده را متوقف خواهند كرد تا فعاليت‌هاي بانكي با مشكل مواجه نشوند. زيرا عملا يك جنگ اقتصادي عليه روسيه از سوي امريكا به راه افتاده است كه روسيه به دنبال راه‌هاي تلافي‌جويانه آن است. واشنگتن روز چهارشنبه اعلام كرده بود كه تحريم‌هاي جديدي را در پايان ماه آگوست عليه مسكو اتخاذ خواهد كرد.در حال حاضر شرايط حاكي از آن است كه ارزش روبل روسيه رو به كاهش است. آنتون سيلونوف، وزيردارايي روسيه اعلام كرد: تحريم‌هاي جديد ايالات متحده مي‌تواند خريد برخي اوراق قرضه دولتي روسيه را محدود كند، هرچند اين اتفاق ناخوشايند است اما كشنده نيست. وي افزود: ما اكنون ارتباطات اقتصادي‌مان با امريكا به كمترين سطح رسيده است و سرمايه‌گذاري‌هاي‌مان را در اقتصاد ايالات متحده در بحث اوراق بهادار كاهش خواهيم داد. در چند ماه گذشته، روسيه خريد ذخاير اوراق بهادار ايالات متحده را كاهش داده است، زيرا روابط ميان دو طرف كاهش يافته وبه هرروي بر وخامت آن افزوده مي‌شود.

سيلونوف همچنين در ادامه افزود:روسيه قصد دارد سرمايه‌گذاري‌هاي خود را به يورو منتقل كند و اتكا به دلار را نيز كاهش دهد. اما در نهايت بايد گفت كه سرمايه‌گذاري از سوي ايالات متحده را نفي نخواهيم كرد. ما در حال حاضر هيچگونه محدوديتي را براي شركت‌هاي امريكايي برنامه‌ريزي نمي‌كنيم. گفتني است برخي قانونگذاران پس از تحريم‌هاي روسيه در سال 2014 درخواست كرده بودند تا شركت‌هاي برجسته امريكايي روسيه را ترك كنند اما عملا اين اتفاق رخ نداد. وزير دارايي روسيه همچنين عنوان كرد: شهروندان ما در اين شركت‌ها كار مي‌كنند، اينها ماليات به كشور ما پرداخت مي‌كنند كه سهم بسزايي در كشور ما دارند. وي همچنين اعتراف كرد كه تحريم‌هاي ايالات متحده باعث افزايش تورم در روسيه شده است زيرا روبل صدمه ديده است اما روسيه به دنبال آن نيست كه دلار را در روسيه ممنوع كند. وي تاكيد دارد كه دولت چنين برنامه‌اي ندارد و اين يك قدم به سمت يك بن‌بست خواهد بود. وي تاكيد كرد كه دلار در حال تبديل شدن به وسيله‌اي خطرناك و يك تهديد بزرگ است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون