• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4160 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد

اخبار

رد مذاكره زير فشار تحريم

«محمدجواد ظريف» وزير امور خارجه ايران در گفت‌وگو با شبكه الجزيره (قطر)، هرگونه مذاكره با امريكا را در سايه تهديد رد كرد. به گزارش فارس ظريف عنوان كرد: در سايه تهديد هيچ مذاكره‌اي با واشنگتن نمي‌كنيم و پيشنهاد ترامپ براي گفت‌وگو صرفا تبليغاتي است.

وزير امور خارجه ايران از امريكا خواست تا با ديگر كشورها محترمانه رفتار كند و گفت: هر‌گونه گفت‌وگو با امريكا وقتي آغاز مي‌شود كه اين كشور به ديگران احترام بگذارد و تحريم‌ها را متوقف كند. محمدجواد ظريف، با اشاره به درخواست پيشين امريكايي‌ها مبني بر تغيير سياست‌هاي منطقه‌اي ايران تصريح كرد: ايران سياست‌هاي خود در منطقه را زير سايه تحريم يا تهديد امريكا تغيير نخواهد داد.

وزير خارجه ايران، «ايده تشكيل ناتو عربي عليه ايران» را «توهم مكرر و سياستي بي‌فايده» توصيف كرد و افزود كه «ايران درباره برنامه دفاعي‌موشكي خود مذاكره نخواهد كرد زيرا تهديدي براي كسي نيست». به گفته ظريف، «امريكا جنگ اقتصادي وحشيانه‌اي عليه تركيه راه انداخته است و ايران كاملا در كنار آنكارا ايستاده است». وزير خارجه ايران به جنگ عربستان عليه يمن نيز اشاره كرد و ضمن انتقاد از اين كشور گفت كه «عربستان سياستي جنايتكارانه را در يمن در پيش گرفته و كشورهاي غربي با سلاح و سكوت خود در آن شريكند.»

بركناري وزير شيلات نروژ به دليل سفر به ايران

پر سندبرگ، وزير امور شيلات نروژ به دليل سفر به ايران تحت فشار قرار گرفت و از سمت خود كناره‌گيري كرد. به گزارش فارس، روزنامه نروژي «آفتون‌پست» با اعلام اين خبر نوشت كه از ماه گذشته كه سندبرگ براي گذراندن تعطيلات به ايران سفر كرده، هدف انتقاد قرار گرفته است. هجمه‌ها عليه سندبرگ به حدي است كه با وجود حمايت «ارنا زولبرگ» نخست‌وزير نروژ از وي، اما انتظار مي‌رود كه او در ۲۴ ساعت آينده فرد ديگري را به جاي سندبرگ منصوب كند. در ادامه سياست‌هاي ضد ايراني «دونالد ترامپ» رييس‌جمهور امريكا، وي هشدار داده كه هر طرفي كه با ايران وارد معامله شود هم از جانب امريكا تحريم خواهد شد و اين جنجال سياسي در شرايطي در نروژ رخ داده است كه ايران چهارمين بازار ماهي سالمون نروژ است. همچنين گفته مي‌شود كه سندبرگ به دليل همراه داشتن تلفن همراهي كه براي كارهاي دولتي از آن استفاده مي‌كند در سفر به ايران قوانين امنيتي را نقض كرده است. بر طبق قانون، مقامات بايد وقتي سفر مي‌كنند تلفن‌هاي همراه خود را از كشور خارج نكنند. علاوه بر همه اينها، نخست‌وزير تا زماني كه سندبرگ، نروژ را ترك كرده بود از سفر او بي‌اطلاع بوده است. با اين همه، زولبرگ ضمن اذعان به اينكه وي از روال قانوني پيروي نكرده است در عين حال گفت كه هر كسي مرتكب اشتباه مي‌شود و سندبرگ از اين اشتباه درس گرفته است. اما احزاب و گروه‌هاي سياسي چپ‌گرا و ميانه‌رو ، سندبرگ را متهم كرده‌اند كه وي با اين اقدامات ثبات كشور را تهديد كرده است. سندبرگ با افزايش ماليات كالاهاي كشاورزي مقاومت كرده بود. به همين دليل انتظار مي‌رود كه استعفاي وزير شيلات ناخرسندي عده زيادي از مردم نروژ را به دنبال داشته باشد. وي در عين حال با برخي اصلاحات در بخش ماهيگيري مخالفت كرده است و ميان فعالان اين بخش از محبوبيت چنداني برخوردار نيست.

آماده‌باش ناگهاني تيم پزشكي پادشاه عربستان

كاربر عربستاني مشهور توييتر از آماده‌باش ناگهاني در تيم پزشكي پادشاه اين كشور و وجود ترديدهايي در مورد توانايي او براي استقبال از حجاج در مراسم حج خبر داد. به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌اي القدس‌العربي، مجتهد، كاربر مشهور عربستاني در توييتر فاش كرد، تيم پزشكي ويژه سلمان بن‌عبدالعزيز، پادشاه عربستان به شكلي ناگهاني به حالت آماده‌باش درآمده است. مجتهد كه مشهور به افشاي اسرار كاخ پادشاهي عربستان است، در توييتي نوشت، گروه پزشكي ويژه ملك‌سلمان به شكلي ناگهاني به حالت آماده‌باش درآمده اما هنوز مشخص نشده كه اين آماده‌باش اقدامي احتياطي بوده است يا درماني.

اين كاربر عربستاني مشهور توييتر افزود: ترديدهايي در مورد توانايي پادشاه عربستان براي شركت در مراسم استقبال از هيات‌هاي حجاج در مراسم حج و مراسم‌هاي سنتي وجود دارد. وي ادامه داد: در محافل خانوادگي از مسائلي بيشتر از حد صحبت مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون