• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4160 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد

اهرم وارونگي طلا

قيمت ارز در «سنا» و «نيما» پايدار ماند

گروه اقتصادي| بازار افزايشي دلار، روند بازار سكه را وارونه كرد. روز دوشنبه، بازار طلاي تهران، پس از اندك مدتي از آغاز به كار، روند كاهشي به خود گرفت اما بازار ارز كه روز را افزايشي آغاز كرده بود، توانست بهاي سكه‌ها و ديگر انواع طلا را صعودي كند.

سكه كه يكشنبه در ادامه روند روز شنبه، كاهش قيمت را تجربه كرده و به بهاي 3 ميليون و 791 هزار تومان رسيده بود، دوشنبه تا كف روزانه 3 ميليون و 704 هزار تومان هم پايين آمد. با اين همه، با نزديك شدن قيمت به مرز كانال پايين‌تر، عده‌اي از معامله‌گران شناسايي سود كردند و قيمت‌ها را دوباره بالا بردند. علاوه بر اين دو روز بازار پرنوسان، خريداران و نوسان‌گيران را فعال كرده بود. همزمان، رشد قيمت‌ها در بازار ارز نيز به كمك افزايشي‌هاي بازار داخلي طلا آمد. در انتهاي فعاليت صرافي‌ها و سكه فروشي‌ها در پايان سومين روز هفته، سكه‌هاي امامي به قيمت 3 ميليون و 826 هزار تومان به فروش مي‌رفت. سكه تمام بهار آزادي نيز رشد را تجربه كرد اما ارزش سكه‌هاي نيم و ربع كاهش يافت كه نشان مي‌داد افراد عادي حاضر در بازار با وجود علاقه معامله، محتاط عمل مي‌كنند.

در بازار ارز، دلار امريكا با 100 تومان افزايش به قيمت 10 هزار و 700 تومان به فروش مي‌رسيد. در همين بازار، يورو و پوند هر دو با افزايش حدودا 400 توماني، به ترتيب 11 هزار و 940 و 13 هزار و 350 تومان قيمت خوردند. درهم در بازار غيررسمي، 2790 تومان معامله مي‌شد. البته قيمت ارزهايي كه 96 درصد اقتصاد ايران را شامل مي‌شوند در سامانه «سنا» و «نيما» متفاوت بود.

سنا روز گذشته قيمت دلار را 7 هزار و 989 تومان اعلام كرد. اين سامانه بهاي يورو را هم 9 هزار و 307 تومان اعلام كرد. پوند نيز در اين سامانه 12 هزار و 26 تومان قيمت خورد. همچنين بر اساس قيمت‌هاي «سامانه نظارت ارز» درهم امارات 2 هزار و 176 تومان به فروش رفت. همزمان، در بازار ثانويه دلار روي بهاي 7900 تومان ماند.

روز گذشته بانك مركزي نرخ دلار رسمي را بدون تغيير 4200 تومان نگه داشت، در حالي كه يورو با افت به قيمت 4 هزار و 779 تومان رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون