• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4160 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد

محمد سالاري: شكايت مردم پالاديوم را به قوه قضاييه كشاند

رييس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران با بيان اينكه شكايت مردم، پالاديوم را به قوه قضاييه كشاند، گفت: قوه‌قضايه در مورد تخلفات مجتمع‌‌هاي تجاري مواضع جدي‌تري اقتباس كرده است.

محمد سالاري (عضو شوراي شهر تهران و رييس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران)، با اشاره به اينكه پرونده مجموعه تجاري پالاديوم در قوه قضاييه در حال بررسي است، گفت: پرونده اين مجموعه به كميسيون ماده 100 ارسال شده است. اعضاي اين كميسيون براي آنكه بتوانند نظر دقيق‌تري بدهند از شهردار منطقه خواستند به سوالاتي كه توسط آنها مطرح شده، پاسخ دهند تا بتوانند ابعاد مساله را تبيين كنند و با گرفتن يك تصميم درست جلوي بروز مشكل را بگيرند. منطقه نيز پاسخ داده است هرچند اين پاسخ به نظر قانع‌كننده نبوده اما منتظر نظر نهايي كميسيون ماده 100 هستيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه اگر پرونده در كميسيون ماده 100 است چرا دادستاني به آن ورود كرده است، افزود: تعدادي از ساكنين خانه‌هاي مجاور پالاديوم به قوه قضاييه در خصوص مشكلات ترافيكي كه پالاديوم براي‌شان ايجاد كرده، شكايت كرده‌اند. در پي شكايت ساكنين، قوه قضاييه با دادستاني جلسه‌اي تشكيل داد كه در اين جلسه از من براي حضور و اظهارنظر دعوت شد. در اين جلسه شهردار منطقه يك و معاون معماري و شهرسازي منطقه و معاون نظارت شوراي شهر نيز حضور داشتند.

وي با بيان اينكه در اين نشست ابعاد مختلف تخلفات پالاديوم مورد بررسي قرار گرفت، افزود: نمايندگان قوه قضاييه اين تخلفات و موارد را يادداشت كردند، البته موضع قوه قضاييه كلي و جامع است. علاوه بر آن قصد دارد به موضوع مجتمع تجاري پالاديوم ورود كند. از آنجا كه پروژه‌هاي اينچنيني در سطح شهر در حال افزايش هستند، قوه قضاييه تصميم دارد روي تخلفات آنها تمركز كند.

سالاري با بيان اينكه پروژ‌ه‌هاي بزرگ داراي تبعات متعدد اجتماعي، فيزيكي و فرهنگي هستند و قوه قضاييه قصد ورود به آنها را دارد، افزود: آنها در حال رصد كردن چالش‌هايي هستند كه اينگونه ساختمان‌ها براي شهروندان ايجاد مي‌كنند. ما بايد از حضور آنها استقبال كنيم. متاسفانه در سطح تهران شاهد شكل‌گيري مجموعه‌هاي متعددي همچون پالاديوم هستيم. هر چند وجود چنين مجموعه‌هايي به صورت كلي خالي از اشكال است و مي‌توانند خدمات و نيازهاي مردم را تامين كنند.

رييس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران ادامه داد: مساله اساسي اين است كه اين مجتمع‌ها بدون درنظر گرفتن پيوست‌هاي اجتماعي و فرهنگي جاگذاري شده و ساخته شده‌اند. در حقيقت پيش از آنكه مطالعات مربوط به اين ساختمان‌ها توسط كارشناسان انجام شود، اقدام به جاي‌گذاري و ساخت آن مي‌كنند، بدون آنكه كاربري‌هاي مورد نياز مردم در آن محل مورد بررسي قرار گيرد. وقتي بدون انجام مطالعات كافي اقدام به ساخت اينگونه مجتمع‌ها مي‌كنند، براي ساكنين اطراف آن مشكلات جدي ايجاد كرده و از آنجا كه اصول رعايت نمي‌شود، اين مساله تبديل به يك مساله عمومي شده و قوه قضاييه ورود كرده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه شكايت مردم از مجتمع پالاديوم به چه علت بوده است، افزود: اين مجتمع تجاري در يك منطقه مسكوني احداث شده است و پروژه‌اي با اين وسعت موجب جذب حجم بالاي مسافر شده است. در نتيجه مردم هر روز به‌شدت درگير مشكلات ترافيكي هستند و كيفيت زندگي را در اين منطقه به‌شدت تحت تاثير قرار داده است. مشكلاتي از اين قبيل موجب شده كه مردم و ساكنين منطقه شكايت خود را مطرح كنند.

وي با اشاره به اينكه اين مجتمع اقدام به احداث يك پل براي اتصال دو ساختمان به يكديگر كرده و بخشي از اين پل از روي سقف يك ساختمان مسكوني رد شده است، افزود: يكي از اعضاي ديوان عدالت اداري در يكي از جلسات در خصوص تخلفات اين پل به من توضيحاتي ارايه داد. از آنجا كه ارتفاع اين پل بسيار بالاست موجب شده كه به ساختمان‌هاي اطراف اشراف پيدا كرده و روي املاك مجاور سايه‌‌اندازي كند. ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون