• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4160 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد

الو... اعتماد

پزشك متخصص مادرم داروي وارفارين او را قطع كرده بود. الان مادرم سكته كرده و چند هفته است درگير او هستيم. با توجه به شرايط پزشكي مادرم عمده دليل بروز اين سكته قطع داروي وارفارين از سوي پزشك بوده است. الان هم نه از پزشك مي‌خواهيم شكايت كنيم نه از كسي ديگر. فقط يك مساله است؛ اگر پرونده پزشكي مادرم در دسترس بود يا سيستم پزشكي ما پرونده پزشكي بيماران را به صورت يك بانك اطلاعاتي جامع و قابل دسترس پزشكان تهيه مي‌كرد شايد الان اين اتفاق نمي‌افتاد. واقعا پرسش اين است كه مسوولان وزارتخانه‌هاي بهداشت درمان و آموزش پزشكي و وزارت رفاه چه موقع مي‌خواهند پرونده سلامت بيماران را ايجاد و امكان يكپارچه‌سازي بدهند؟

۰۹۱۹۰۰۰۴۳۱۸

 

چند شب قبل از اپليكيشن اسنپ تقاضاي خودرو كرديم. بعد كه راننده آمد پيام رسيد كه اسنپ شما رسيد. همراه آن يك اس.ام.اس هم آمد. به آن توجه نكردم. وقتي سوار خودرو شدم از رفتار راننده متوجه موضوعي شدم. بعد ديدم كه در پيامك ارسالي گفته شده كه «راننده ناشنوا است». در تمام طول مسير به اين فكر كردم كه چقدر خوب است كه يك شركت خصوصي اين امكان را فراهم كرد تا ناشنوايان نيز با يك سيستم هوشمند از توانمندي‌شان به جهت داشتن شغل بهره بگيرند. عملا اين فرصت‌آفريني به سبب به‌روز‌رساني و استفاده از فناوري‌هاي جديد ممكن شده است. ديگر هم نياز نيست چشم‌انتظار سازمان بهزيستي كشور يا دولت بود كه براي ناشنوايان شغل ايجاد كنند. فكر كردم اگر شما هم اين موضوع را بنويسيد و در روزنامه‌تان منتشر كنيد ساير استارت‌آپ‌ها و كارآفرين‌ها را ترغيب كنيد كه با استفاده از فناوري‌هاي روز فرصت‌هاي جديدي خلق كنند.

۰۹۲۱۰۰۰۶۷۸۰ 

 

در اينستاگرام و توييتر ديدم كه كمپيني راه افتاده است با عنوان «فرزندت كجاست؟». برخي از مسوولان هم گويا به اين كمپين جواب داده‌اند. مساله‌اي به ذهنم رسيد. حالا فرض كنيد همه مسوولان هم آمدند و گفتند فرزندان‌شان در ايران هستند يا مثلا شغل دولتي دارند يا شغل آزاد دارند. آيا با اين كار مشكلي از ما حل مي‌شود. آيا بهتر نيست به جاي اين كار از مسوولان بخواهيم نظام پذيرش و انتصابات خود را شفاف و شايسته‌سالارانه كنند و جلوي رانت‌هاي اطلاعاتي و نظاير آن را بگيرند. بالاخره شايد فرزند يك مسوول آنقدر نخبه و پخته بود كه قابليت پذيرش مسووليتي در دولت را داشت. آيا تا ابد بايد از داشتن اين مسووليت محروم بماند؟

.۰۹۲۰۰۰۰۳۳۹۸

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون