• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4160 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد

مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س):

ظرفيت بهشت زهرا‌(س) تا 5 سال آينده تكميل مي‌شود

مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با تاكيد بر اينكه قيمت قبرها در اين سازمان حداكثر ۱۶ ميليون تومان و حداقل به صورت رايگان است، گفت: اين سازمان تا 5 سال آينده براي تدفين متوفيان تهراني ظرفيت دارد.

سعيد خال با اشاره به اينكه روزانه ۱۵۰ نفر در اين سازمان به عنوان متوفي پذيرش مي‌شوند، افزود: سال گذشته ۵۶ هزار و ۹۵ نفر در اين سازمان پذيرش شده‌اند كه از اين رقم ۵۸ درصد مرد و ۴۳ درصد زن بوده‌اند. همچنين ۱۷ هزار و ۶۳۹ نفر به خارج از سازمان براي تدفين برده شده‌اند. سازمان بهشت زهرا(س) با حدود ۵۰ دستگاه آمبولانس در بخش حمل و نقل درون شهري حدود 5 ميليون كيلومتر ماموريت را به انجام رسانده و در بخش برون‌شهري نيز ۹ ميليون كيلومتر ماموريت را به انجام رسانده است.

حدود دو سال است كه پزشكي قانوني نيز آمبولانس‌هاي خود را جمع كرده و شرح وظايف آنها توسط سازمان بهشت زهرا(س) انجام مي‌شود.

خال در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به اقدامات عمراني اين سازمان اشاره كرد و افزود: تنها در سازمان بهشت زهرا(س) سالانه ۲۵ هزار قبر مصرف و حدود ۱۵ هزار قبر نيز به عنوان ذخيره ساخته مي‌شود كه اين حجم عظيمي از عمليات عمراني را در اين سازمان تشكيل مي‌دهد.

وي در خصوص افزايش ظرفيت بهشت زهرا(س) و ميزان ظرفيت اين سازمان براي تدفين متوفيان تهراني گفت: يكي از دغدغه‌هاي من موضوع ظرفيت بود كه با بررسي دقيق به صورت علمي و با در نظر گرفتن شرايط روز مشخص شد كه بهشت زهرا(س) حداكثر براي 5 سال آينده ظرفيت دارد. همچنين تيمي الگوهاي دفن را براي آرامستان يا آرامستان‌هاي شهر تهران در آينده بررسي مي‌كند تا بتوانيم با نتيجه‌گيري دقيق در اين خصوص تصميم‌گيري كنيم. در خصوص تامين زمين براي ساخت آرامستان يا آرامستان‌هاي آينده شهر تهران قطعا شهرداري به تنهايي نمي‌تواند اين كار را بكند و نيازمند كمك دستگاه‌هاي ديگر و به‌ويژه دولت براي تامين زمين هستيم، اما سازمان بهشت زهرا(س) آمادگي احداث و ساخت آرامستان يا آرامستان‌هاي جديد براي شهر تهران را دارد. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون