• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4161 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد

خبر

ارتباط جمنا با رييسي يا قاليباف قطع نشده است

مهدي چمران عضو شوراي مركزي جمنا در تشريح آخرين برنامه‌ها و فعاليت‌هاي جبهه مردمي گفت: جلسات جبهه مردمي به‌طور منظم در حال برگزاري است. اعضاي شوراي مركزي در حال بررسي چگونگي ورود به انتخابات مجلس هستند و ما در اين زمينه تلاش داريم نظر نيروها و گروه‌هاي انقلابي را لحاظ كنيم .

به گزارش تسنيم، وي همچنين گفت: كميته‌هاي مختلفي در جبهه مردمي فعال هستند كه همه آنها به‌صورت منظم و برنامه‌ريزي‌شده جلسات خود را برگزار مي‌كنند.

چمران گفت: جبهه مردمي ارتباط خود را با آقاي رييسي يا آقاي قاليباف قطع نكرده است و هر زمان كه لازم و صلاح باشد مي‌توانيم از نظرات آنها براي پيشبرد برنامه‌هاي جبهه مردمي استفاده كنيم؛ ما در انتخابات گذشته موفقيت‌هاي بزرگي داشتيم كه متحد كردن نيروهاي انقلابي ازجمله آنها بود.

 

انتقاد خرازي از وزارت كشور

دبيركل حزب نداي ايرانيان طي نامه‌اي از وزير كشور درخواست كرد كه سالن اين وزارتخانه را براي برگزاري كنگره در اختيار حزب نداي ايرانيان قرار دهد.

به گزارش ايلنا، سيدمحمدصادق خرازي دبيركل نداي ايرانيان طي نامه‌اي به وزير كشور از دستور وي مبني بر عدم واگذاري سالن وزارت كشور به احزاب انتقاد كرد.

وي با اشاره به نقش دولت و وزارت كشور در حمايت از احزاب از اينكه با وجود واگذاري سالن وزارت كشور به كنسرت‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي، وزارت كشور از واگذاري اين سالن به احزاب و تشكل‌هاي سياسي خودداري مي‌كند، انتقاد كرد و خواهان برداشتن اين تبعيض شده است.

 

اسناد تخلف 31 ابر بدهكار بانكي به قوه قضاييه ارسال شد

امير خجسته رييس فراكسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: نسبت به ارسال اسناد و مداراك تخلفات و معرفي متخلفين از جمله 31 ابر‌بدهكار بانكي به مسوولان عالي كشور از جمله رييس قوه قضاييه اقدام كرده و اعلام كرديم آماده انتشار اسامي نيز هستيم حتي اگر اين مساله منجر به پرداخت هزينه شود.

به گزارش فارس، وي افزود: با تشكيل دادگاه ويژه‌اي كه رييس قوه قضاييه در نامه ارسالي به مقام معظم رهبري پيشنهاد داده‌اند و ايشان نيز مجوز تشكيل آن را صادر كرد؛ ‌ا‌ميد است هر چه سريع‌تر رسيدگي به پرونده‌هاي فساد آغاز شود زيرا بايد صادقانه گفت مطالبات عمومي جامعه از دستگاه قضايي تامين نشده است.

 

تفحص از عملكرد وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي كليد خورد

محمدرضا پورابراهيمي رييس كميسيون اقتصادي مجلس از تحقيق و تفحص از عملكرد وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در دوران تصدي‌گري ربيعي خبر داد.

به گزارش تسنيم، وي ادعا كرد: از نظر ما در اين مدت فساد و تاراج بيت‌المال در اين وزارتخانه صورت گرفته است. به گفته وي، بررسي عملكرد صندوق بازنشستگي كشوري، صندوق فولاد كشور، سازمان تامين اجتماعي و همچنين صندوق بيمه عشاير و روستاييان چهار محور اصلي اين تفحص است.

پورابراهيمي با بيان اينكه در حال جمع‌آوري امضا براي اين تفحص هستيم، گفت: احتمالا طرح تفحص پس از سركشي نمايندگان به حوزه‌هاي انتخابيه تقديم هيات رييسه مجلس مي‌شود. تحقيق و تفحص‌هاي ديگري مانند تفحص از تخلفات اقتصادي صندوق بازنشستگي كشوري در دستوركار كميسيون اقتصادي مجلس قرار دارد، اما طرح تفحص اخير به‌طوري تدوين شده كه بازده زماني 5 ساله و تمامي محور‌هاي باقيمانده را پوشش دهد.

 

كنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزر به منزله تقسيم بستر و زيربستر نيست

حشمت‌الله فلاحت‌پيشه رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در مورد كنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزر گفت: طبق توضيحات ارايه شده از سوي وزارت‌خارجه و بيانيه صادره در نشست قزاقستان درباره موضوع تعيين مرز صحبت نشد و تنها در خصوص مديريت اكتشاف صحبت شده است. البته همين هم مي‌تواند به موضوعي براي ادعاي مالكيت در آينده تبديل شود كه ما دغدغه جدي در اين رابطه داريم.

به گزارش ايسنا، وي با تاكيد بر اينكه «كنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزر به معناي تقسيم بستر و زيربستر درياي خزر نيست»، گفت: با اين وجود همين‌ كه اجازه بهره‌برداري داده شده ممكن است داعيه‌هايي را ايجاد كند. به عبارت ديگر بيانيه صادره به معناي تقسيم بستر نيست، اما اين دغدغه را ايجاد مي‌كند كه مبنايي براي ادعاي مرزي باشد، ولي باز هم اين كنوانسيون نمي‌تواند و نبايد به منزله تقسيم آب و زيربستر باشد.

 

پيام فارسي ملك سلمان

پادشاه عربستان در پيامي به زبان فارسي و پنج زبان ديگر به حجاجي كه از نقاط مختلف جهان به مكه آمده‌اند، خوشا‌مد گفت. به گزارش ايسنا، در اين پيام آمده است: از خداوند متعال مي‌خواهم كه عبادت‌شان را پذيرفته و توفيق اداي حج مبرور را كه پاداشي جز بهشت ندارد، نصيب‌شان فرمايد. ملك سلمان اين پيام را به شش زبان عربي، انگليسي، روسي، چيني، فارسي و اردو منتشر كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون