• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4162 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ مرداد

جهانگيري در ديدار با روساي دانشگاه‌ها مطرح كرد

رفع نگراني مردم و ايجاد اميد در اولويت ما است

اسحاق جهانگيري معاول اول دولت شامگاه سه‌شنبه در جلسه هم‌انديشي با روساي 13 دانشگاه برتر كشور و برخي اساتيد دانشگاه با اشاره به جنگ تبليغي و رواني امريكا و رسانه‌هاي وابسته به آنان عليه ملت ايران، گفت: دشمنان تمام تلاش خود را
به كار بسته‌اند تا با يك جنگ رواني و رسانه‌اي، افكار عمومي در ايران را با تشويش، نگراني و نااميدي نسبت به آينده كشور و نظام مواجه سازند.

وي افزود: دشمنان سرمايه اجتماعي كشور را نشانه گرفته‌اند كه همه دلسوزان كشور بايد با وحدت و همدلي نگذارند سرمايه اجتماعي كشور دچار فرسايش شود. امروز مردم و به‌ويژه نسل جوان نسبت به آينده نگراني‌هايي دارند و تلاش ما بايد بر محوريت رفع نگراني مردم و ايجاد اميد و نشاط در جامعه متمركز شود.

جهانگيري تاكيد كرد: در فضاي بي‌اعتمادي و نااميدي نسبت به آينده هر نوع سياستگذاري و برنامه‌ريزي براي كشور با مشكل مواجه مي‌شود بنابراين ايجاد اميد و اعتماد نسبت به آينده كشور بايد اولويت همه ما باشد.

رييس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي اضافه كرد: در شرايط حساس كنوني بايد به سمتي حركت كنيم كه نخبگان، دانشگاهيان و دانشگاه‌ها بتوانند نقش واقعي خود را در كشور ايفا كنند و به كانون حل و فصل مشكلات و مسائل كشور تبديل شوند.جهانگيري همچنين با اشاره به اينكه پس از برجام كشور در مسير توسعه قرار گرفت و به دنبال جذب و تامين منابع مالي براي رفع نيازهاي دانشگاه‌ها و نوسازي و تجهيز بخش‌هاي مختلف علمي و اقتصادي در مسير توسعه كشور بوديم، خاطرنشان كرد: اولويت نخست همه ما در شرايط تحريم بايد تلاش براي اداره مطلوب كشور به نحوي باشد كه به زندگي مردم كمترين آسيب وارد شود.

جهانگيري با تاكيد بر اهميت وحدت مسوولان كشور و قواي سه‌گانه در مديريت شرايط خطير كنوني و تسهيل فرآيندهاي تصميم‌گيري و اجرايي تصريح كرد: خوشبختانه با تدبير رهبر معظم انقلاب و تشكيل جلسات مستمر شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا شاهد وحدت رويه در مواجهه با مسائل مختلف كشور هستيم و دولت نيز در اين راستا آمادگي لازم را براي اصلاح فرآيندهاي تصميم‌گيري و اجرايي متناسب با شرايط مختلف را دارد.

وي همچنين حل و فصل اختلافات داخلي را ضروري خواند و گفت: همه نخبگان سياسي و اجتماعي و گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي مختلف بايد براي انسجام و وحدت در كشور بيش از پيش تلاش كنند تا اعتماد و اميد مردم را ترميم كنيم.

معاون اول رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود ضمن انتقاد از سياست‌هاي خصمانه امريكا عليه كشورمان و خروج غيرقانوني از برجام تصريح كرد: به تصديق غالب نخبگان كشور در مقطع كنوني باتوجه به سياست‌هاي خصمانه و توام با بي‌احترامي دولت امريكا عليه جمهوري اسلامي ايران مذاكره با اين كشور پذيرفتني نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون