• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4165 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد

خبر

كنوانسيون پالرمو به مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌رود

عباسعلي كدخدايي در برنامه «بدون خط خوردگي» راديو گفت‌وگو با اشاره به اعاده لايحه اصلاح مبارزه با پولشويي گفت: در اين لايحه چند ايراد از جمله در بندهاي سه و پنج ماده چهار، وجود داشت زيرا اعضاي شوراي نگهبان اين بندها را مخالف اصل قانون اساسي تشخيص داده بودند. همچنين در برخي بندها مانند ماده پنج، مشخص نيست چه آيين نامه‌هايي در نظر گرفته شده است و به همين دليل قرار شد، مجلس رفع ابهام انجام دهد. در واقع شوراي نگهبان معتقد است اعمال قوه مجريه مربوط به همين قوه است و اعضاي ديگر نمي‌توانند اين اعمال را انجام دهند و اين بند قانوني مغاير اين نظر است.به گزارش ايسنا سخنگوي شوراي نگهبان همچنين افزود: كنوانسيون پالرمو در مجمع تشخيص مصلحت نظام مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

بررسي حساب‌هاي افرادي كه سكه ثبت‌نام كردند

قاضي سراج، رييس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به بررسي حساب‌هاي افرادي كه سكه ثبت‌نام كردند، اظهار كرد: يكي از آنها ۴۷۱ حساب، نفر دوم ۴۱۰ حساب و سومين نفر ۳۹۳ حساب دارند. به گزارش ايلنا وي با بيان اينكه يكي از اين افراد ۷۲ ميليارد براي اجراي چهار قرارداد از بانك تسهيلات گرفته و بلافاصله اين پول را به بانك مي‌دهد و ۵ هزار سكه مي‌خرد، به خلاف قانون بودن اين سكه‌هاي خريداري شده اشاره كرد و گفت: پس از بررسي‌ها، خود اين فرد كل ۵ هزار سكه را پس داد و پولي كه به بانك براي خريد آنها داده بود را دريافت كرد و در واقع چهل كيلوگرم طلا به نفع دولت كار شد. رييس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: همه افرادي كه با پول‌هاي با منشأ غيرقانوني به خريد سكه اقدام كرده‌اند، بايد اين سكه‌ها را پس دهند.

6 شهريور روحاني به ديدار رهبري مي‌رود

احمد اميرآبادي‌فراهاني، نماينده قم در مجلس در توضيح ابهامات مطرح شده درباره طرح سوال از رييس‌جمهور در صحن علني گفت: اين موضوع را از معاون پارلماني رييس‌جمهور جويا شدم و ايشان در توضيحات خود گفتند كه به رييس‌جمهور پيشنهاد شد تا روز ششم شهريور‌ماه براي پاسخ به سوال نماينده‌ها در صحن علني حضور پيدا كند اما هنوز مكاتبه رسمي با مجلس نشده است.

به گزارش ايلنا نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي، تاكيد كرد: دولت و رييس‌جمهور براي تعيين روز هيچ مكاتبه رسمي با هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي نداشتند و روز ششم بنا بر مذاكرات مذكور مطرح شد. با اين حال مطلع شديم كه روز ششم شهريور‌ماه هم رييس‌جمهور با مقام معظم رهبري ديدار دارد لذا در اين روز هم در صحن براي پاسخ به سوال نماينده‌ها حاضر نمي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون